Teorije zavjere nisu teorije nego istina o kojoj se treba informisati pa čak i na YouTube !

“Moja kćerka (10) je nevino pretraživala video zapise o step plesu kada je upala u spiralu videa sa užasnim i nesigurnim savjetima za njen fizički izgled tijelo. Pod njihovim uticajem sada ograničava svoj unos hrane i pića u organizam”.

Ovo je samo jedna od nekoliko stotina kritika korisnika koji opisuju probleme koje stvara YouTubeov algoritam preporuka. Ulazak u taj “lavirint” preporuka može da usmjeri korisnike prema kontroverznim i potencijalno opasnim sadržajima, na koje inače možda nikad ne bi naišli.

Kritike korisnika je prikupila kompanija Mozilla, najpoznatija po svom internet pretraživaču Firefox, čiji je najveći rival na tržištu Google Chrome.

Kompanija Google vlasnik je i YouTubea. Prema pisanju BBC-a, taj medij nije uspeo da potvrdi autentičnost komentara korisnika YouTubea, zato što Mozilla tvrdi da su prikupljeni anonimno nakon što je kompanija pozvala ljude da im pošalju svoje zamjerke na YouTube.

Zato nije moguće sa sigurnošću tvrditi da li su svi detalji sasvim istiniti, ali Mozilla tvrdi da je podelila reprezentativan uzorak poruka koje je dobila. A neke od njih zaista zvuče kao jezive priče.

“Ne znam kako bih mogao da popravim štetu koja je učinjena”, požalio se roditelj sa početka priče.

“Stotine žalbi koje smo dobili su zastrašujuće. Korisnicima je često preporučen rasistički i nasilni sadržaj”, rekao je Ešli Bojd iz Mozille.

“Jednom korisniku je, nakon pogledanog videa o Vikinzima, preporučen zapis o bjelačkoj nadmoći. Drugi čovjek je gledao video o jačanju samopouzdanja koji je snimio transvestit, nakon čega su uslijedili homofobni videozapisi”, kaže Bojd.

YouTube je druga najposećenija internet stranica na svijetu, a preko preporuka generišu čak 70 posto cjelokupnog saobraćaja na stranici.

Google, koji je vlasnik YouTubea, tek treba da odgovori na ove tvrdnje iz konkurentskog tabora.

“Apelujemo na YouTube i ostale platforme da slušaju priče i iskustva svojih korisnika”, izjavila je Loren Siger-Smit, koja vodi Udruženje za zaštitu djece “Kidscape” i koja je uključena u Mozillinu kampanju.

Mozilla je primila više od 2.000 poruka korisnika na pet jezika, od kojih ja objavljeno samo 28 priča.

“Moja bivša supruga, koja ima mentalnih problema, počela je da gleda video snimke o teorijama zavjere prije tri godine i povjerovala je u svaki od njih. YouTube je samo hranio njenu paranoju i strah, Iz videa u video”, glasi jedno od svjedočansata.

I članovi LGBT zajednice su imali dosta prigovora.

“Kad sam odlučila da bliskim prijateljima kažem da sam transrodna osoba, najveća greška koju sam napravila bilo je to što sam otišla na YouTube da pogledam ispovijesti ljudi poput mene. Upisom riječi ‘transgender’ u polje za pretragu izašla mi je hrpa videa koji su to nazivali mentalnom bolešću. YouTube me podsjetio zašto sam se toliko dugo skrivala ‘u ormanu'”, zaključuje ona.

Ostavite komentar