Kako je Twitter donio pojedu Donaldu Trumpu

Piše : Tarik Kapetanović 

jajaTrump je dobio izbore u Americi, to sada znamo čak i oficijelno. Znamo dodatno i ko je glasao za Trumpa te da su ugroženi radnici bili okosnica snage koja je nadjačala glas mnogih grupacija za koje se mislilo da će napraviti prevrat u izbornom rezultatu.

Naravno,  veliku zahvalnicu Trump i njegov tim duguju društvenim mrežama i novim medijima ali i mladim ljudima koji su bez obzira na sve pritiske ipak pratili puls novih medija te ignorisali svo spinovanje koje je dolazilo iz baza tradicionalnih medija.

Tim više je rezultat bio zadovoljavajući jer je Trump osoba bez političkog zaleđa dok je njegova sad već zaboravljena protukandidatkinja pomno politički građena osoba koja ima itekako veze i u Bijeloj kući ali i Senatu a da ne govorimo o porodičnim iskustvima koje je gradila kroz bračnu poveznicu sa Bill Clintonom.

donald-trump-campaign-2016ce4ce3e106ca6cf291ebff0000dce829

Za one koji ne vole Donald Trumpa ali i one koji ga vole, mora se posebno istaći da je Trump čovjek, branad, showman. Njegov pomno izgrađeni brand je bio as na vagi na kojoj je bila i Hillary koja se s druge strane a tokom kampanje posvetila širokom spektru različitih target grupa a samim tim se doslovno rasuo i njen predizborni slogan na čak osam slogana koji su trebali targetirati od igle do lokomotive ili od žena, djece, diskriminiranih do penzionera.

Iz toga je jasno bilo zaključiti da raspianje pažnje dovodi do nedostatka pažnje. Ujedno je posebno opasno u kampanji olako poklanjati pažnju jednima i skretati pažnju s drugih. Upravo je to usmjeravanje pažnje i fokusiranje na samo jedan slogan pomoglo Trumpu da prenese svoje poruke i započne sa efektivnom kampanjom koja nije mnogo brinula o komentarima i hejtu koji je dolazio iz kanala tradicionalnih medija i njihovih uredništava.

Zbog toga je i negativni PR išao Trumpu na ruku jer su ljudi prepoznali da u pozitivi nešto debelo smrdi, tim više što se počelo živjeti loše a pričati pozitivno. (Svaka poveznica sa BiH je slučajna i nenamjerna).

Zbog toga je potrebno razmisliti o digitalu kao mediju kao i alatima koje trebamo koristiti kako bi počeli kvalitetnu online kampanju. Bilo je to jasno već od 2008. godine, međutim mnogi su i dalje vjerovali tradicionalnim medijima pa su i svoje budžete usmjeravali prema televiziji.

Međutim, Trump se nije dao prevariti pa je svoj budžet usmjerio prema digitalu iako njegovi glasači nisu generalno orijentisani prema digitalu. Međutim njegov Twitter je postao kanal koji je svima dostupan i na koji su dolazili i oni potencijalni glasači koji možda i nisu bili usmjereni direktno na digital.

Međutim u Trumpovom timu jasno stoje pri stavu da su Facebook i Twitter bili kanali koji su Donaldu Trumpu donijeli pobjedu sa naglaskom da je bilo jasno odvojeno šta se komunicira na Twitteru a šta na Facebooku.

Trumpov tim je s druge strane odlučio da mali dio novca usmjeri prema TV oglašavanju dok je Hillary mnogo novca usmjerila na TV. Ta praksa je u konačnici pokazala da se Hillary kampanja intenzivirala na TVu kako se bližio datum izbora dok je s druge strane Trump oglašavao svoje TV spotove samo u državama u kojima su ankete pokazale da ima loš rezultat. Zbog toga je jasno da je TV medij koji se koristi a se pridobiju glasači koji vam sigurno nisu naklonjeni i koji trebaju promijeniti mišljenje.

Iz toga možemo i moramo naučiti da Trumpova kampanja kombinuje presonalni branding ali i kreiranje ekskluzivnih vijesti, ali i korištenje novih znanja i iskustava posebno kad se govori o rukovanju novim online alatima. Možda je na kraju sve bilo do timeinga i geopolitičkih uticaja trendovi ostaju trendovi sve do nekih novih budžeta za javne ličnosti koje su ovog puta pale na testu.

Ostavite komentar