Ekskluziva je danas rijetkost

Piše: Tarik Kapetanović @ka5an

Definitivno živimo u vremenu koje nam kroz različite kanale nudi informaciju više u bilo kojem obliku.  Informacije na samo da utiču na našu svakodnevicu, one je i oblikuju na samo sebi svojstven način. Međutim informacija sama po sebi nije interesantna, ona mora biti ekskluzivna jer ako to nije ostaje dijelom miliona informacija kojima zatrpavamo medijsko nebo nad nama i vlastiti mozak u nama.

Šta je ustvari ekskluziva, lako ćemo sami prosuditi ako analiziramo broj klikova na informacije o novom smaku svijeta koje se pojavljuju s vremena na vrijeme na internetu. Svi žele saznati kada će se desiti i kada nas više neće biti, naravno bez obzira što nas više neće biti i dalje želimo saznati kad će doći do kolektivnog kraja.

Hoće li nam dohakati kometa, vanzemaljci, mega vulkani ili globalni nuklearni rat svi želimo saznati. Neki od nas svoje vrijeme i trud i novac ulažu u izgradnju savremenih skloništa, bunkera i podzemnih stanova u kojem mogu preživjeti i do godinu dana u slučaju globalnog uništenja.

Neki plaćaju i turističke vodiče koji ih vode do  vrhova planina na kojima nikada neće doći do potopa i koji su sigurne oaze za spuštanje neke nove arke.  Takvih ima mnogo, oni troše kako bi posjetili tuđe vrhove baš kao da u Bosni i Hercegovini nemamo dovoljno planina na koje bi se u nuždi mogli popeti.

Očito naše planine nisu dovoljno zelene niti visoke niti imamo tako strmih litica koje običnom čovjeku mogu oduzeti dah podjednako kao i najstrmije litice Mount Everesta.

Ipak o tome niko ne govori, niti na to obraća pažnju. Većina nas gleda u zaslone mobitela i laptopa u stalnoj potrazi za dalekim avanturama dok im bosanskohercegovačke planine zaklanjaju pogled.

Valjda zbog toga ljudi žele ekskluzivu, nešto novo – neviđeno. Ovo naše očito nije dovoljno lijepo jer nam je pred nosom, nama treba nešto drugačije i rijetko, nedostupno kako bi postalo i zanimljivo.

Turizam je samo jedan segment cijele slike u kojem je eksluziva bitna. U istom košu je i muzika, film, literatura pa čak i nauka. Česti filmovi najboljih režisera ne golicaju maštu na isti način kao i jedan film istog režisera u deset godina. Naše vrijeme je očito postavilo novu formu, budite rijetki i nedostupni pa čak i tajnoviti – jedino tako čete pokazati da ste i kvalitetni i vrijedni pažnje.

Ekskluzivnost je primarna i u međuljudskim odnosima, zaljubljeni partneri koji se viđaju svakoga dana postaju neinteresantni jedni drugima, osobe koje se sporadično pojavljuju u javnosti jednostavno izazovu više pažnje nego oni koji svakoga dana ispunjavaju naše ekrane. Jedni su dosadni a drugi interesantni tim više što želimo osjetiti njihovu bliskost i toplinu.

Postotak ekskluzivnosti je bitan u svakom zanatu pa i u odnosima s javnošću koji tempiraju raspored ekskluzivnih informacija koje gledamo, slušamo ili čitamo s vremena na vrijeme.  Informacija je interesantnija ako nije dostupna svima ili ako je još u domenu neprovjerenog.

Ukoliko govorimo o nekom proizvodu, uvijek nam je draži onaj kojeg nema na policama naših supermarketa i koji nam maksuz donose iz inostranstva.

Na kraju tokom obrazovnog procesa naši profesori troše i grlo i znanje kako bi nas obrazovali i oblikovali ali mi najbolji poslovni savjet dobijemo i upamtimo ukoliko nam ga da komšija od kojeg nikada taj oblik pomoći nismo očekivali i često to upamtimo za cijeli život.

Iako danas mreža raznovrsnih informacija trepti nad našim ramenima, rijetko ćemo pogledati gore i odabrati one kojima smo svakodnevno zasuti. Danas bitku ne dobivaju oni koji nam nude najviše već upravo suprotno – oni koji nam daju na kašičicu malo i rijetko. To su oni koji znaju prepoznati ekskluzvnost i kvalitetu informacije i vremena u kojem se ona plasira što često nije lagan posao.

Ostavite komentar