Pandemija je promijenila naše digitalne navike: Evo i kako…

Aprilsko izdanje izvještaja „Digital 2020 Global Statshot report“ koji su zajednički objavili Hootsuite (social media mangement platforma iz Vankuvera), We Are Social (kreativna agencija iz Londona) i Kepios (brend agencija iz Singapura) donosi nam interesantne činjenice o tome koliko su se promijenile naše navike i životi zbog globalnog karantina u kome su se našlo gotovo polovina čovječanstva.

Istraživanje je obuhvatilo 17 država širom svijeta, a provedeno je tokom marta 2020. godine i pokazuje razmjere promjena naših online navika. U svakom slučaju, u posljednjih godinu dana (od aprila 2019. do aprila 2020. godine povećana je upotreba digitalnih proizvoda. U tom periodu, populacija je porasla za 1.1 procenat (82 miliona), dok je broj mobilnih telefona povećan za 2.5 posto (128 miliona). Istovremeno, broj korisnika Interneta povećan je za 7.1 posto (301 milion), a aktivnih korisnika društvenih mreža za 8.7 procenata (304 miliona). Na globalnom nivou danas postoji 4.2 milijarde korisnika koje pristupaju Internetu preko mobilnih uređaja.

Tri četvrtine ispitanika (76 procenata) potvrdilo je da su zbog karantina provodili više vremena koristeći svoje telefone, 45 procenata laptope, dok je 22 posto više vremena provodilo sa svojim tabletima.

Kada je upotreba uređaja u pitanju, 57 procenata ispitanika je povećalo gledanje online filmova i streaming servisa47 procenata je više vremena provodilo na društvenim mrežama, a 46 procenata je više koristilo messenger aplikacije.

Više od trećine ispitanika potrošilo je više vremena slušajući muziku (39 procenata), koristeći mobilne aplikacije (36 posto) ili igrajući igre (35 posto).

Oko 47 odsto korisnika je više vremena provelo kupujući online, dok je 33 procenta ispitanika na ovaj način kupovalo hranu, ili ostale kućne potrepštine (29 procenata). To je dovelo do povećanja broja posjeta sajtovma samoposluga za 251 procenat. Istovremeno, broj posjeta sajtovima koji imaju veze sa turizmom opao je za 71 procenat.

Najviše su traženi sajtovi koji su davali informacije o COVID-19 virusu (čak 3.650 posto). Čak 18 od top 20 upita za pretragu sa najvećim rastom ima veze sa korona virusom. Upiti za Zoom, platformu za video konferencije povećani su za 500 posto.

Istraživanje pokazuje još jednu važnu stvar. Izgleda da će sve ove promjene biti privremenog tipa. Kada prođe period karantin, samo 20 procenata ispitanika misli da će nastaviti da u istom intenzitetu gleda streaming filmove i serije, dok samo 15 procenata misli da će i dalje više koristiti društvene mreže, u odnosu na period prije ove situacije.

Izvor: ZDNet

Ostavite komentar