Digitalna komunikacija, igrica koja to nije

Piše : Tarik Kapetanović

Kad se našem čovjeku spomene Internet kao kanal komunikacije ona ili on odmah odmahnu rukom i kažu, pusti se tih igrica ima li šta realno. Nije ni čudo što je to tako kada svima koji uzimaju ozbiljan novac a možemo krenuti od političara do značajnih direktora velikih kompanija Internet mrze iz dna duše.

Međutim, ono što im nikako nije drago jeste u suštini da narod iz nekog razloga voli taj Internet i sve što se veže za njega, od telefona, tableta, novih računara, društvenih mreža, filmova i muzike.

Veliki se pitaju, zašto je to tako i zašto više niko ne bulji u iznimno skupo plaćene jumbo plakate niti netremice gleda televiziju. Pitaju se i grizu nokte, dok ih nova komunikacijska inovacija već čeka na internetu.

Inovacije na internetu, među nama rečeno ne samo da nisu bezopasne nego često vrlo lako mogu srušiti sve ono na šta se tradicionalna analogna komunikacija oslanjala do sada. Zašto je to tako, odgovor je jednostavan.

Primjerice tradicionalni oglašivači i komunikatori nisu trebali mnogo razmišljati, trebalo je skupiti novac za jumbo plakate, platiti radio, platiti tv, platiti print i vuk sit a ovce na broju. Bez dodatnog napora za dvosmjernom komunikacijom, bez dodatnih radnih sati.

Međutim pojavio se Internet, društvene mreže i digitalni mediji,  ti novi kanali ne samo da unapređuju ono što radimo,  nego iz korijena mijenjaju našu kompletnu viziju i perspektivu promišljanja ljudi i njihovog djelovanja.

To i nije tako teško posebno u vremenu kada svi manje više spavaju sa pametnim telefonima, imaju pristup internetu i svim sadržajima do kojih možda nekada nikako nisu mogli doći. Zbog toga ne čudi formiranje malih timova ljudi koji znaju komunicirati, koristiti digitalne alate i kreirati kampanje. Ti ljudi u budućnosti mogu radikalno uticati na sve ono što se gradilo vjekovima.

Internet mijenja sve, a u našem mikro svijetu se najradikalnije odnosi na turizam. Sve se može naći na internetu od smještaja do opisa krajolika pa i do komentara zadovoljnih i nezadovoljnih konzumenata.

#Bosanska #kafa #relax #love #beauty #beautiful #Bosnia

Fotografiju objavljuje Beautiful Bosnia (@beautiful.bosnia)

 

Najbolji primjer za to u Bosni i Hercegovini jeste enormni priliv turista iz arapskog svijeta koji informacije i maloj zelenoj oazi zvanoj BiH primarno pronalaze na internetu pa tek nakon toga u komunikaciji sa svojim prijateljima i u njihovim komentarima opet na internetu.

Ne čudi onda što baš pod snagom interneta ničice padaju mnogi segmenti društva vođeni komunikacijom i kampanjama na internetu.  Za sada, nas koji radimo na internetu i vodimo kampanje na internetu mnogi smatraju čudacima i entuzijastima za koje u BiH mnogi kažu da nemamo jasno definisan cilj te da to što radimo nikada neće biti kod nas primjenjivo u praksi.

Međutim, možda smo mi upravio oni koji su na vrijeme shvatili važnost digitalnog komuniciranja te tako postali nosioci digitalizacije prostora na kojem živimo. Da je to tako, govori i podatak od 2,5 miliona stanovnika BiH na društvenim mrežama i stopa rasta novih korisnika koja se u prosjeku podigne za 2000 novih korisnika na dan, što dodatno prati rast korisnika pametnih telefona i mobilnog interneta.

Zbog toga imamo još jako malo vremena da društvene mreže zovemo igračkom i da komunikaciju na društvenim mrežama zovemo igrarijom. Neke igračke na kraju mogu biti jako opasne, posebno kada počnu kompletne sisteme izbacivati iz igre, no tada će biti već kasno.

Da je to tako, pokazuje i činjenica da inovacije ne donose veliki igrači nego male i beznačajne firme kojima rukovode do tada nepoznati ljudi.

Možda zbog tog iskonskog straha od samouništenja u BiH niko ne podučava nove generacije o bitnosti digitalnog komuniciranja, ali nove generacije uče same po sebi i uklapaju se novi sistem razmišljanja, mada o tome niko javno ne govori.

Šta donosi budućnost komunikacija, ostaje da se vidi, ako bih malo pogledao u čarobnu kuglu rekao bi da trčimo ka novim trendovima koji će radikalno uticati na politički i društveni život pojedinaca u BiH ali i ka kampanjama koje će eliminisati skupe agencije i njihovu jednosmjernu komunikaciju sa samo jedinim ciljem a to je digitalizacija i dvosmjerna komunikacija.

Ostavite komentar