Facebook vas vara evo i kako

Facebook priznaje da prati mnoge stvari koje rade njegovi korisnici, ali i da sve što sazna upotrebljava isključivo za poboljšanje društvene mreže, unapređivanje ponude i za reklame, pritom ne prodajući niti ustupajući podatke korisnika trećoj strani.

Možda je, ipak, neke stvari, misli i fotke bolje ostaviti neobjavljene, nego ih ponuditi “na tacni” Facebook ekipi i drugim korisnicima, pogledajte i zašto.

10 razloga da ne vjerujemo Facebook mreži

10. Šale o teroristima

Edvard Snouden otkrio je da je Facebook tjesno “sarađivao” sa NSA agencijom koja je špijunirala sve što je mogla i htjela, kao i da je mreža ustupala podatke korisnika kad god bi to od nje neka vlada ili državno tijelo zahjtevalo. Neki izvještaji o tome čak tvrde da je te podatke Facebook ustupao za novac, što nikada nije dokazano. Ipak, kako je Snouden otkrio, dovoljno je bilo da se našalite sa aktuelnom terorističkom situacijom bilo gdje u svijetu, pa da se NSA algoritmi za špijuniranje ustrijeme i na vas.

9. Emocionalni eksperiment

Facebook je tajno eksperimentisao sa emocijama svojih korisnika u svrhu istraživanja načina ponašanja u zavisnosti od toga kakve im statuse mreža nudi prvo da vide – vesele ili tužne. U tajnom eksperimentu učestvovalo je preko sedam miliona (neobavještenih) korisnika.

8. Facebook vas prati gotovo non-stop

Pristupanjem Facebook mreži svaki put otkrivate svoje pregleda neta, adresu, lokaciju, uređaj s kojeg pristupate i mnoge druge podatke. Ali, da li ste znali da vas Facebook prati i satima nakon što ga više ne koristite, čak i kretanje vašeg miša tj. kursora?!

7. Manipulisanje reakcijama

Umesto “Dislike” dugmeta dobili smo Reakcije, koje, navodno nisu ništa drugo do direktan odgovor korisnika na to šta žele, ne žele i kako se osjećaju u datom trenutku i to vrlo precizno iskazano, što Facebook mreži pomaže da prodaje te reakcije oglašivačima i ciljano marketinški djeluje na svakog korisnika posebno, na osnovu reakcija koje je ostavio na mreži. Da ovo nije samo priča radi priče potvrdila je i policija Belgije, koja je sve korisnike pozvala da ne koriste Facebook Reactions, jer one otkrivaju privatne podatke korisnika.

6. Finansijske manipulacije

Facebook je posebno otvoren za saradnju sa bankama i vlasnicima kartica koji su spremni da otkupe podatke korisnika, kako bi, na osnovu njih formirali nove usluge i ponudili ih istim tim korisnicima.

5. Prepoznavanje lica

Facebook ima najnapredniji sistem prepoznavanja lica na planeti, koji se poboljšava svaki put kad ubacimo novi selfi ili fotku. Algoritam prati korisnike non-stop, predlaže ima da taguju slike i na taj način unapređuje vještačku inteligenciju da prepoznaje korisnike samostalno i to iz svih uglova i poza. Ovo je izuzetno velika prijetnja po bezbijednost korisnika i trebalo bi tagovanje isključiti, a u nekim dijelovima sveta je ta opcija zakonom i zabranjena. I ne samo na fotografijama – Facebook će označavati i pratiti lica i na videu!

4. “Lične” oglasne kampanje

Otkud moja slika kao preporuka prijatelju da lajkuje neku poznatu marku ili prodavnicu? E, pa tako što ste je vi lajkovali, spomenuli u objavi, a pristupanjem Facebook mreži ste joj i dozvolili da bilo koji vaš podatak (ime, sliku, status) upotrebi kao vezu do proizvoda koja će biti prikazana drugim korisnicima. I tako u krug – svako svakome nešto preporučuje, marke i prodavnice prodaju svoje proizvode, a Facebook zarađuje od reklama.

3. Lažni profili i krađa novca

Do 150 miliona profila na Facebook mreži je lažno i koriste se na različite načine da opljačkaju korisnike. Putem lažnih humanitarnih akcija, “lajkuj i osvoji” senzacija, ali i poznatim načinima za uzimanje novca – u problemu sam, pošalji mi nešto para…

2. Facebook nas konstantno testira

Facebook je priznao da je prije nekog vremena namjerno rušio Android Facebook aplikaciju kako bi testirao odanost svojih korisnika i eventualno ustanovio da li bi Facebook mogao da se povuče iz Google prodavnice i instalira kao zasebna aplikacija, sa Facebook weba

1. Uticaj na aktuelne vijesti

Iako su “Trending topics” vezane za ključne riječi, interesovanja korisnika i objave na Facebook mreži trenutno, bivši zaposleni te mreže otkrili su da ljudi “preskaču” algoritme i u “Trending Topics” stavljaju one vesti koje su njima zanimljive i na taj način šire svoje ideale i utiču na formiranje mišljenja Facebook zajednice. Lažne aktuelne vesti mogu dovesti do zablude korisnika i do drugih loših stvari, među kojima su i iracionalno trošenje novca, pod uticajem tih vesti.

Imate li vi nešto da dodate?

Ostavite komentar