Vrijeme je da vas naučimo : Sve ima svoju cijenu

Piše : Tarik Kapetanović

Mi zanatlije koji živimo i radimo u medijima i od medija znamo da su oglašavanje i mediji jedno biće. Međutim, rijetki su oni koji žele javno da kažu da je sve teže doći do klijenata te da je sve manje onih koji su zainteresirani za oglašavanje barem onakvo kakvo mi do sada poznajemo.

download

Naravno da takav odnos oglašivača i medija direktno ugrožava novinare jer je svima jasno da ne postoje nezavisni novinari te da i novinari ma koliko se to nekome ne sviđalo jesu živa bića koja žive od novca.

Svako će se realan zapitati a zašto je ovo sve pišem kada sve napisano i izgovoreno nema vrijednost, baš kao što nema vrijednost niti jedan od članaka koje ste do sada pročitali a mnogi su svjesni da za takve sadržaje neće izdvojiti niti jednu marku.

U suštini to jeste ključ problema, napisi više nemaju vrijednost te su postali sami sebi svrha. No zbog čega onda toliko govorimo o tome, zašto u priču uključujemo društvene mreže ?

Facebook, YouTube, instagram postali su noćna mora vlasnika medija, oni su postali i dnevni i noćni urednici, njihovi algoritmi određuju šta ko i kako može i treba da gleda.

Navedene platforme pored brzine imaju prednost smanjenja troškova, a novinari praktično rade za njih i još im na kraju plate za promociju.

Čemu onda silna priča o hrabrosti novinara, istraživačkom novinarstvu, pisanju vijesti, pravljenju reportaža ?

Jasno je da se kvalitet više ne cijeni, jasno je da slobodno tržište preuzima primat a  mnogima je jasno i da uskoro neće postojati razlike između medija sa stogodišnjom i onih koji su nastali prije par sati ili sekundi.

Da li neko misli koliko su plaćeni urednici svjetskih poznatih medija i kako njihova cijena pada kada se nađu rame uz rame sa člancima sa nekog nepoznatog medija koji je osnovan jučer na našem timelineu ?

Zbog toga, ovo što pišem nema cijenu, kao što ni vrijeme provedeno za računarom dok ovo pišem nema cijenu ali mi i dalje pričamo o struci, novinarstvu i govorimo djeci kako je lijepo studirati nešto takvo dok u isto vrijeme Facebook  administratori rade na novom big data konceptu.

Kad je sve tako čemu sve ovo ?

Novinari i urednici vode borbu sa samim sobom, ali istini za volju treba spomenuti kolegice i kolege koji rade u medijima koji se finansiraju iz državnog budžeta, oni su za sada iole sigurni dok u privatluku te sigurnosti nema.

Tim više je jasno da ne postoji medij koji radi za društveno dobro i klikere, već za publiku koju mjeri, analizira i kojoj na kraju prodaje reklamu. No mač nad glavom i dalje drže Facebook i Google, jer dok mi radimo oni uzimaju novac i ljudsku pažnju što i jeste jedini resurs modernog vremena.

Šta da radimo onda ?

Kažu da se novinarstvo veže za demokratiju, tako su nas učili profesori koji često nisu proveli sata u redakciji ali sada taj mit nećemo razbijati. Niko nam nije rekao da privatni mediji žive od reklama i donacija i da plate neće biti ako se od nekoga nešto ne naplati, barem za baner ili pr tekst.

Međutim treba početi od korisnika, njihovih profila i grupa, analiza njihove potrebe, kvalitetnih informacija koje stvaramo i na kraju pretplate koja na neki način jeste garancija kvaliteta. Zbog tog koncepta je Blog platforma a bloger profesija, posjednako i kao YouTuber ali i Vloger i podkaster.

Čemu onda stvarati informacije za džabe ? Zašto ne naplatiti svako slovo, svaki red barem kroz donacije od čitalaca koje treba pozvati da učestvuju u cjelokupnom procesu ako misle da će informacija već do njih doći sama po sebi ?!

Ostavite komentar