Novi Googleov algoritam donosi pomjene u načinu pretrage vijesti

Najpopularniji pretraživač interneta – Google, promijenio je svoj algoritam pretrage, zbog čega će uskoro u vrhu rezultata pretrage naglasak staviti na originalno izveštavanje.

To znači da nam ubuduće, kada otvorimo Google/Vijesti, na prvim pozicijama neće više biti one “klikabilne” i popularne vijesti, već originalne vijesti nastale istraživačkim novinarskim radom.

“U današnjem ubrzanom svetu vesti, originalno izvještavanje o nekoj temi ne ostaje dugo na vrhu”, napisao je na svom blogu potpredsjednik Googlea za vesti Ričard Gingras.

Kompanija će izdati i nove smjernice za svoje ocjenjivače – više od deset hiljada ljudi koji ocjenjuju rad pretraživača.

“Da bi validirali naše algoritme i pomogli našem sistemu da shvati autoritet pojedinih stranica, imamo više od deset hiljada ocjenjivača iz čitavog sveta koji procjenjuju naš rad. Njihova povratna informacija ne mijenja rang listu posebnih rezultata koje ocjenjuju. Umjesto toga, njihove povratne informacije se koriste za evaluaciju i poboljšanje algoritma na način koji je primjenljiv na sve rezultate”, dodaje Gingras.

Google vesti su do sada su na sam vrh izbacivale sve one nedavne, od kojih korisnike većina nije ni zanimala.

“Davanjem boljeg pristupa originalnom novinarstvu za sve vrste priča – od filma, sporta, muzike i sveta poznatih, pa sve do ozbiljnog novinarstva iza pokreta #MeToo, krize sa opijatima i ‘Panamskih papira’ (Panama Papers), to će pomoći ljudima da budu bolje informisani o vijestima koje im nešto znače”, zaključio je Gingras.

Ostavite komentar