Kako osigurati efektivnu promociju vašeg proizvoda / branda dok traje fudbalska groznica

Kada kreirate kampanju ili komunicirate online tokom fudbalske groznice Evro, upuštate se u vrlo zahtjevan i težak posao. Svaki brand, kompanija ili pojedinac pokušati će se na neki način povezati s prvenstvom kako bi privukli pažnju na sebe. Pozivajući na zajedništvo, ljubav prema sportu, patriotizmu i sl., brandovi pokušavaju što više doprijeti do svojih ciljanih grupa ne bi li im što prisnije prirasli srcu.

Postavlja se pitanje: Kako se u moru tih kampanja probiti do svojih korisnika i ciljanih grupa? Stoga evo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da se istaknete kod svojih korisnika tokom fudbalske groznice.

Velik budžet ne znači i uspjeh

Imati velik budžet jednostavno nije dovoljno. Možda ćete svima iskakati iz paštete, ali ako niste kreativni i zanimljivi, vaša će kampanja, u najboljem slučaju, biti brzo zaboravljena ili će, u najgoremu slučaju, postati iritantna. Ono što ste dobili ono je što ste izgubili, a to je poprilična suma.

Ako nemate veliki budžet, a voljeli biste se istaknuti kod svojih korisnika, potrebno je dobro razmisliti o tome treba li uložiti malo i biti malo primijećen ili ipak sačuvati budžet za nešto drugo kada fudbalska groznica prođe. Svakako, ne zaboravite da čovjekov um može osmisliti nevjerojatne stvari, a privlačenje nečije pažnje s gotovo nula budžeta nešto je što pruža najveće zadovoljstvo.

Ko je vaša ciljana grupa ?

Iako fudbal prate uglavnom muškarci, ne znači da fudbal nema i ženske obožavateljke. Ako su žene većinom vaša ciljana grupa, osmislite način na koji im možete prići tokom fubalske groznice, a vezano sa njihovim godinama. Naravno, pazite na osjetljive teme, žene ne vole kada ih promatrate kroz bilo kakve stereotipe. Bilo da one prate fudbal ili ne, uvijek postoji ugao iz kojeg im možete prići tokom ovoga prvenstva i pridobiti njihovu pažnju.

S druge strane, ako su vam muškarci ciljana grupa, dobro razmislite prije nego što kreirate bilo kakvu kampanju. Ne želite biti još jedan brand u moru ostalih koji nude slične stvari. Zašto biste to radili, zbog kratkotrajnog povećanja prodaje!? Osmislite nešto vrjednije, nešto što muškarci iz vaše ciljane grupe mogu doživjeti tokom prvenstva na koje je njihova pažnja najviše usmjerena. I ne zaboravite onaj dio muške ciljane grupe koji ne prati prvenstvo. I oni postoje.

Budite inovativni i hrabri, ali i pažljivi

Hrabrost je biti drukčiji u kampanjama i to je uvijek poželjno, ali trebate biti i obazrivi jer se to, ako ulazite u osjetljive teme poput patriotizma, feminizma i sl., može lako okrenuti protiv vas. Najbolje je fokusirati se na stvarne potrebe savremenih korisnika i ponuditi im nešto više od “pronađi kartu ispod čepa” ili “mi smo super jer volimo fudbal”.

Jedan od dobrih primjera je kampanja Orange za prvenstvo. Kao jedan od najvećih internet i mobilnih operatera u Europi i Africi, Orange je morao dobro razmisliti prije nego što se upustio u kampanju. Zapitali su se tko su njihovi korisnici i šta im je potrebno te došli do izvrsne ideje, a to je da fokus kampanje s igrača prebace na fanove.

Zašto?

Zato što postoji mnogo sponzora koji se bore za svoje mjesto na prvenstvu, a oni su odlučili ipak sponzorisati obične ljude – fanove.

Kako kažu: svi njihovi korisnici koji su navijači ovogodišnjeg prvenstva, bilo da svoju podršku pružaju u Francuskoj ili s vlastitog kauča – zaslužuju da budu nagrađeni i priznati.

Na svome promo-siteu navode šta sve možete dobiti ako se ujedinite, kao što Orange ujedinjuje ljude. Jedna od mogućnosti je da navijate za svoju državu na društvenim mrežama pa će na kraju Eura najstrastveniji navijači dobiti priznanje u vidu boja svoje države na Eiffelovu tornju. Za one najvatrenije, Orange je pripremio brojne nagrade, popuste i ulaznice za utakmice jer, kako kažu – svi se mogu uključiti i povezati, a ne samo posmatrati.

Još jedan dobar primjer je Heineken kampanja za Ligu prvaka. Iako nije riječ o prvenstvu, poenta je ista. Heineken je 2014. godine proveo inovativnu i zanimljivu kampanju za one koji žele biti dio Lige prvaka. Kampanja pod nazivom  “Bolje polovine” (“The better halves”) zasnivala se na tome da su momci na različitim mjestima pronašli polovinu karte za Ligu prvaka, međutim, odmah su saznali da, kako bi osvojili drugu polovinu, moraju to učiniti uz pomoć svojih žena. Svaki od njih doveo je svoju djevojku, ženu, sestru, majku, a njihov zadatak bio je otpjevati u himnu Lige prvaka. Žene koje su imale glas najsličniji onome koji pjeva u originalnoj himni, osvojile su tako i cijelu kartu za svog muškarca. Naravno, tehnologija je zahtijevala poseban softver za prepoznavanje glasa i bila je prilično skupa, ali je kampanja svakako bila zapamćena. Najbolje će vam to pokazati video.

Po čemu se te kampanje izdvajaju od ostalih? Po tome što ulaze u srž čovjekovih osjećaja i potreba, nude im nešto više od materijalne dobiti i pružaju veće zadovoljstvo na zanimljiv i drukčiji način. Budžeti za njih nisu bili mali, ali su svakako izvrsno iskorišteni!

Budite sigurni što vaši korisnici žele

Kakav god budžet imali, važno je da budete “customer first” i razmišljate šta je to što vaši korisnici i kupci žele, šta im možete ponuditi te na koji način kod njih stvoriti poseban feeling tijekom Eura. Umjesto sumanutog ulaganja u masovne medije, ponekad je najbolja strategija biti svoja ciljana grupa i priuštiti joj ono što ona želi. Da, svi ćete pomisliti “svi žele na prvenstvo”, ali to nisu jedine želje vaših korisnika, katkad je i sitno obraćanje pozornosti onda kada ne očekuju nešto što ih može “kupiti” zauvijek.

Povežite se s prvenstvom na prikladan način

Zašto je to važno? Neke kompanije napravile su promašaj u pokušaju da se dodvore svojim korisnicima te na bilo koji način povežu s prvenstvom. Ipak, naišle su na neuspjeh jer ne možete sve dovoditi u kontekst kojemu ne pripada. Nemojte ništa raditi na silu. Pronađite dobar ugao iz kojeg vaš brand ili kompanija mogu sudjelovati u ovoj fudbalskoj priči.

Kojom god industrijom se bavite, razmislite šta ona može, što ima i kakva je njena povezanost s cijelom pričom te može li se uopše povezati. Limited editions pakovanja proizvoda u zastavama zemlje za koju navijate povećati će prodaju u određenom trenutku, ali što kada prvenstvo prođe? Hoće li vašim korisnicima ostati nešto što će pamtiti i jeste li im ponudili nešto što nitko drugi nije?

Za sve ostalo možete nas kontaktirati :

 

Ostavite komentar