Snapchat mreža bez tetke, mrske rodice i tate koja vrijedi i više od tri milijarde dolara

Piše : Tarik Kapetanović

Oni koji intenzivno prate društvene mreže znaju da se pojavila i nova iznimno popularna društvena mreža u BiH posebno među mladima a njeno ime je Snapchat. Mnogima koji su je instalirali ova aplikacija nije jasna i logična i mnogima nije jasno zbog čega je toliko popularna.

Komunikatori ovu mrežu hvale ali im nije sasvim jasno zašto i kako je mogu iskoristiti u promociji proizvoda i usluga. Zbog toga želim u ovom postu opisati svoje iskustvo vezano za korištenje Snapchata ali i odgovoriti na pitanje da li vrijedi ili ne biti na Snapchat-u.

Pa da krenemo redom, Snapchat je aplikacija koja omogućava dijeljenje sadržaja u vidu fotografija i video zapisa, a koji su vidljivi eventualnim pratiocima do 10 sekundi u narednih 24 sata. Privatne poruke na snapchatu možete vidjeti samo jednom. Aplikacija shvata realnost prilično ozbiljno i počinje od teze da se neke stvari i pojave iz okruženja mogu vidjeti samo jednom, a one koji prate snap-ove tjera da pamte šta su u suštini vidjeli.

Snapchat u suštini kreira Snap-ove i na taj način u realnom vremenu, lako i jednostavno predstavljate ono što vidite ili želite reći.  Ova aplikacija je doživjela svoju popularnost iz jednostavnog razloga a to je da mladi ne žele biti tamo gdje su njihovi roditelji tj na mrežama poput Facebooka i Twittera.

Zbog toga je Snapchat bitan, a koliko je bitan govori i Facebook-ova ponuda od tri milijarde dolara, no na sreću ili žalost ekipe iz Facebooka – mudrija ekipa koja je kreirala Snapchat nije prihvatila tu velikodušnu ponudu.

Vrlo bitno je reći da je Snapchat mreža za generacije koje dolaze a koje nemaju straha od kamera jer su odrasli ili su praktično rođeni uz ekrane na dodir te da im snimanje samih sebe ne predstavlja nikakav problem. Zbog toga treba ozbiljno razmisliti o generacijama koje dolaze kao i njihovim mogućnostima javnog nastupa ali i dijeljenja javnih stavova.

Kao pripadnik starije generacije ali i kao pojedinac koji svakodnevno i profesionalno koristi društvene mreže u profesionalne ali i poslovne svrhe moram istaći da imam mnogo toga čime mogu pohvaliti Snapchat ali imam mnogo toga da kažem kada su loše strane Snapchata u pitanju.

Evo zašto je Snapchat dobar

Snapchat je dobar za pravljenje gužve na društvenim mrežama, tim više što je sa Snapchatom lako ući još intimnije u glavu korisnika u navike ili reakcije koje mnogim ljudima koji se bave Prom, komunikacijama ili marketingom nisu baš jasne. Zbog toga je Snapchat interesantan, a zanimljivi je tim više što je sklonjen od očiju globalne javnosti.

Treba jasno reći zbog čega da uopšte koristimo Snapchat ?!

Snapchat omogućava stvaranje sadržaja specificiranog za ono što vi radite. Možete kreirati kratke intervjue u formi deset pitanja po deset sekundi, dodatno možete pozvati ljude na razne evente. Snapchat omogućava najavu sadržaja na drugim medijima poput bloga ili web site-a itd…

Vrlo bitno je da vodite računa da Snapchat ne zatrpavate jer sama ideja društvene mreže jeste da kreira povezane teme koje jasno definišu poruku.

Loše strane Snapchata :

Snapchat ne nudi mogućnost javnog komenatarisanja sadržaja niti nudi mogućnost integrisanja sa drugim medijima, nema ni privatnog sadržaja kao ni razmjenu mišljenja poruka i sadržaja.  Na Snapchatu morate biti stalno prisutni kako bi bili primjećeni, ali to je teško za one koji to baš ne žele jer nema vibracije niti reakcija na sam sadržaj. Snapchat je dodatno vrlo egocentrična mreža, jer polazi od teze da reakcije na Snapove ne zanimaju onoga koji ih stvara. Nema niti jasnog broja followera a da bi se taj imaginarni broj povećao morate objavljivati po jedan snap svakih 24 sata bez obzira na to što nema nikakve statistike i nema načina da potencijalnom klijentu opravdate korištenje Snapchata osim što se aktivnost na internetu drastično povećava.

Zbog čega onda da uopšte pokrenemo snapchat ?!

Ništa se ne mora ma koliko je to aktuelno, ipak ako želite Snapchat čeka na vas 🙂

Jedan okmentar

  1. Geraldine August 8, 2016

Ostavite komentar