Kako biti PRovka / PRovac u realnom BiH sektoru ?!

Piše : Tarik Kapetanović  @ka5an  www.prpa.biz 

Kada se zaista počnete baviti strukom odnosa sa javnostima shvatite koliko znanja trebate imati i koliko ste teorije samo puko usisali na studiju od onih koji se sa praksom nikada nisu sreli u putu.

Tako je bilo i tokom mog edukativnog procesa na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu gdje su mi o PRu govorili samo oni koji suštinski s istim imaju veze samo putem pročitane literature a da nikada od struke nisu zaradili niti jednu marku u realnom sektoru.

Šta je to što je bitno za komunikacijskog stručnjaka, osim onoga što su nam govorili na fakultetu a to je da bude pismen, kreativan, organizovan i na kraju komunikativan. To su možda potrebne vještine za one PRovce koji su znali da ih posao na budžetu čeka odmah nakon završenog studija a povećanje budžetske plate nakon završenog postdiplomskog studija, i morate se složiti takvih kreativaca je kod nas najviše zar ne ?!

Ali koje su to osobine koje treba imati PRovac koji se nađe na tržištu rada u realnom sektoru ? Mislim da trebam početi sa sposobnošću „oblikovanja“ i usmjeravanja priče koja će primarno predstaviti vlastite aktivnosti i rad klijentu koji je željan novih ideja i kanala komunikacije putem kojih će doći do novih potrošača.

U čemu je dakle fol, često nećete  dobiti “dobar materijal“ s kojim radite nego će vas zapasti laici i duduci te nepopularni brandovi od kojih morate napraviti nešto dobro i prepoznatljivo.

Druga bitna karakteristika PRovca koji je u realnom sektoru jeste da ima svoj stav. To je nekada pogubno i često će vam starije kolege reći da se nije dobro zamjerati te da je dobro da pišete o romantičnim poemama, ljubičastim jutrima i purpurnim danima ali oni koji klimaju glavom u ovom poslu nisu relevantni i rijetko će ih iko ozbiljan pitati za mišljenje.

Šta je u komunikaciji bolje i ljepše nego kad imate vlastiti stav kojeg srčano branite argumentima. Tada se pokazuje koliko znate i koliko vrijedite. Ukoliko vam je to mučno i mislite da se nije potrebno zamjerati biti ćete jednokratno prepoznati, preuzeti od jedne ideološke opcije i onda odbačeni bez mogućnosti da nastavite posao sa drugim klijentima.

PRovci u relanom sektoru moraju biti dovoljno nezavisni i spremni na ispoljavanje osjećaja sigurnosti i povjerenja kako bi se ljudi osjetili što ugodnije u njihovom društvu. Oni PRovci koji imaju informaciju više o potencijalnom klijentu ne gube energiju, usmjeravaju svoj posao i procjenjuju ljude na prvu što je samo po sebi ušteda i resursa i novca na bespotrebno traćenje vremena.

U našim društvima je vrlo teško svima biti dobar a posebno je pogrešno biti fin, jer mi živimo u duboko podijeljenom društvu koje kreira biznise povezane sa politikom i biznismene koji vas neće unajmiti bez obzira koliko dobri bili ako im iole ne mirišete ili im je stranački šef naredio da unajme druge koji su na njihovom spisku. Zbog toga slobodno zauzmite stav, nemojte glumiti snishodljivost  i recite jasno šta jeste i kako možete pomoći – jer je dobro urađen posao zasigurno najbolja preporuka.

Budite odgovorni prema poslu, klijenata se sjetite i nakon uspješno odrađenog posla i educirajte se dodatno kako bi poboljšali vlastite usluge i aktivnosti ukoliko već niste PR na budžetu – nego onaj koji se bori za svaki dinar zarađen u realnom sektoru

Tarik Kapeteanović iz Sarajeva je vlasnik www.PRPA.biz agencije za komunikacije koju je osnovao nakon višegodišnjeg agencijskog rada u odnosima s javnošću i političkom PRu. Završio je preddiplomski i diplomski studij na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, smjer odnosi s javnošću i mass mediji i novinarstvo . U poslovima koji su prethodili radu u agenciji PrPa radio je na osmišljavanju i organizaciji projekata i događanja te davanju PR podrške brojnim projektima, političkim, komercijalnim i javnim događanjima u suradnji s vodećim domaćim i stranim kompanijama i agencijama.

Ostavite komentar