Facebook emocije su najmanje emocije a najviše profit

Prošlo je četiri mjeseca od kada je Facebook uveo opcije like-a koji se smije, koji je iznenađen, tužan, ljut i onog likea koji predstavlja srce. Novi emotikoni su olakšali izražavanje na ovoj društvenoj mreži – naročito onih koji žele da jednim klikom pokažu bijes ili tugu. Po svemu sudeći, oni će u buduće olakšati pretragu na ovoj društvenoj mreži.

reactions

No, šta nam još govore ove Facebook novine? Njih nam tumači Maks Vulf, inženjer kome je uža specijalnost softver. Da bi odgovorio na to pitanje, on je prikupio podatke sa zvaničnih Facebook strana medijskih kuća CNN, BBC, Fox i TMZ. Onda je napravio presjek postova u kojima dominira jedna vrsta likea – npr. oni postovi ispod kojih je 95% korisnika izrazilo bijes, ili 85% ispod kojih se nalazi iznenađeni “wow” like.

Na osnovu toga, možemo da zaključimo kako ljudi tačno reaguju na određenu vrstu priča. Na primjer:

Fox vijesti imaju tendenciju da provociraju bijes više nego bilo šta drugo. Najpozitivnije likeove dobijaju uspjesi sportskih timova, ali (zamislite) i politički kandidati. Naravno, očekivane pozitivne reakcije imaju priče koje u sebi sadrže prirodu, životinje, djecu poznatih kao i bilo kakve aktivnosti koje u sebi sadrže nekakakvu vrstu heroizma.

Ovi podaci su sve osim šokantni, ali su važni jer na osnovu njih vidimo način na koji Facebook samo od vrste likeova pravi takzozvani “informatički ekosistem”.

Kako je saopšteno iz Facebooka prošle sedmice, web je na osnovu različite vrste likeova fokusiran ma sadržaj koji je “relevantan”, što je subjektivni termin koji se ostvaruje kroz klikove, komentare i dijeljenje postova. Ranije, kada je postojao samo običan like, Facebook je okrivljen da daje prednost dopadaljivijim pričama u odnosu na ozbiljne, važne vijesti.

Facebook trenutno ne koristi ove podatke kada formira vaš news feed, ali kažu da u budućnosti planiraju da naprave algoritme na osnovu ovih podataka, uz pomoć kojih će učiniti lakšim dostupnost informacija koje bi vas zanimale. Naravno, sve na osnovu toga ispod kakvih postova ostavljate koju vrstu likeova.

Imajući sve ovo u vidu, možda želja Facebooka da bez dislike funkcije lakše dođemo do stvari koje nas zanimaju, nije baš tako besmislena.

Ostavite komentar