Facebook relevantnost i(li) doseg?

Facebook se kao komunikacijski kanal može koristiti iz više razloga: kao podrška korisnicima, PR kanal, za istraživanje ili kao dio CRM aktivnosti. No ipak se najčešće koristi u svrhu postizanja primijećenosti (brenda ili tvrtke)

Stoga je primarni cilj ostvariti što veći doseg, odnosno prikazati svoju poruku što većem broju ljudi. No prikazuje li se ona pravim ljudima? Kako razlučiti kvalitetne prikaze od čiste kvantitete i masovne izgradnje dosega?

Facebook putem svojih opcija za oglašavanje nudi niz alata kojima je moguće brzo i, u usporedbi s drugim kanalima, jeftino izgraditi doseg. Isto tako, nudi i sve potrebne alate za povećanje relevantnosti. Koristite li ih sve i to na pravilan način? Pročitajte sljedeće savjete kako biste povećali relevantnost svoje komunikacije.

1. Ciljajte

Facebook nudi vrlo precizne mogućnosti prikazivanja poruka željenoj ciljnoj skupini – kao bazu ne uzima samo sociodemografske karakteristike već nudi i napredne opcije prikazivanja koje se baziraju na interesima i ponašanjima. Upoznajte navike svoje ciljne publike i prilagodite promociju upravo njima. Promovirate li mobilnu aplikaciju, usmjerite promociju na prikaz na mobilnim uređajima. Promovirate dječju opremu? Detaljnije segmentirajte svoju publiku i usmjerite prikaz na žene koje su naznačile da su majke. Ciljanim porukama povećavate relevantnost. Dodatno, koristeći opcijecustom audience, odnosno listu korisnika iz neke predodređene baze, poput primjerice baze pretplatnika na newsletter, moguće je plasirati ključne poruke upravo određenim korisnicima.

2. Podsjećajte

Facebook se izvrsno nastavlja i na aktivnosti korisnika izvan Facebooka. Putem postavljanja jednostavnog koda na internetsku stranicu moguće je ”pratiti” posjetitelje stranice i kada su na Facebooku. Moguće je pratiti čak i posjetitelje određene stranice unutar vašeg internetskog odredišta. Tako na primjer možete pratiti korisnike koji su obavili kupnju ili rezervaciju na vašoj internetskoj stranici te im prikazivati oglase zahvale s popustom na sljedeću kupovinu. Sve korisnike koji su pogledali određeni proizvod ili uslugu unutar vašeg odredišta nakon nekoliko dana možete podsjetiti na isto i ponovno dovesti na stranicu. Relevantnost je na ovaj način višestruka, jer ne samo da se poruka prikazuje uistinu zainteresiranim korisnicima već ih se potiče na kupnju ili neku drugu akciju.

 3. Involvirajte

Najbolji način da povećate svoju relevantnost jest da angažirate postojeće korisnike i pretvorite ih u glasnike svojih poruka. Na Facebooku je upravo interakcija (engagement) putem komentara, lajkova ili dijeljenja sadržaja najbolji put prema ukupnom povećanju dosega. Ako svojoj zajednici korisnika osigurate sadržaje koji su im zanimljivi i s kojima će ostvariti neku vrstu interakcije i činite to redovito, akumuliranjem interakcija relevantnih korisnika povećavat će se ukupan doseg i vidljivost vaših poruka.
4. Mjerite

Mjerite li doseg, metrika je poprilično jasna – prati se broj prikazivanja poruke. Ono što manjka u ovoj metrici upravo je relevantnost jer ostaje nepoznanica koliko je tih poruka uistinu viđeno od strane korisnika. Za mjerenje relevantnosti radije pratite broj interakcija (komentari, lajkovi i dijeljenje sadržaja) kao jednostavnije metrike ili definirajte mjere koje su uistinu važne za vašu poruku i pratite njih. Na Facebooku to mogu biti klikovi na link (želite li povećati broj posjeta na određenu internetsku stranicu), broj pregleda videosadržaja (želite li upoznati korisnike s videosadržajem) ili pak broj klikova na sliku (ako je važno da korisnici upoznaju taj slikovni sadržaj). Odaberite set pokazatelja koje ćete pratiti. Nema više ili manje ispravnih. Važno je samo da budu relevantni za poslovanje.
Izvor : www.jasnoiglasno.com

Ostavite komentar