Generacija Y: Kako doprijeti do (budućih) influencera?

“Najriskantnija stvar koju možete učiniti jest igrati na sigurno”, rekao je Lars Samuelsen, danski komunikacijski virtuoz i jedan od predavača na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu u Rovinju. Samulsen je putem nekoliko dobrih primjera kampanja svoje agencije podijelio savjete o tome kako se najbolje povezati s pripadnicima različitih generacija, posebno s generacijom Y (milenijskom generacijom) i generacijom edge, te kako zadovoljiti njihov ukus.

Ko su pripadnici generacije Y?

U svom predavanju Samuelsen je povukao liniju između milenijske generacije (odnosno demografske grupe koja slijedi iza generacije X) te generacije edge kojoj virtualni i stvarni svijet imaju jednak značaj. Precizni datumi razdvajanja pojedinih generacija nisu definisani, no stručnjaci koriste termin “milenijski” za generaciju rođenu u razdoblju od ranih 80-ih do ranih 2000-ih, dok generaciji edge pripadaju svi rođeni nakon 1995. godine. Dakle, milenijsku generaciju tj. generaciju Y trenutačno obuhvaćaju stariji tinejdžeri i osobe u ranim 30-im godinama.

Ove brojke treba uzimati s oprezom s obzirom na to da su grupe vrlo heterogene, a pripadnost milenijskoj generaciji zaista varira od osobe do osobe. Milenijska generacija je po mnogo čemu jedinstvena, a najvažnija je ta da njeni pripadnici žele nešto sasvim drukčije od starijih generacija – žele inovacije, iskustvo, a posebno im je važno da brendovi koje koriste odgovaraju njihovim vrijednostima.Dani “buntovnika bez razloga” su prošlost. Nasuprot toj uvriježenoj frazi koja opisuje sve mlade, današnji pripadnici milenijske generacije motivirani uticajem na društvo i promjene, a ne odbacivanjem autoriteta i kontriranjem establishmentu.

Dok su pripadnici generacije X (od srednjih 30-ih od ranih 50-ih) morali ići u korak s tehnologijom i učiti o njenoj primjeni, pripadnici milenijske generacije su rođeni i odgajani s njom. Svjesniji su važnosti čuvanja zdravlja i okoliša, a moraju se nositi i s velikim društvenim temama tokom svog odrastanja: ekonomskom krizom, poslijeratnim naslijeđem, gay brakovima, abortusom i slično. Kao generacija odrasla na internetu, imaju potrebu svoje mišljenje i vrijednosti dijeliti na društvenim mrežama – Facebooku, Twitteru, Tumblru, YouTubeu, a spremni su isprobati i prigrliti i svaku novu platformu. Uticajna organizacija Brookings Institute je ove godine izdvojila je 11 činjenica o milenijskoj generaciji, a posebno je zanimljiva ona u kojoj navode kako će 2025. godine pripadnici milenijske generacije činiti čak 75% radne snage. Dakle, razumijevanje potreba i želja milenijske generacije  prozor je u budućnost svake uspješne kompanije.

Kako doprijeti do milenijske generacije?

Kako se kompanije mogu povezati s tom ključnom grupom i koje taktike upotrijebiti? Načini na koje ciljna grupa dolazi do vaših priča oblikuju načine na koje tvrtka treba te iste priče reproducirati. Istraživanje agencije Havas objašnjava razvoj odnosa između mlađe populacije i brendova, a izdvojeno je nekoliko načina kako doći do milenijske generacije.

1. Budimo prijatelji

Pripadnici milenijske generacije su mnogo spremniji uključiti brendove u svoje živote nego prethodne generacije. Gotovo polovina ispitanih karakterizira brend “vrlo bitnim” za svoj životni stil, dok kod starijih generacija jedva četvrtina ispitanika iznosi takvo razmišljanje. Približite im se putem kanala koje oni koriste, pratite trendove i budite u toku. Isprobajte nove kanale komunikacije, ulažite u Snapchat ili Vine kampanje. Naime, četiri od deset ispitanika u istraživanju tvrdi kako ih brendovi ne doživljavaju dovoljno ozbiljno.

2. Brendirani sadržaj kao alat

Od ukupnog broja ispitanih, 60% njih smatra da brendovi stvaraju velik dio kreativnog sadržaja koji nalaze na internetu. Kompanije koje pametno posluju uključit će milenijsku generaciju kreiranjem sadržaja koji je vrijedan dijeljenja te poticati na razgovor o iskustvima s kojima se milenijska generacija može povezati.

Kampanja It’s on Us cilja na milenijsku generaciju koja bi se mogla okupiti oko važnog društvenog pitanja – seksualnog zlostavljanja. Kako bi podigli svijest o tom problemu u školskim kampusima, kampanja jednostavnim jezikom poručuje: “Tiče se svih nas”. Kreirala ju je agencija Mekanism za Bijelu kuću, a video je pregledan više od 2 i pol miliona puta u samo mjesec dana.

3. Pop-kultura

Popularna kultura utjecala je na milenijsku generaciju u znatno većoj mjeri nego na starije generacije: ispitani u Havasovu istraživanju kažu kako im je pop-kultura pomogla izgraditi vlastitu osobnost, stavove i vrijednosti. Tako je agencija SS+K angažirala Lenu Dunham, poznatu američku glumicu, redateljicu i producenticu, ali i pripadnicu milenijske generacije, koja je u videu savjetovala gledatelje da budu posebno oprezni kada prvi put biraju svoje partnere – točnije, pri prvom izlasku na izbore.

4. Tehnološki brendovi su im najbliži

Apple, Samsung, Google, PayPal i Facebook najdraži su brendovi milenijske generacije, pokazuje Havasovo istraživanje. Međutim, izvještaj pokazuje i kako bilo koji brend može postati “tech” ako koristi digitalne tehnologije i nudi nešto inovativno.

“Hej, mama, jesam li ja osiguran? Cura mi je slomila srce pa smo dečki i ja otišli na golf i tamo je moj frend razbio glavu. Dobro da se njegova mama potrudila da bude osiguran.” Ovo je citat iz kampanjeJesi li osiguran?, kreirane za jednu zdravstvenu inicijativu u Coloradu. Autori kampanje kažu kako je stranica imala više od 25 milijuna posjeta, oglasi su masovno dijeljeni na društvenim mrežama, a od sponzora su dobili više od 500 tisuća dolara.

Milenijska generacija možda djeluje komplicirano, no dobre su vijesti da nikada nije bilo lakše nekoj tvrtki doprijeti do velikog broja korisnika i potencijalno vrlo utjecajnih članova društva.Novi digitalni alati omogućavaju pojedincima i tvrtkama da zarade milijune dolara bez pretjerano velikog troška osnivanja posla. Sve što je potrebno jest pametno iskoristiti servise i resurse koje imate na raspolaganju, isplanirati prve korake i “millennialsima” poslati zahtjev za prijateljstvo.

Izvor : http://www.jasnoiglasno.com/

Ostavite komentar