Kako započeti posao u Mostaru : Turisti vole ono malo – extra

Bliži se sezona, Mostar je krenuo u pripreme. Cvijeće se sadi, smještaji se čiste, spremamo se za novi “val” turista. Zadnjih 15 godina broj turista je u ponovnom rastu. Zajedno sa brojem turista, širi se i kapacitet smještaja. Turizam trenutno čini veliki dio ekonomije Mostara. Grad na Neretvi i Radobolji je vraćen na turističku mapu Evrope i svijeta. Turiste zanima naša tradicija, kultura, priroda i gastronomija. Bosna i Hercegovina je trenutno visoko plasirana u tzv kulturalni i kontinentalni turizam.
amara11
Prije početka svake sezone, obavezno, pročitam Putopis Mostara, Evlije Celebije. Nadopunim znanje o istorijskim objektima grada. Ova knjiga bi se trebala uvesti kao priručnik svim ugostiteljima Mostara. Ljudi iz cijelog svijeta dolaze da se upoznaju sa nama. To je ponos, te im zauzvrat trebamo pružiti kvalitetnu i bogatu “priču”.
S tim se podrazumijeva : smještaj, u kojem glavnu ulogu igra čistoća, jednostavnost i naravno klima uređaj u vrućim danima, zatim bogate ponude, vodiči kroz grad i okolinu uz priču o istoriji i sadašnjosti , te transferi na različita odredišta, na koje sami stavljamo cijenu uzimajući u obzir daljinu mjesta ili gradova , ili se koristimo prevoznim firmama. Te kvalitetna ponuda tradicionalne gastronomije.
Ulog za rad nije potrebno da bude velik. Kreveti i mudraci se mogu naći polovni za 200 km, mada smatrajući taj ulog kao najunosnij , moj savjet bi bio novi drveni kreveti koji se mogu napraviti od 300 km do 500 km. Udobnost kreveta znači dobar san i zadovoljni gosti. Zadovoljni gosti otvaraju vrata novim gostima.
Uloženi novac se vraća i pruža mogućnost širenja kapaciteta smještajnih jedinica i kasnije u širenje objekta. Za ostale faktore rada u turizmu je potrebna mašta, volja, poznavanje Engleskog jezika najmanje i naravno osmjeh.
Mi prodajemo usluge i to nas čini trgovcima. Naša usluga je turizam.
Izraz : “prve dvije godine radi se za recenzije, a kasnije sami dolaze”, treba izbrisati iz glave. Uvijek treba raditi isto. Uspjeh u ovom poslu se drži na 4 stuba: skromnost, odanost, vjernost i najbitniji OSMJEH na licu.  Turisti vole priču, zahtijevaju posvećenost i toplu dobrodošlicu a najdraže im je “ONO MALO EXTRA” .
A to je upravo servis. Servis nije očekivano iz ponude nego upravo male stvari. Ja lično za sretan put dajem jabuku i keks ili neki kolac koji sam napravila ili malu teglicu domaćeg džema. I upravo to se pokazalo najbitnije. Najbolji pokazatelj ishoda našeg rada,truda, zalaganja i velike ljubavi prema ovom poslu, jeste sve češći ponovni susreti sa starim gostima.

Ostavite komentar