Home » Kako odabrati Community managera?

Kako odabrati Community managera?

Možda naslov nije u duhu BHS jezika ali malo bi čudno ispalo da sam napisao “Kako odabrati Fejsbuk socijalnog menadžera” jer bi vas asociralo na nešto drugo.

Za uspjeh jedne Fejsbuk fan strane je potrebno da imate plan. Konkretno, bitno je da imate strategiju kako da napravite bazu pravih “lajkera”. Fejsbuk dozvoljava mnogo načina za promovisanje vaše stranice (uključujući i Facebook reklamiranje) . Naravno nije samo ovo potrebno da biste imali dobru Fejsbuk stranicu, već je potrebno i puno truda i znoja kako bi se napravila stranica sa odanim fanovima koja će za cilj imati da vrati uloženi novac kroz prodaju vaših proizvoda i usluga ili kroz prepoznavanje brenda (ne zaboravite da i svaki brend ima svoju cenu).

Jedan od načina kako možete da uštedite vrijeme i novac je da izradu i održavanje Fejsbuk stranice prepustite stručnjacima iz te oblasti – Community menadžerima (menadžer socijalnih mreža). Neki od mojih klijenata se ljute kad im predlozim da angažuju nekog za tu vrstu posla jer ih na taj način vrijeđam zato što oni znaju šta je Fejsbuk i provode puno vremena na njemu pa nije problem da oni spamuju ljude da lajkuju njihove statuse, share-ove itd.

Većina kompanija u svijetu ima Fejsbuk fan stranice, a taj trend se polako prenosi i kod nas pa bi i domaći direktori/preduzetnici trebalo da razmisle da angažuju stučnjake. Community menadžer treba da bude odgovoran i za reklamiranje na Fejsbuku i to mora raditi svakodnevno a nikako periodično.

“Dobar Community menadžer je ključ stvaranja jake zajednice”

Kako izabrati dobrog Community menadžera

Savjet br. 1: Osobine ličnosti

Kada tražite Community menadžera za vašu fan stranicu potrebno je da ta osoba razume vašu ciljnu grupu i da identifikuje njihova interesovanja za vaš proizvod/uslugu. Dobri Community menadžeri trebaju da imaju slijedećih 6 osobina:

  • Komunikativnost
  • Da rješava probleme
  • Da voli rad sa ljudima
  • Da zna slušati (fanove)
  • Stručnost
  • Da ima pozitivan stav i da je entuzijasta

Savjet br. 2: Poznavanje vaše ciljne grupe

Takođe treba uzeti u obzir vašu ciljnu grupu.  Potrebno je da se uvjerite da vaš Community menažer posjeduje dovoljno znanja da se poveže sa vašom ciljnom grupom. Ako se npr. bavite proizvodnjom Ništa, potrebno je da vaš Community menadžer bude upoznat sa vašim tržištem i konzumentima Ništa. (pogledati video klip).

Savjet br 3: Vještina i znanje

Pored osobina ličnosti, poreban vam je Community menadžer koji posjeduje određene vještine i znanja kao što su:

  • Dobro razumijevanje društvenih mreža,
  • Da tačno odgovori fanovima na pitanja i pruži svaki vid pomoći,
  • Sposobnost da radi više poslova (multi-task) i da brzo misli,
  • Poznaje postulate internet (online) marketinga,
  • Sposobnost usaglašavanja aktivnosti na društvenim medijima sa poslovnim ciljevima.

Pitanja na koja treba odgovoriti prije angažovanja Community menadžera

Da bih vam pomogao da donesete pravu odluku, pokušajte da odgovorite na nekoliko bitnih pitanja prije nego što donesete konačnu odluku za zapošljavanje Community menadžera:

  • Da li ta osoba pokazuje da može da se druži preko Interneta?
  • Da li ta osoba pokazuje interesovanje za povezivanje sa vašim klijentima/kupcima?
  • Da li možete vjerovati toj osobi da će svoj posao obavljati profesionalno i dostojanstveno u svakom trenutku?
  • Da li ljudi prirodno gravitiraju prema toj osobi?
  • Da li će ta osoba aktivno učestvovati u novim idejama online promocija i raditi na unapređivanju stranice svakodnevno?

Pažljivo odgovorite na ova pitanja jer će Community menadžer  komunicirati sa vašim fanovima svakodnevo. Prevashodno pogledajte da li imate neku osobu u vašem marketing timu koja bi mogla da se bavi ovim poslom. To kažem zato što vaši zaposleni mnogo bolje znaju vaše poslovanje i čime se bavite, vaše prednosti i mane, navike klijenata nego neko sa strane. Naravno, nije uvijek moguće naći takvu osobu u vašem timu pa je potrebno da angažujete nekog sa strane. U tom slučaju je potrebno da ga upoznate sa onim čime se bavite i da dobro pazite šta ta osoba radi, pogotovu u prvih par mjeseci. Takođe, bitno je i da razradite sistem komunikacije između vas ili osobe koju vi zadužite i Community menadžera kako bi Community menadžer pravovremeno informisao vaše fanove o novostima u firmi.

Volio bih da u narednom periodu podijelite moja i vaša zapažanja vezana za tekst ili neka iskustva u vođenju Fesjbuk stranica na oficijelnom site-u

Ka5aN Community Service : link – FB Page 

Mob : 00 387 61 86 91 86

Twitter : @ka5an

Tarik Kapetanović – kapetanovic.tarik (at) gmail.com

S poštovanjem

Tarik Kapetanović