Misliš da znaš na kojoj društvenoj mreži ima najviše zlostavljanja ?!

Organizacija “Ditch the Label” nedavno je sprovela istraživanje o zlostavljanju na društvenim mrežama, na uzorku 10 hiljada mladih između 12 i 20 godina.

djeca

Rezultati su pokazali da se korisnici najčešće zlostavljaju na Instagramu.

Sedam posto ispitanih zlostavljani su putem Instagrama, a ta brojka je samo malo manja kada su u pitanju Facebook (šest posto) i Snapchat (pet posto), dok je zlostavljanje na Twitteru i YouTubeu nešto rijeđe (oko dva posto korisnika).

Treba napomenuti da je čak 70 odsto ispitanih priznalo da su na internetu bili agresivni, odnosno da su se koristili uvredljivim riječima prema drugim korisnicima. Također, čak 33 posto mladih priznali su da žive u strahu od zlostavljanja putem interneta.

Ne samo da korisnicima prijete internet zlostavljači i trolovi, već aktivnosti na društvenim mrežama direktno utiču na raspoloženje i samopouzdanje. Tako se čak 40 posto mlađih korisnika društvenih mreža osjeća loše ako niko ne lajkuje njihov selfi, dok je za 35 posto korisnika njihovo raspoloženje povezano sa brojem pratilaca koje imaju na mrežama.

Zvaničnici Instagrama su, u komentaru za BBC, rekli da su svjesni kakvu težinu mogu da imaju negativni komentari na toj mreži, zbog čega ulažu velike resurse u tehnologiju koja će Instagram učiniti mnogo sigurnijom za korisnike.

Već sada se uvredljivi komentari automatski blokiraju i ne prikazuju ispod objava. Također, iz te kompanije kažu da korisnici imaju izbor gašenja komentara, odnosno mogu da naprave sopstvenu listu zabranjenih riječi i emotikona.

Rezultati istraživanja još jednom su pokazali koliko društvene mreže mogu opasno da utiču na mlade. Stručnjaci upozoravaju da nisu samo djeca i tinejdžeri problem, već da i njihovi roditelji previše vremena provode na Facebooku, Instagramu i drugim mrežama.

Inače, organizacija “Save the Children” je u  BiH pokrenula kampanju #MislišDaZnaš sa ciljem da se poveća svest o rizicima i opasnostima sa kojima se djeca suočavaju prilikom korišćenja novih tehnologija. Više o ovoj kampanji OVDE.

Ostavite komentar