Komunikacija je danas notifikacija pa čak i like

Piše : Tarik Kapetanović

Društvene mreže su svakodnevica, one su sastavni dio života kao što je Internet postao četvrta komunalija koju obavezno plaćate, nakon struje, vode i grijanja. Za one koji ipak malo koračaju ispred vremena društvene mreže jesu mjesto zaposlenja, rada i stvarne akcije.

Mladi ljudi trebaju iskoristiti taj resurs u nedostatku ozbiljnih resursa o kojima nam govori politika i društvo. Upravo zbog toga društvene mreže jesu mjesto na kojem se nalazi i traži posao i mjesto koje vam pruža mogućnost ozbiljne zarade.

Zašto je to tako, odgovor je jednostavan jer se lako povezati, sa svima onima koji dijele naša interesovanja, životne stavove i poglede na svijet smo daleko samo par klikova. Živimo u svijetu koji je ujedno i globalno selo ali i bespuće kojemu nema kraja, ali danas baš u tom svijetu zahvaljujući društvenim mrežama svako ima svoje mjesto.

Ono što je krajnji rezultat je da svi ubrzano uče, dijele svoje i tuđe znanje i da tako barem promijene svoj svijet.

Danas živimo u vremenu novih medija, novih alata i komunikacija koje kreiraju svaka za sebe svoj vokabular i to je možda i jedina razlika komunikacije na društvenim mrežama koja razdvaja društvene mreže od ostalih vidova komunikacije.  Ta komunikacija je ujedno i sastavni dio spravice od koje se ne razdvajamo a zove se pametni telefon putem kojeg jednostavno komuniciramo sa svima onima koji žele komunicirati s nama.

Mi danas u eri društvenih mreža pričamo, videom, fotografijom, jednim tweetom, znakom pa čak i znakom ili čak notifikacijom i likeom.

Ono što se često navodi kao mana društvenih mreža jeste u suštini nedovoljno poznavanje samog korisnika u odnosu na određenu društvenu mrežu. Zbog toga postoje primjeri gdje nas personalna komunikacija kroz društvene mreže u suštini udaljava a ne i nikako približava drugim ljudima, ali to ovisi od nas i jedno od nas. Razlog više za to je da laganje na društvenim mrežama nije preporučljivo jer će neko saznat pravu istinu u realnom svijetu, postaviti informaciju na društvene mreže i ona priča postaje viralna, čemu to vodi naslutite sami.

Ljudi u svom promišljanju identifikuju Facebook sa društvenim mrežama, jer je to ujedno i najpopularnija mreža na području BiH ali s druge strane postoji mnogo društvenih mreža koje koriste ljudi širom svijeta. Za sada polje istraživanja agencije PR.Pa jeste upravo na Periscopeu ili Meerkatu što su ujedno i društvene mreže sa live stream kanalom na kojem vi govorite a vaši gledaoci se uključuju u raspravu.

Šta to znači, za tradicionalne medije poput televizije i beskrajne reklamne blokove, jednostavno to znači propast jer je sve manje mudrih kompanija koje bacaju novac na TV reklame a sve više onih mudrih koji se oglašavaju na internetu.

Razmislite samo o svim tim vašim prijateljicama i prijateljima koji ne prebace kanal kada se počnu nizati reklame ? Ukoliko ima još uvijek onih koji ne prebacuju kanal molim da nam se jave na pr.pa.agencija@gmail.com

Zašto je to tako, odgovor je lagan, nema novina čiji dnevni tiraž doseže 100.00 ljudi. S druge strane novine za jednu stranicu reklame naplaćuju do 4.000,00 KM da bi napravili doseg od primjerice 10.000 ljudi. Za taj doseg van ma društvenim mrežama, primjerice na facebooku treba 10,00 KM ni manje ni više.

Ipak, oni koji se oglašavaju moraju naučiti da su im za komunikaciju na društvenim mrežama potrebni stručnjaci i da njihov mali ili neko dijete iz komšiluka koje zna dobro s računarima može kompletno uništiti njihov biznis ili reputaciju u društvu kada mu se povjeri rad na društvenim mrežama u ime kompanije ili biznisa za koji želite da se pojavi na internetu.

Druga bitna greška je u tome da ljudi oglašavaju klasične reklame na internetu, to je potpuno pogrešno jer Internet i društvene mreže nisu mjesto za tradicionalne reklame, kome to nije jasno na žalost je na pogrešnom putu.

Društvene mreže nisu igrica niti su neka slikovnica u koju se lijepe sličice, realno i virtuelno je odavno objedinjeno  toliko što vaš pametni telefon nosite sa sobom i u wc podjenako kao i u spavaću sobu.

Jedan okmentar

  1. alma 31 Avgusta, 2015

Ostavite komentar