Pronađen direktor kojem je zvanično LIKE vrijedniji od novca

Direktor jedne kineske putničke kompanije našao se u žiži javnosti nakon što je otkriveno da je novčano kaznio više od 200 svojih radnika, koji nisu LIKEali ili pozitivno prokomentarisali njegove postove na društvenim mrežama ili njegov blog.

facebook-1084449_960_720

Žang Ming, generalni direktor putničke agencije “Shandong Jiahua Culture International Travel Agency”, u provinciji Šandong, veliki je ljubitelj kineske društvene mreže Veibo. Ne samo da redovno piše i postavlja svoje članke, nego je zahtjevao od svojih zaposlenih da pozitivno ocjene njegove članke i postove.

Također, od njih je zahtijevao da redovno prate njegove profile na društvenim mrežama. Od radnika se očekivalo da svako jutro pročitaju njegove nove statuse, kako bi bili u toku sa dešavanjima.

Nismo znali kako bismo to izveli, pa smo jednog kolegu zadužili da nam svako jutro, preko spikerfona, čita njegove statuse, kako bi svi bili u toku s njegovim pisanjem“, kaže jedan radnik ove kompanije.

Njegovi postovi i statusi su uglavnom vijesti o aktivnostima kompanije ili neki inspirativni i motivacioni citati. Ipak, većina službenika nije čitala njegove postove, tek su neki, s vremena na vrijeme, ostavili neki smiley, samo da bi on vidio da su bar nešto čitali.

I dok jedan viši službenik priznaje da u njegovim postovima nema ništa značajno, direktor je navodno očekivao da svi budu upućeni u to što piše.

Direktor je na kraju odlučio da primijeni krajnje mjere, a to je smanjenje plate. Više od 200 radnika je kažnjeno smanjenjem plate od 50 juana, dok je jedan radnik kažnjen sa čak 150 juana, što je prilična cifra, ako se zna da plate u Kini i nisu baš visoke.

Kada sam dobio obavještenje o novčanoj kazni, ostao sam bez riječi“, kaže jedan radnik, koji je želio da ostane anoniman. On dodaje da je direktor objavio cijelu listu kažnjenih radnika. “Nikada nisam ni znao da kompanija ima ovo, nepisano, pravilo. Radim tek oko šest mjeseci i niko mi nikada nije rekao da je to moguće“, kaže ovaj radnik, koji u nevjerici kaže da ovakvo nešto ne postoji nigdke na planeti.

Žang Ming je odgovorio na kritike javnosti, objavljujući još jedan post. On je napisao da su mu radnici “zabili nož u leđa”, te da se kompanija oslanja na veliki broj pratilaca na društvenim mrežama. “Oni koji ovdje dolaze samo da bi uzeli platu, a pritom ne žele da pokažu nimalo lojalnosti, treba da odu iz kompanije”, napisao je on.

Žao Ruksin, jedan od menadžera kompanije potvrdio je za kineske medije da je istina da je ovo jedno od nepisanih pravila kompanije, ali da je ideja da se na taj način poboljša korporativna kultura. “Mladim ljudima nedostaje pozitivan pristup poslu i radnom mjestu. Upravo zato im je neophodan tutor koji će ih voditi ka stvaranju pravih poslovnih navika te im usaditi ispravnu korporativnu kulturu“, rekao je on, ne želeći da proturječi direktoru.

Inače, kineski mediji prenose da ovaj vid kažnjavanja krši prava radnika, te da bi direktor mogao završiti na sudu.

Ostavite komentar