Kako su se razvijale društvene mreže u proteklih 15 godina?

S obzirom na globalni uticaj društvenih mreža, čudno je razmišljati o tome koliko je ova vrsta medija mlada. Prije početka 2000-ih, ako ste željeli da se povežete sa davno izgubljenim prijateljem, trebalo je da budete pravi agent da biste pronašli kontakt podatke. Danas je stvar mnogo jednostavnija. Treba samo da im ukucate ime na Facebook-u (ili LinkedIn-u) i oni će se odmah pojaviti.

Dominacija i uticaj platformi društvenih mreža trenutno također ima tendenciju da izmjeni naše pamćenje. Teško je sjetiti se vremena kada Facebook nije bio gigant – ali i to smo preživjeli i nije bilo tako davno.

Imajući to u vidu, portal TNW želio je da vrati malo ravnoteže u svijet društvenih mreža, na jedini način na koji zna: izradom animiranih grafikona koji prikazuju broj aktivnih korisnika na svakoj platformi tokom posljednjih 15 godina. Drugim riječima, uzeli su podatke o broju korisnika najpopularnijih društvenih mreža u posljednjih 15 godina i napravili vrlo zanimljivu animaciju njihovog razvoja.

Izvlačili su podatke iz godišnjih (ili kvartalnih) izvještaja kompanija koje su javno objavile brojke, ali su i vršili procjene tu i tamo kako bi dobili odgovarajuće cifre.

U suštini, animacija ima pomalo zabavan karakter, a ne striktno precizan na osnovu kojih ćete donositi komplikovane poslovne odluke. Prateći pojedini stub u ovoj animaciji možemo dobiti jasnu sliku istorije svake društvene mreže.

Prva interesantna stvar je da LinkedIn postoji od samog začetka društvenih mreža. Također mnogo pričamo tužnoj sudbini MySpace-a, ali kreatori Friendster-a se vjerovatno izjedaju zbog gubitka tako velikog tržišnog udijela. Interesantno je i to što je Google Buzz bila godinu dana ili dvije treća najpopularnija društvena mreža, prenosi PC Press.

Ostavite komentar