Koliko bi iznosila mjesečna pretplata na Facebook?

Na osnovu podataka o broju korisnika i mjesečnim prihodima, analitičari su izračunali koliko bi mogla da iznosi mjesečna pretplata na Facebook.

facebook-disaster

Niko od korisnika Facebook-a ne treba da se plaši da će ova društvena mreža u budućnosti biti dostupna jedino pretplatnicima, ali o mogućnosti verzije ‘Fejsa’ na kojoj neće biti oglasa, a za koju će biti potrebno platiti mjesečnu pretplatu, govori se sve više nakon što je otkriveno kako su korisnički podaci desetine miliona ljudi završili u rukama analitičara Kambridž Analitike.
Čak i Mark Zakerberg prilikom nedavnog svjedočenja pred članovima Kongresa nije isključio mogućnost pretplatničke verzije, te je rekao kako je to ideja o kojoj bi mogli razmisliti.
Najvažnije pitanje koje se nameće vezano za pretplatu na Facebook jeste – cijena, odnosno koliko bi Zakerberg mogao mjesečno da naplaćuje korištenje ove mreže i koliko para vrijede korisnički podaci i svi ti oglasi koji se prikazuju na internet i mobilnim verzijama Facebook-a.
Iako je na ovo pitanje trenutno teško odgovoriti, novinari su, na osnovu mjesečnih prihoda ove kompanije u Sjevernoj Americi i broja korisnika, zaključili da Facebook na ovom tržištu mjesečno zaradi sedam dolara po korisniku.
Ali, na Tech Crunche-u smatraju da mjesečna pretplata ne bi iznosila sedam dolara, već bi ona trebalo da bude puno veća, jer smatraju da upravo korisnicima koji mogu platiti mjesečnu pretplatu za Facebook najveći deo oglašivača želi da plasira oglase.
Iako je tu cifru teško odrediti, analitičari vjeruju da bi se ona mogla kretati između 11 i 14 dolara mjesečno, pa je pitanje koliko bi korisnika zaista moglo/htjelo godišnje da plati skoro 170 dolara za surfanje Facebook-om bez oglasa, a kako ova mreža ionako prati korisnike koji ni nemaju profil na toj mreži, čini se da ni to ne bi bila garancija za potpunu privatnost.
Autor: Zimo.dnevnik.hr

Ostavite komentar