Ma nije moguće : Reuters uključen u širenje lažnih vijesti tokom hladnog rata !

Pregovore o izvršavanju tajnih plaćanja Reutersu vodio je Odjel za istraživanje informacija, propagandna ruka Ministarstva vanjskih poslova, koja je vođena u sjeni, te koja je imala velik utjecaj na zapadne medije, kulturu i akademsku zajednicu u njihovim položajima i izvještavanju o SSSR-u i drugim komunističkim zemljama prije nego što je zatvorena 1977.

Britanska vlada vršila je tajna plaćanja Reutersu u 1960-im i ranim 1970-ima, pri čemu su sredstva skrivena u BBC-jevim pretplatama novinskoj agenciji, pokazuju deklasificirani vladini dokumenti.

U djelomično dorađenom vladinom dokumentu iz 1969. s oznakom “Tajno” i naslovljenom “Finansiranje Reutersa od strane HMG-a” (Vlada Njenog Veličanstva), službenik je naznačio da je vlada “sada u mogućnosti zaključiti sporazum kojim će osigurati diskretnu vladinu podršku Reuter-ovim uslugama na Bliskom Istoku i u Latinskoj Americi. ”

“Interesima HMG-a trebao bi dobro služiti novi aranžman”, hvalisao se u dokumentu, objašnjavajući da “Ono što HMG može osigurati, ustvari, je prilika da u nekoj mjeri utiče na cjelokupni Reuterov proizvod.”

Deklasificirani papiri pokazuju da je vlada Reutersu platila ono što se prije 1969. nazivalo “pojačanom pretplatom” od 245.000 funti, s tim da su plaćanja smanjena na 100.000 funti za 1969-1970 i svedena na nulu između 1972 i 1973.

Reuters, jedna od najvećih svjetskih novinskih agencija, pruža vijesti na engleskom i nizu lokalnih jezika o regionalnim i globalnim događajima, a na njega se pretplaćuju manje medijske organizacije, uključujući novine i televizijske stanice širom svijeta, što ga čini vrlo utjecajnim.

Glasnogovornik Reutersa nastojao je umanjiti značaj deklasificiranih dokumenta, rekavši da su “mnoge novinske organizacije dobile neki oblik državne subvencije nakon Drugog svjetskog rata”. Međutim, glasnogovornik je priznao da “aranžman iz 1969. nije bio u skladu s našim Načelima Povjerenja i ne bismo to danas radili. ”

Komentirajući otkrića, glasnogovornik BBC-a rekao je da BBC-ova povelja “garantuje uredničku neovisnost bez obzira na to da li financiranje dolazi od vlade Velike Britanije, naknade za licencu ili komercijalnih izvora.”

DOGOVORENI UGOVOR JE ZAPRAVO BRITANSKA “FABRIKA LAŽNIH VIJESTI”

Pregovore s Reutersom vodio je Odjel za informacijska istraživanja (IRD), zloglasna propagandna jedinica Ministarstva vanjskih poslova, formirana krajem 40-ih. U dokumentima je tadašnji šef IRD-a John Peck rekao da bi financiranje pokrivanja Reutersa na Bliskom Istoku i Latinoameričkom teritoriju “moglo dovesti do vrijedne dobre volje i suradnje s Agencijom na globalnom nivou”, te bi moglo i pružiti “materijal na način pogodan britanskim vladinim interesima”.

Samo je šačica starijih rukovoditelja BBC-a rekla kako su znali za program.

IRD, koji je u Velikoj Britaniji opisan kao “Fabrika lažnih vijesti o hladnom ratu” u Velikoj Britaniji, bio je vrlo uspješna obavještajna operacija usmjerena na proizvodnju antisovjetske i antikomunističke propagande za vrijeme hladnog rata. Koordinirajući svoje napore s MI5, MI6 i BBC World Serviceom, IRD je pružio financijsku i drugu podršku medijima, kulturnim ličnostima i piscima (uključujući Georgea Orwella) i akademicima (uključujući pokojnog istoričara Roberta Conquesa). IRD je zatvorio bivši ministar vanjskih poslova Velike Britanije, David Owen 1977. godine. Postojanje agencije i opseg njezinih aktivnosti prvi je dijelom izložio u novembru 1978., istražni novinar Guardiana David Leigh.

Opseg BBC-ove saradnje s IRD-om djelomično je otkriven objavljivanjem niza klasificiranih dokumenata u 2018. godini, s dokumentima iz kojih se vidi da je kompanija tražila pomoć od britanske vlade kako bi identificirala „subverzive“ među svojim novinarima.

Ostavite komentar