Zašto u Bosni i Hercegovini društvene mreže (ne)utiču na rezultate izbora ?!

Kako su lokalni izbori u Bosni i Hercegovini sve bliže tako sve više utjecajnih ljudi, od profesora na fakultetima do managera i velikih šefova u privatnom sektoru strijepi kako i kome će da se priklone kako bi prodali ili dobili uticaj iako nemaju pojma kako se vodi kampanja na društvenim mrežama.
Bojim se da će u narednom periodu sve ići po starom dobrom receptu. Snaga će se pokazivati putem likeova, shareova te putem sponzorisanih postova kojih će biti na pretek.
Osnova je u tome da će nedostajati priče o stvarnom kreiranju političkih poruka koje ponovo neće biti prilagođene društvenim mrežama koje zaista (kada bi to znali iskoristiti) nude izniman potencijal.
Postavlja se osnovno pitanje, da li uopšte imamo stručnjake koji znaju kako voditi političke kampanje na društvenim mrežama i hoće li naše političke partije takve angažovati jer su uloge odavno podijeljene.
Neke političke partije, a kako se to radilo i do sada će koristiti botove, pozivati će na sherovanje, kreirati će lažne profile za vrijeđanje protivnika. Niko neće biti svjestan činjenice da je mlada publika koji su ujedno i novi glasači odavno svjesna stvarnih profila i stavova stranaka te da im se teško može prodati lažna priča na društvenim mrežama.
Komunikacija na društvenim mrežama će i dalje biti iznimno loša jer kao i do sada svaka stranački obojena diskusija mora završiti u konfliktu i naravno sa istim efektom tj bez ikakvog stvarnog i mjerljivog efekta.
Za one koji žele nešto naučiti rado ispisujem ove redove, oni koji ne žele da uče i rade ovo je pravi momenat da se zaustave sa čitanjem ovog teksta.
Ono što trebamo uraditi kao prvi korak jeste istražiti i samo istraživati. Treba početi od istraživanja mase, glasače ali i prednosti i mane potencijalnog klijenta za kojeg se radi i s kojim se komunicira prema ciljanim javnostima.
Nakon prve faze istraživanja, pristupa se drugoj fazi a to je komunikacija tema i sadržaja u kojima je potencijalni klijent jak i na svom terenu. Kako to izgleda u praksi možemo vidjeti pukom analizom komunikacije na društvenim mrežama i sadržaja u medijima pojedinih komunikatora.
Osnova je naravno u percepciji, naime stručnjaci koji rade za političke stranke ili pojedince iz političkih stranaka moraju da nauče da društvene mreže nisu mahalski zidovi na koje će lijepiti plakate ili lijepe sličice niti da za to mogu dati pet maraka djetetu koje su agitirali u stranačkoj bazi i koje će odmah nakon kampanje nabiti nogom.
Društvene mreže ne trpe demagogiju stranaka i stranačku komunikaciju te veličanje simbola nego upravo suprotno, isticanje ideja, političkih stavova i političke profilacije. Tako je i logično da je određena politička tema suština uspjeha kampanje na društvenim mrežama a ne i nikako broj klikova, likeova a gluho bilo ne i nikako sponzorisanih postova.
Trajnost u pristupu i kreiranju tema je osnova svake političke kampanje na društvenim mrežama. Uključivanje ljudi u zdravu raspravu o određenoj temi a da ujedno ti ljudi nisu plaćenici stranaka ili izbornih štabova niti su uhljebljenici kojima indirektno stranka daje plaću i poziciju stvara značajniji efekt kampanje u realnom svijetu.
Bitno je znati da se tokom rada na kampanji treba voditi računa da se ne pominju egzaktna imena stranaka ili aktivnih pojedinaca kako bi kampanja postala viralna, što doprinosi da se i obični ljudi koji trezveno promišljaju uključe u kampanju.
Kao vlasnik i idejni tvorac www.prpa.biz zaista osjećam odgovornost da napišem ovaj članak iako se osjećam potpuno suludo jer zaista pišem osnove komunikacije na internetu a vezano za politiku. Međutim, očito se nalazimo u situaciju u kojoj neko sve navedeno mora objasniti političkim strankama i PR guruima koji im vode te masno plaćene kampanje.
Ljudi samo stvarate kontraefekt, živi bili pa vidjeli …

Jedan okmentar

  1. Moon 2 Februara, 2017

Ostavite komentar