Porodične firme kao baze nesigurnosti

Piše : Tarik Kapetanović   @ka5an

StartUPi, WarmUPi, PushUPi i svi drugi UPovi a u suštini DOWNovi koji se provlače kao trakavica kroz novinske stupce nisu ništa drugo nego šarena laža vlasti, koja uvodi ljude u pokretanje samostalnog biznisa. Međutim ljudi se moraju boriti, moraju zaraditi pa onda pokušavaju kreirati radnu sredinu za sebe i svoju porodicu.

kako-u-4-koraka-modernizirati-obiteljsko-poslovanje-1180x675Zbog toga je sve više ljudi koji zakupljuju tezge na ulicama na kojima prodaju zlata vrijedne domaće proizvode i rukotvorine. Njihova lica odišu pozitivnom energijom, ali ono što im pravi grč jeste nesigurnost i beznađe koje osjeća većina radnika uposlenih u realnom sektoru u našoj zemlji.

Rezultat tog beznađa je potpuno jasan, ljudi pokušavaju zaraditi, rade na crno, prodaju na crno a onda stignu enormno visoke kazne, pa sudske tužbe a nakon toga i sudski troškovi pa i presude zbog kojih se raspadaju mnoge porodice.

Međutim oni koji poštuju zakon, na početku registruju firmu i tu ih čeka stotine birokratskih zavrzlama. No vrijedni ne odustaju, nastavljaju sve dok sami ne odustanu ili ne prodaju sve vrijednosti iz stana u ime davanja poreznih troškova.

Uprvoj fazi registracije malo ko razmišlja o mašinama, servisima, prijavama radnika, renti i svim drugim troškovima koje dočekuju one koji žele pokrenuti vlastiti biznis.

Treća je priča tržište, kupovna moć ljudi kojima prodajete uslugu i proizvod a četvrta konkurencija koja je često stranački podbna i ne trpi nikakve sankcije te često dobiva dodatne poticaje iz budžeta po različitim osnovama.  Oni koji nisu podobni svakako ne mogu ni sanjati o subvencijama niti o finansijskoj podršci takvima će sav novac pokupiti knjigovođa i administrativni troškovi.

Međutim, sistem uvijek pronalazi alternativu, oni kažu za vas otvaramo vrata festivala i sajmova, tu možete da se istaknete i pojavite za neki sitan novac. Međutim, festivali su pijace za siromašne, tamo dolaze oni koji nemaju novca i očekuju da sve dobiju gratis.

Na kraju ljudi čiji proizvodi i usluge imaju izuzetnu vrijednost ostaju zatvoreni u svoja četiri zida, njihovi proizvodi ostaju u zapećku a želja za borbom postaje sve manja.

Tada stiže i najtežu udarac, društvo u tom momentu kaže kako se oni ne bore, kako su neradnici i kako samo žele da sjede kod kuće. Kolegice i kolege koji su uspješno zbrinuti u javom sektoru ih izbjegavaju, za njih nema prostora u društvu niti životnog partnera jer su označeni kao lijeni i nepotrebni tim više što njihovim radom nikoga ne mogu zadužiti.

Zbog toga jedina slobodna teritorija za ponudu i prodaju jeste internet i društvene mreže. Tako oni koji do sada nisu odustali mogu jednostavno i lako da izbjegnu namete i troškove te da sačuvaju leđa i kosti od cjelodnevnog stajanja za tezgom tim više što im je zdravstveno osiguranje misaona imenica.

zanatstvo-u-srbiji-porodicne-firme-u-buducnosti

Korištenje interneta u promotivno – prodajne svrhe omogućava smanjenje cijene proizvoda te dodatno približavanje grupi kupaca koji nemaju novca na bacanje.

Međutim, vrlo je moguće da vrituelni inspektori počnu pretraživati internet sa ciljem sankcionisanja onih koji usluge i proizvode nude i virtuelnom prostoru u kojem su već prisutni stranački botovi koji pušu za vrat svima onima koji ponude uslugu ili proizvod a čiju priču uništavaju komentarima koliko ima prijavljenih radnika, da li je platio porez ili gdje mu je sjedište firme.

Međutim, društvene mreže i internet su još uvijek sigurna zona za one koje žele da se povežu sa ljudima koji žive od zanatskih usluga te da s njima komuniciraju. Internet je mjesto gdje se bez poteškoća i nadzora komunicira sa ljudima koji se bave istim ili sličnim zanatom te sa onima koji žele živjeti od svog rada.

Ka5aN.ba

Ostavite komentar