Bankovnim sistema prijeti kriza : Milenijalsi poručili mi vas ne trebamo

Preko 73 posto milenijumske, digitalne generacije radije bi izabralo finansijske usluge od Google-a i Apple-a, nego od tradicionlnih banaka, a čak 68 posto njih smatra da će se u narednih pet godina pristup novcu potpuno promijeniti.

millenials-in-banking

Rezultati globalnog istraživanja koje je Piotr Jelenski, direktor grupacije Asseco SEE, predstavio na Novoj bankarskoj viziji pokazuju i da čak svaki treći ispitanik ove generacije (rođenih između 1981. i 2000. godine) misli da im banke u budućnosti uopšte neće biti potrebne. Čak 71 posto njih je izjavilo da bi radije posjetili zubara nego bankarsku ekspozituru.

Iako većina banka u regionu, čak 75 posto njih misli da je digitalna strategija veoma bitna za poslovanje, 45 posto banka je zaista i kreiralo digitalnu strategiju. Deset posto banka izjasnilo se da digitalnu strategiju nemaju i da im nije potrebna.

Tokom naredne dvije godine, 43 posto banaka namjerava da kompletno digitalizuje ugovore sa svojim klijentima. Po mišljenju bankara, sfera u kojoj banke u regionu zaostaju za konkurencijom je mobilno plaćanje.

Odlazak u poslovnicu je i dalje najznačajniji kanal korišćenja bankarskih usluga, kod 93 procenta anketiranih bankara, ali i mobilno bankarstvo, sa učešćem od 42 posto, pokazuju rezultati regionalnog Istraživanja, koje je ove godine sproveo Asseco SEE, među 140 bankara u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, na Kosovu, u Sloveniji i drugim zemljama regiona.

Ostavite komentar