Monstruozno lice prijatelja na društvenim mrežama

Piše : Tarik Kapetanović

U našem društvu se sve više priča o društvenim mrežama, posebno o Facebooku. Koliko je opasan za ljude u Bosni i Hercegovini govori i prilog da često ljudi koji se ozbiljno bave društvenim mrežama i žive u online svijetu ujedno i žive od svog rada, daleko od bilo kakvog budžeta i bilo kakve podrške.

Razlog za to je jednostavan, oni misle svojom glavom i ne plaše se iskazati svoje stavove na društvenim mrežama, međutim cijena za to je velika i ponekad iznimno bolna.

Društvene mreže su javni prostor gdje svako može vrlo lako da uđe na naš online profil i pogleda detalje iz našeg malog života, no često se kod nas ne gledaju detalji nego konkretne stvari o kojima se u offline svijetu i ne priča, poput pripadnosti određenoj političkoj opciji, favoriziranju određenog političkog lidera i ne daj Bože racionalnom kritikovanju spomenutih.

S druge strane, osobe za koje se misli da prate samo reality programe i da žive u nekom balonu od sapunice često su upravo dostavljači informacija različitim stranačkim bazama o vama, vašem privatnom životu ali stavovima koje redovno dijelite.

Zbog toga se nikako ne smijete dati zavarati da vam prijatelji s posla s kojima idete na kafu, ili pojedete užinu na pauzi upravo najžešće rade o glavi koristeći iste alate pretraživanja a to su upravo društvene mreže. Međutim nismo mi iz Bosne i Hercegovine jedini koji smo svjesni tog fenomena, upravo to je istraživao i veliki Google.

Kao i online i offline ljudi žive u grupama, tu je grupa prodice, bliskih prijatelja, prijatelja i poznanika, naravno sa svim tim grupama kako offline tako i online mi komuniciramo drugačije. Jasno je da ćemo u grupi poslovnih partnera ili stranačkih prijatelja (ta grupa je najčešće skrivena) biti potpuno drugačiji.

Zbog pogodnosti koje uživaju na poslu, neki ljudi moraju pritisnuti LIKE na stranicu pojedinih političara, jednostavno radi svoje ugodnosti moraju po cijenu života izbjeći spajanje nekih ljudi na internetu koji nisu istomišljenici stranke koja im je dala posao i plaću pa je tako česta pojava da ljudi offline i online nisu uopšte jedna te ista osoba.

Međutim, nekad dođe do greške pa se ljudi iz određenih grupa pomiješaju i počnu komentarisati ili postavljati pitanja na personalnom profilu. Tada dolazi do kompletnog haosa, zbog straha za egzistenciju a onda i zbog nedovoljnog poznavanja vođenja komunikacije na internetu. Tada vaši prijatelji ili pokažu pravo monstruozno lice ili u najblažoj varijanti djeluju čudno dok se trude da se priklone vašem stavu ujedno braneći stav lidera ili stranke koji im servira hranu na stol.

Taj fenomen ispreplitanja grupa u koje svrstavamo određene ljude sve se manje može primijeniti u praksi na internetu i društvenim mrežama. Ljudi su na jednom mjestu i često se možete zapanjiti kada u online svijetu saznate ko su zaista vaši „prijatelji“ i poznanici sa kojima se susrećete svakodnevno.

Primjerice, nekim vašim prijateljima se kao „slučajno“ omaklo LIKEovanje nekog od njima omiljenih nacionalnih političara, nakon toga se omakne i komentar „bravo“ a nakon toga i svaki put like na sadržaje koje i ne čitaju a efektivno ih proizvodi stranačka baza.

Za to ne bi bilo nikakvih problema, da ne postoji opcija u kojoj se jasno vidi šta su vaši „prijateljice ili prijatelji“ LIKEovali dok u offline svijetu odaju sliku potpuno nezainteresiranog pojedinca kojima se čak i gadi politika u Bosni i Hercegovini a priča o tome ih umara i ne žele da pričaju o tome.

Ipak Google je odradio pravi posao, njihovo istraživanje pokazuje da ljudi nisu svjesni licemjerstva koje u realnom svijetu iskazuju u odnosu na online svijet.  Ljudi jednostavno kada su online nemaju osjećaja za skirvanje dijelova svoje ličnosti koji imaju kada su bliski prijatelji oko njih.

Idolopoklonstvo je čudna stvar, ali nije čudno da vaši prijatelji LIKEaju sve vratolomije omiljenog političara a da ga javno pljuju kada se slučajno nađu s njim u istoj samoposluzi.

Zbog toga, političara i političarki iz BiH skoro da i nema u online svijetu jer su krajnje mudro shvatili kako je nemoguće prezentirati sebe u posebnom svjetlu ukoliko imaju profil na društvenim mrežama, ili prevedeno oni postaju obični kao i svako drugi ukoliko se nađu među vašim prijateljima i komuniciraju jedan na jedan.

Koliko je sve to dobro nisam siguran, ukoliko komuniciramo na društvenim mrežama zasigurno možemo trajnom uništiti prijateljstva, izgubiti posao, mučiti se u realnom sektoru i pokušavati da preživimo. Međutim s druge strane, kada hrabro komuniciramo veliki broj ljudi intenzivno čitaju vaše poruke i kreiraju sliku o vama, ukoliko dobivate pozitivan feedback i odlučite se aktivno baviti politikom možda i možete izaći na zelenu granu jer ljudi vole hrabre ljude koji jasno i otvoreno kažu šta misle bez obzira što oni isto tako misle ali i mudro šute radi vlastitog interesa.

Jedan okmentar

  1. Bob Herring 1 Novembra, 2015

Ostavite komentar