Kad mahala vrisne : “Marketing” !

Poznavaoci sportskih dešavanja u Sarajevu su upoznati sa radom i sportskim uspjesima FK Sarajevo koji je jedan od dva vodeća kluba u gradu. Na moju žalost, ja ne spadam u ljubitelje fudbala niti pratim sportska dešavanja pa sam tako kao pripadnik muške populacije uskraćen za sve sportske radosti i uživanja u istima.

Međutim postoje ljudi koji prate fudbalska dešavanja, vole klub kojem pripadaju i u ime istoga organiziraju priče poput nedavno održanog „Internacionalnog turnira u malom fudbalu – Horde Zla 2016“.

Jedan od njih je i Adnan Beširović, vispren momak širokog pogleda na svijet i dešavanja ali i čovjek koji možda i najbolje zna kako diše mahala u Sarajevu, zbog čega je nešto u ovom gradu popularno, ko su ljudi kojima se trebamo nakloniti a ko oni koje trebamo zaobliaziti tokom subotnje šetnje gradom.

Na moju sreću, nisam jedan od onih koje popularni Beško zaobilazi tokom svojih redovnih ophodnji gradom, nego štaviše neko ko od ljudi poput Beška uči ali i jedan od onih s kojima kreativci mogu razgovarati kako bi što bolje, intenzivnije i efikasnije radili na određenim projektima.

Zbog mog laičkog stava prema fudbalu Beško nije mogao razgovarati sa mnom o konkretnom slučaju „Internacionalnog turnira u malom nogometu“ ali me njegovo izlaganje strategije i promocije komuniciranja promotivnih aktivnosti za pomenuti turnir zaista oduševilo te zbog toga ispisujem ove redove.

Kao što svi znamo, društvene mreže pružaju širok dijapazon promotivnog djelovanja, tako je i Internacionalni turnir bio samo povod za promociju o kojem možemo i moramo razgovarati.

Naime, nedostatak sredstava za marketing upućuje mladu ekipu kojom je koordinirao Adnan Beširović na korištenje društvenih mreža u što obimnijem obliku. Zbog toga su za promociju aktivnosti turnira akteri kreirali event na Facebooku unutar kojeg su komunicirali određene objave sa jasno ciljanom publikom.

Prvi korak je naravno bila najava samog događaja i promocija aktivnosti na terenu. Kao što svi znamo, promocija aktivnosti se odnosi na terensku kampanju koja iznimno košta. Kako sredstava nije bilo dovoljno organizatori su bili usmjereni na par billboarda, street boarde na klupama unutar parkova te social media kampanju.

Kreativnost i genijalnost pojedinaca je definitivno u tom momentu kulminirala jer su snagu kampanje pokazali kroz društvene mreže vješto koristeći digitalne platforme, montaže i emotivnu bazu pripadnosti voljenom klubu i ekipama koje su igrale unutar malonogometnog turnira.

Naravno sve je počelo od prezentacije sile na terenu kroz billboard kampanju. Istini za volju, ekipa jeste imala jedan nalijepljen billboard ali efekt uslikanih billboard lokacija na terenu je dao mnogo veći odjek nego što se to dešava u realnom svijetu.

Promocija je išla planiranim tokom, pa su nakon billboarda uslijedila gostovanja u studijima poznatih tv kuća i prilozi unutar njihovih programa u centralnim informativnim emisijama.

Logičan korak je bilo i korištenje city light lokacija i iznimno popularnih lokacija koje su svojevrsni simboli grada Sarajeva

Neizostavan je bio i print koji je prezentiran u obliku fotografisanja i monitoringa naslovnih stranica novina sa objavama vezanim za internacionalni turnir.

Objava sudara navodnog oficijelnog vozila turnira u gradu je doslovno zapalila ciljane javnosti zbog tačno pogođenog mentalnog koncepta kojim se rukovodi većina korisnika društvenih mreža

Sve navedeno je čist naučni dokaz da ljudi žive na internetu i vjeruju internetu a ne i nikako tradicionalnim medijima i tradicionalnom oglašavanju. Tradicionalno oglašavanja sve više prezetuje snagu ali se lako može manipulisati sa tom snagom na društvenim mrežama, jer su ljudi aktivni na društvenim mrežama koje im omogućavaju dvosmjernost komunikacije.

Sve čestitke Adnan Beširović na odlično urađenom poslu te na organizaciji turnira koji je bio poslastica za ljubitelje sporta u Sarajevu.

Ostavite komentar