Ljudi u digitalnom svijetu rade iako vi mislite da se samo igraju

Social Media Manager, Community Manager, Digital Marketing Executive, Digital Specialist, Web Analyst… samo su neka od zanimanja koja su danas popularna i kod nas i u svijetu, ali se često postavlja pitanje jasnih  granica među tim zanimanjima s obzirom na opis njihovog posla.

Opisat ćemo neka od najpopularnijih digitalnih zanimanja, s tim da ovdje ne ubrajamo developing, copywriting i dizajnerske poslove koji također postaju sve plaćeniji i rasprostranjeniji.

Social Media Manager ili onaj koji upravlja društveno-mrežnim odredištima. Opis ovoga posla toliko je opširan da je teško reći koje sve vještine SMM mora posjedovati da bi bio dobar. Trebao bi, primjerice, biti iznimno pismen, znati upravljati sadržajem (novinarsko iskustvo je poželjno), ali i dobro baratati SEO-om. Pored toga, tu je svakodnevna interakcija s korisnicima, razvijanje i implementacija kampanja i strategija za društvene mreže. Ukratko – “multiskill”. Ovaj posao ne možete raditi ako ga ne volite ili ako niste Superman.

Community Manager osoba je zadužena za upravljanje online zajednicama na društvenim mrežama i medijima te koordinaciju sadržajem i profilima na mrežama. Stvaranje buzza i interakcije pritom je obvezno. Ipak, mnogi miješaju posao SMM-a i CM-a. Community Manager često ne mora učestvovati u izradama digitalnih strategija i poznavati neke od vještina koje SMM ima. Bilo kako bilo, mnogi poslodavci od CM-a očekuju i mnogo više pa čak i napredne vještine SEO-a.

Digital SpecialistDigital PR i Digital Marketing Manager – čini se kao da je riječ o jednom poslu, ali to nije tako. Najteže je opisati posao Digital Specialista jer bi on zapravo trebao biti savjetnik za sve digitalne kampanje, uključujući i posao izvan društvenih mreža, online portali, blogovi i siteovi. Od njega se često očekuje da poznaje sve trendove i zna sve što se događa online. Njegovu poziciju teško je ograničiti kao i onu SMM-a. S druge strane, Digital PR dio je posla Digital Specialista, a nastao je iz klasičnoga PR-a šireći se na internet. Posao DPR-a je online komunikacija s pojedincima i javnosti, promicanje proizvoda, usluga i brandova, a osnovni posao mu je online networking. Tako gledano, svako od Digital zanimanja ima i malo Digital PR-a u sebi. Posao Digital Marketing Managera često se pak izjednačava sa zaduženjima Digital Specialista, mada ne bi trebalo s obzirom na to da je DMM zadužen za upravljanje marketinškim kampanjama na društvenim medijima.

Digital Account Executive i Digital Account Manager najčešća su zanimanja u agencijama i mogu se opisati kao mješavina svih do sada navedenih poslova, s tim što je Digital Account Manager više zadužen za nadgledanje operative Executivea, razvoj strategija i komunikaciju s klijentima.

SEO Specialist, Web Analyst i Web Editor često se traže u jednoj osobi i to se čini kao nemoguća misija. SEO Specialist ima zadatak na pravi način optimizirati web stranice kako bi bile vidljivije na tražilicama, dok Web Analyst upravlja i analizira aktivnosti koje se događaju na određenomu web odredištu (društvenim mrežama, web siteovima), nakon čega prikuplja podatke i informacije radeći kvantitativnu analizu. Uloga Web Editora ili urednika je upravljanje sadržajem na webu, kao i kreiranje i planiranje sadržaja. Često ga zovu i Content Editor, Corporate Storyteller ili Bloger što, naravno, nije isto.

Kada sve tako sagledate, čini vam se da i nema neke velike razlike između svakog od navedenih poslova, što i nije daleko od istine, pogotovo na našim prostorima gdje kompanije često sebi ne mogu priuštiti tri stručnjaka za neko područje već traže 3 u 1, a nerijetko se događa da to i nađu. Danas je sve više onih koji barataju većinom od ovih vještina – međutim, trebalo bi razmisliti o tome radi li se uvijek dovoljno kvalitetno “multiskill” posao koji jedna osoba nosi na svojim plećima. “Hej, vidi ovo, spominje se nešto online, napravi neku ponudu za klijenta.” Zvuči poznato?!

Ostavite komentar