Oglašivači imali pristup brojevima telefona korisnika Facebook-a

Facebook je godinama od svojih korisnika tražio broj mobilnog telefona kako bi mogli da primaju poruke, ali i da dođu do svog Facebook profila u slučaju da zaborave lozinku.

Facebook_pixabay1

To je, manje-više, funkcionisalo bez većih problema. Sve dok nije otkriveno da greška u jednom alatu za oglašavanje na toj društvenoj mreži, može da otkrije broj telefona korisnika koji su posjetili određene internet stranice.
Međunarodni tim stručnjaka iz SAD, Francuske i Njemačke otkrio je problem još u maju 2017. godine. Facebook je grešku priznao u decembru i platio im 5.000 dolara, iz svog programa za otkrivanje grešaka u sistemu.
Činjenica da su oglašivači mogli da dođu do brojeva telefona korisnika Facebooka ne samo da je prvoklasno sigurnosno pitanje, već predstavlja i direktno kršenje Facebookove politike korišćenja podataka.
Iz Facebooka uvjeravaju da niko nije iskoristio tu grešku, ali ostaje pitanje zbog čega im je trebalo toliko dugo da priznaju grešku i otklone propust.
Inače, tokom prošle godine Facebook je isplatio gotovo milion dolara u nagradama za otkrivene bezbjednosne propuste, što samo po sebi govori koliko je ta društvena mreža puna propusta i grešaka.
Stručnjaci za bezbjednost uvjereni su da ima i drugih greškaka i propusta, naročito u Facebookovom programu namjenjenom oglašivačima, i da je samo pitanje vremena kad će se desiti neki veći propust koji bi potencijalno mogao da ugrozi podatke i identitete miliona korisnika.
Pitanje je samo da li će taj propust prvi otkriti istraživači ili hakeri.
Autor: Zimo.dnevnik.hr

Ostavite komentar