Šokantnim naslovima na Facebooku konačno odzvonilo

Uprava sajta je manuelno klasifikovala desetine hiljada naslova poput “Kada je pogledala ispod kauča i vidjela ovo… ŠOKIRALA se”, “Stavio je bijeli luk u cipelu, ono što se dalje desilo je NEVJEROVATNO”, ili “Pas je zalajao na dostavljača, a njegova reakcija je NEPROCJENJIVA”.

non-social-facebook-ads

Svi ste vidjeli takve naslove, možda i kliknuli na njih, ali sada Facebook daje sve od sebe da vaš News Feed pročisti od stranica i sajtova koji namjerno prikrivaju, preteruju ili manipulišu određene informacije u naslovima, piše “TechCrunch”.

Umjesto da se jednostavno proglasi za “clickbait” – “mamac za klikove”, svaki naslov dobija ocjenu na osnovu toga koliko je “šokantan”, “nevjerovatan” ili jednostavno loš, tako što algoritam prepoznaje fraze koje se najčešće koriste da bi se naslov “pojačao”.

Što je veća “ocjena” naslova, to će biti veća kazna za čitavu stranicu ili sajt, jer će njihov cijeli sadržaj, a ne samo ti naslovi, biti slabije vidljivi na News Feed-u korisnika.

“Ukoliko dnevno postujete 50 linkova, a samo jedan od njih je ‘clickbait’, ova promjena na vas neće uticati. Ali, ako ‘spamujete’ i po cijeli dan postavljate neiskrene naslove, ovo će bitno promjeniti vašu vidljivost na Facebooku”, rekao je potpredsjednik menadžmenta proizvoda News Feed-a, Adam Moseri.

Postoji i rešenje, ukoliko sajt ili stranica odluče da se vrate na pravi put i prestanu da postavljaju takve naslove, Facebook će ih “pomilovati” i vratiti ih među vidljive postove.

Pošto algoritam identifikuje ovakvu prevaru i na nivou stranice, ali i URL-a sajta, ‘spameri’ ne mogu da se izvuku tako što će pokušati sa novog sajta da postavljaju iste gluposti, jer će Facebook prepoznati njihove namjere i ponovo ih penalizovati.

Ostavite komentar