Raste popularnost “anti-Facebook društvene mreže”: Na MeWe nema oglasa, a privatnost se podrazumijeva!

Iako je broj korisnika i dalje zanemariv u odnosu na Facebook, društvena mreža MeWe u posljednje vrijeme bilježi veliki rast broja korisnika.

Nakon najnovijeg poteza Facebooka koji je najavio promjenu pravila dijeljenja podataka osoba koje koriste WhatsApp, kao i zabrane i blokade nekih korisnika društvenih mreža (uključujući i Trumpa) nakon nereda u američkom Kongresu, dijelu korisnika je prekipjelo te su pokazali palac dole WhatsAppu, Facebooku, Twitteru i drugim poznatim mrežama.

Umjesto dobro poznatih platformi s milijardama korisnika, oni su se okrenuli alternativama. Već smo pisali o naglom rastu popularnosti Telegrama i Signala, kao i rekordnu dnevnog pretraživanja internet pretraživača DuckDuckGo koja, za razliku od Googlea, omogućuje potpuno privatno pretraživanje.

Povećanje interesa korisnika za privatnim aplikacijama pokazuju i brojke platforme koja je u potpunosti fokusirana upravo na privatnost, a mediji su je prozvali “anti-Facebook društvenom mrežom”.

S obzirom na to da ima jako mali broj korisnika, ne možemo je nazvati konkurentom Facebooku, no vrijedno je spomenuti kako je mreža MeWe u posljednjih sedam dana dobila 2,5 miliona novih korisnika. Ukupan broj ljudi koji koriste tu mrežu sada se popeo na 16 miliona – to je i dalje zanemariva brojka u odnosu na Facebook i druge mreže, no sredinom prošle godine imala je samo 8 miliona korisnika tako da je trend rasta jasan.

Ljudi diljem svijeta napuštaju Facebook i Twitter jer im je dosta neumoljivog kršenja privatnosti, nadzornog kapitalizma, političke pristranosti, ciljanih oglasa i manipulacija sadržajem tih kompanija, objasnio je za USA Today u čemu je tajna mreže MeWe direktor marketinga David Westreich. Naime, MeWe ne skuplja korisničke podatke jer na mreži nema oglasa, a nema ni cenzure oko sadržaja kakav se blokira na drugim mrežama poput Facebooka i Twittera.

Iako takve cenzure nema, MeWe prati tzv. povelju o pravima privatnosti prema kojoj platforme ne manipulišu sadržajem, ne mijenjaju redoslijed objava, niti filtriraju objave te ne koriste tehnologiju za prepoznavanje lica, no zabranjuju objavu sadržaja s govorom mržnje i prijetnjama te s kojima se potiče na nasilje.

Treba naglasiti kako ovo nije nova društvena mreža, već je osnovana 2016. godine, a jedno kratko vrijeme prije više od dvije godine (nakon afere s Cambridge Analyticom) mediji su o njoj pisali kao o alternativni Facebooku. Kao što možemo vidjeti iz broja korisnika, mreža tada nije privukla previše korisnika, no čini se kako bi sada mogli imati više sreće jer se interes za njom povećava.

Izvor: USA Today
 

Jedan okmentar

  1. sanjin 23 Januara, 2021

Ostavite komentar