Šetali ili ne koraci su odbrojani: Ipak bolje je šetati kako bi duže i zdravije živjeli

Besplatno je, jednostavno, ne zahteva dodatne troškove, a donosi koristi ne samo vašem fizičkom nego i mentalnom zdravlju. 

Kada je riječ o aspektima zdravlja kojima pogoduje svakodnevno šetanje u minimalnom trajanju od pola sata, njih je mnogo.

Neke od najvažnijih pogodnosti šetanja mogu u mnogome unaprijediti život pojedinca. 

Jačanje mozga 

Studija sprovedena na Univerzitetu u Kanzasu pokazala je da lagane aerobne vježbe poput hodanja sprečavaju ranu pojavu demencije i smanjuju rizik od Alchajmerove bolesti, od koje boluje 35 miliona ljudi širom sveta. Ljekari predviđaju da će se ta brojka udvostručiti u narednih 20 godina. Ljudi koji su fizički aktivni manje su skloni toj bolesti od onih koji mnogo sjede. Razlog za to je veći volumen u hipokampusu, dijelu mozga zaduženom za pamćenje i učenje. 

Poboljšanje vida Hodanje je uspješan lijek za glaukom jer smanjuje očni pritisak. Vježbanje jača dio mozga koji procesuira slike koje prima od očiju. 

Prevencija bolesti srca 

Prema Američkom udruženju za zdravlje srca, hodanje je jednako efikasno kad je riječ o prevenciji bolesti srca. Smanjuje pritisak i nivo holesterola u krvi i poboljšava cirkulaciju. 

Povećanje volumena pluća Hodanje je aerobna aktivnost, što znači da povećava nivo kiseonika u krvi i pomaže da se eliminišu toksini. Zbog dubljeg disanja neki simptomi povezani s bolestima pluća mogu se ublažiti. Oporavak pankreasa Hodanje je, kad je riječ o prevenciji dijabetesa, efikasnije od trčanja, pokazala je studija Univerziteta Djuk. Efikasnija upotreba šećera u krvi omogućava vašem pankreasu da proizvodi manje insulina, piše haber.ba. 

Poboljšanje probave 

Pola sata hodanja na dan ne samo da smanjuje rizik od razvoja raka debelog crijeva nego i poboljšava probavu, tvrde stručnjaci. 

Jačanje mišića 

Deset hiljada koraka dnevno može biti jednako djelotvorno kao i naporno vježbanje u teretani, posebno ako ubacite šetnju uzbrdo. Brzo hodanje je djelotvorno jer nećete osjećati bolove u mišićima nakon njega, ali pazite da se ne pretvori u trčanje. 

Jačanje kostiju i zglobova 

Hodanje može povećati gipkost zglobova, spriječiti smanjenje gustoće kostiju i smanjiti rizik od lomova. Preporučuje se bar 30 minuta dnevno kako biste izbjegli bolove i upale zglobova. 

Smanjenje bolova u leđima 

Ako osjećate bolove u leđima, hodanje je lijek za vas. S obzirom na to da nije naporno, neće izazvati dodatne bolove u leđima. Hodanje poboljšava cirkulaciju, što je pogodno za bolje zdravlje kičme. 

Smirenje uma 

Rezultati studije u kojoj je učestvovalo 50 ljudi koji su bolovali od depresije pokazali su da im je hodanje u trajanju od 30 do 45 minuta dnevno značajno poboljšalo stanje, prenosi haber.ba.