Facebook odigrao presudnu ulogu pri Trumpovoj pobjedi

Prvi put od kad se prati stanje NewsFeed objava lažne vijesti su tokom posljednja tri mjeseca, kad se radi o američkim izborima, nadjačale realne vijesti. Odnos je bio 7.3 miliona za prave i čak 8.7 miliona za lažne vesti. Ovo je, htio to da prizna ili ne Mark Cukerberg, vjerovatno jedan od razloga za pobjedu Donalda Trampa na predsjedničkim izborima u SAD.

Ako pitate Hilari Klinton, njen tim i dobar dio američkih medija – sigurno jeste!

Facebook

Prema The Next Web objavi, lažne vijesti ne samo da su povećale viralnost, nego su i „smrvile“ prave, provjerene vijesti u domenu korisničkog angažmana (engagement), što znači da su korisnici na njih reagovali jače i sa više interesovanja. Istraživanje koje je sproveo BuzzFeed otkrilo je da je samo 20 najuticajnijih lažnih vijesti generisalo 8.7 miliona „angažmana“ korisnika, što je vjerovatno uticalo i na način na koji su neki ljudi glasali.

Koje lažne vijesti ?

FBI agent koji je radio na slučaju procurjelih e mailova Hilari Klinton pronađen mrtav u svom stanu; Sumnja se na samoubistvo

Po zakonu, Hilari Klinton je bez kvalifikacije za bilo koju državnu funkciju

Gotovo je: Procureli Hilarini mejlovi ISIS-u i gore je nego što je bilo ko i mogao da pretpostavi!

Wikiliks potvrdio: Hilari Klinton prodavala oružje ISIS-u! Posljednja vijest!

Papa šokirao svet: Podržao Trampa, izdato zvanično saopštenje.

Kao što vidite, sve ove vijesti su kružile Facebook mrežom, neke čak nisu postojale kao link, samo kao slike imaginarnih članaka iz online medija.

Generated by IJG JPEG Library

Po The Next Web objavi povjerenje čitalaca u online medije nikad nije bilo niže, a tome su doprinjeli senzacionalistički naslovi, lažne vesti i to što je u ovom trenutku sve i svako vest – i Kim Kardašijan i „tako slatka maca koja svira klavir“…

Mark Cukerberg nakon izbora Trampa za predsjednika SAD negirao je optužbe da je Facebook kriv za ishod izbora i rekao da je 99 posto vijesti na toj mreži istina. On je optužbe da je pomogao Trampu da pobjedi prokomentarisao kao sulude.

Ipak, gledajući izvještaj, jasno je da Facebook ima ogroman problem da kontroliše netačan sadržaj, ali da li on zaista može da pomogne nekome da “prevagne jedan tas” za koga će glasati?

Ostavite komentar