FMCG Summit u Sarajevu kao pogled u komšijske prozore

Piše : Tarik Kapetanović  – agencija PR.Pa

U Sarajevu je jučer održan prvi FMCG Summit. Naravno, mi koji nismo direktno vezani za trgovački sektor će se pitati šta je to uopšte FMCG. FMCG je ukratko„Fast -moving consumer goods“, ni manje ni više reklo bi se. Međutim, riječ je o proizvodima koji se prodaju brzo i po relativno niskoj cijeni.

Kada se pitamo koji su to proizvodi onda možemo reći da u tu kategoriju spada sve od pića do igračaka pa sve do prehrambenih proizvoda ili kratko i jasno svih proizvoda koje možete pronaći na policama vašeg omiljenog granapa ili tržnog lanaca.

Gosti i predavači FMCG Summita su bili ugledni ljudi iz trgovačkog sektora, ljudi iz sjene koji pune naše frižidere, smanjuju cijene bore se sa uvoznim proizvodima te pozicioniraju domaće proizvode, lokalne robne marke i čine sve da što manje robe ostane na policama njihovih dućana tokom subotnje rasprodaje.

Živjeti od tog posla u Bosni i Hercegovini nije lako. Niska kupovna moć, građana i građanki bez plata – sve manje novca u obrtu ali i sve više domaćih kvalitetnih proizvođača koji čine sve da pozicioniraju svoj proizvod unutar velikih tržnih lanaca je samo dio svakodnevne slike super trgovaca i predavača na FMCG Summitu.

Na bini ispred 400 posjetilaca FMCG Summita u Sarajevu smjenjivali su se managerice i manageri Coca Cole BiH, As grupacije, Konzuma BiH, Bingo kompanije, Nelt grupacije, GFKa i mnogih drugih.

Bio je to dan proveden s ljudima koji znaju mogu i hoće da naprave čudo u Bosni i Hercegovini. Neki od njih su to već i uradili poput neposredne potpredsjednice kompanije Bingo koja je dala podršku mladim ljudima u Bosni i Hercegovini te poručila kako se najbolje istraživanje kod nas može napraviti čestim gledanjem u komšijske prozore.

Ništa manje kreativan i interesantan nije bio ni čudotvorac iz Tešnja, predsjednik AS grupacije kojeg je grandiozno na sceni najavio njegov zemljak i stari znalac Enis Bešlagić. Da su čuda moguća dokazali su ljudi iz Konzuma koji su govorili o 160.000 biografija građana Bosne i Hercegovini koje čuvaju u svojoj arhivi dobrog poslodavca te pozicioniranju K+ robne marke na policama u BiH.

Iskrena i topla prezentacija generalnog direktora kompanije Imperial Tobacco BH je mnoge navela na razmišljanje. Otvoren razgovor s publikom poučio je zaključcima da BiH postaje zemlja iz koje velike internacionalne kompanije odlaze jer ne vide svrhu ulaganja resursa u našu malu zemlju.

Čemu onda optimizam i pozitivno promišljanje o biznisu?

Odgovor je dao Laris Suljić direktor kompanije Best iz Travnika. Njegova poruka je bila jasna i koncizna. Magičnog metka za uspjeh nema  ali se treba truditi i analizirati i to sve s mjerom. Naravno, iskusni direktor je poručio da previše analize može dovesti i do paralize.

Iskustva trgovaca bila su zlata vrijedna i nama – ljudima koji se bave komunikacijama i odnosima s javnostima.

Digitalna era uveliko kuca i na vrata velikih tržnih lanaca ali i najmanjih obrta. Stara poznanica da je kupac kralj je ostala podcrtana nebrojeno puta ali su nas komunikatore trgovci naučili da postoje i super kupci s kojima i komunikacija mora biti posebna.

Korist od komunikacije na društvenim mrežama prepoznali su veliki tržni lanci poput Konzuma Hrvatska koji posluje pod imenom Konzum BiH u našoj zemlji koji su se pohvalili sa 175.936 fanova na Facebooku s kojima svakodnevno komuniciraju.

Domaći trgovački lanci i velike grupacije još nisu intenzivirali taj svojevrstan pristup kupcu koji sjedi i čeka.

Bosanac je informisan i detaljan, kod Hercegovke novac stoji na stolu i to trgovci znaju, znaju oni i da građanke i građani Bosne i Hercegovine cijene domaće proizvode te da moraju učiniti mnogo da odobrovolje Hercegovke da potroše ali i Bosance da se brže odlučuju.

Strane kompanije u BiH su pronašle polovičnu formulu kako bi prodali svoje proizvode i priče.

Međutim, građanke i građani ove male zemlje imaju nešto više a to je duša zbog koje su i mnoge običaje komercijalizirali na svoj način. To je ono što se ne može saznati bez konstantnog razgovora sa komšijama i prijateljima koje prvenstveno moramo razumjeti a to je nauka za sebe.

Jedan okmentar

Ostavite komentar