Jeste li spremni za mobilni marketing?

Sve češće slušate o ”mobile first” pristupu? Vaša banka vam na dnevnoj bazi nudi neku mobilnu aplikaciju – za mobilno ili beskontaktno plaćanje, za izbjegavanje čekanja u redu, za plaćanje računa putem skeniranih kodova… Igrice koje igrate na mobitelu zatrpane su raznim oglasima? Svi oko vas čekiraju se na lokacije? Oglasi u novinama redovno su potpisani QR kodom koji vas vodi na direktno na web-stranicu vezanu za oglas?

Mobilni marketing nije trend koji dolazi, već je tu! Mobilni marketing svakako je novi veliki korak u evoluciji digitalnog oglašavanja. Kako bi zaista iskoristili ono najbolje što vam mobilni marketing nudi, pročitajte ove savjete i doznajte u kojoj ste mjeri spremni postati mobilni.

Malo statistike za zagrijavanje

Više od 400 hiljada Bosanaca i Hercegovaca  internetu pristupa putem mobilnoga uređaja.  Razlika od korisnika iz zapadnoeuropskih zemalja koji sedmično provode 9,4 sati online putem mobitela, Bosanci i Hercegovci provode više, konkretno 7,2 sati sedmično. To nije ni čudno s obzirom na to da prednjačimo i u ukupno provedenom vremenu na internetu – prosječno smo online 11,4 sati sedmično, dok naši zapadnoeuropske komšije online provode 14,8 sati sedmično.

Analitika prije svega

Koliko od spomenutih  mobilnih korisnika posjećuje vašu web-stranicu? Više ili manje od prosjeka? Koliko su kvalitetne te posjete? Šta je na vašoj stranici najzanimljivije mobilnim korisnicima? Tačne brojke, kao odgovori na ova pitanja, biti će prvi korak u vašem mobilnom marketingu.

Sve ove podatke možete lako i brzo dobiti s pomoću alata Google Analytics, besplatnog standarda za praćenje ponašanja korisnika na vašoj web-stranici.

Prvo utvrdite koliko posjeta na vašu web-stranicu dolazi s mobilnih uređaja. To će vam dati ideju koliko su vam ti posjetioci važni. Svakako bi vam trebali postati važni jer, premda je njihov udio sada malen, uskoro očekujte značajan porast.

Kvalitetu posjeta s mobilnih uređaja utvrdite kao i za posjete putem klasičnog desktop pristupa – ukrštavanjem podataka o trajanju posjeta s mobilnih uređaja i bounce rateu. Usporedite te podatke s opšim prosjekom čitave stranice i dobit ćete kvalitativan uvid o svojim mobilnim posjetiocima.

Responsive web

Responsive web dizajn još je jedna stvar o kojoj ćete sve češće slušati kada se govori o mobilnom marketingu. Responsive dizajn označava pristup u kojem se dizajn automatski prilagođava veličini screena. Bilo da se radi o desktop, laptop, tablet ili mobilnim uređajima, jedan dizajn prilagodit će se svakom od njih, bez gubitka pojedinih funkcionalnosti web-stranice.

Premda ideja jednog dizajna koji se prilagođava nizu uređaja i eliminiše potrebu za razvojem posebnih aplikacija web-stanice zvuči praktično, ovaj pristup nije univerzalno ispravan za sve web-stranice.

Mobilni web

Web-stranice koje imaju mnogo sadržaja, veliku navigaciju i duboku strukturu često će više profitirati koristeći posebne inačice web-stranica za mobilne uređaje, nego koristeći responsive dizajn.

Mobilna inačica web-stranice je pojednostavljena, ne sadrži sve opcije i funkcionalnosti originalne web-stranice i prikazuje se isključivo na mobilnim uređajima. Nerijetko se mobilne web-stranice u potpunosti razlikuju od svojih desktop originala te imaju potpuno drukčiju navigaciju i strukturu.

Mobilne web-stranice idealne su kada pratite i vrlo dobro poznajete ponašanje svojih posjetilaca, pa im u vezi s timpružate samo ono što im je najrelevantnije i što najviše koriste – umjesto čitavog websitea, mobilna verzija nudi vijesti, kontakt i posebne ponude.

Mobilne aplikacije

Rastom popularnosti i korištenja pametnih telefona i mobilne su aplikacije postale neizostavan dio komunikacije i marketinga.

Prema nekim procjenama, postoji više od 1,5 milijardi mobilnih aplikacija koje korisnici godišnje preuzmu više od 70 milijardi puta! Uz sve ove milijarde, lako je shvatiti zašto su mobilne aplikacije važne za mobilni marketing.

Aplikacije mogu biti igrice, aplikacije web shopova, tzv. utility i productivity aplikacije te još niz drugih opcija. To je važno jer svaki tip aplikacije svojom namjenom i temom doseže određeni segment korisnika. Ne govorimo samo o sociodemografskoj segmentaciji već o psihografskoj segmentaciji, odnosno zajedničkom interesu korisnika aplikacije.

Aplikacije postaju sve unificiranije pa se samim tim povećava i mogućnost dosezanja manjih ciljnih grupa, ali s profiliranim interesima ili ponašanjima. Možda je najbolji primjer takvog nišnog pristupaFacebook koji pojedine funkcionalnosti razdvaja u posebne aplikacije, pa tako postoje aplikacije Facebook, Messenger i Pages.

Razmislite koju nišu možete popuniti i kreirajte mobilnu aplikaciju sukladno tome. Funkcionalnost aplikacije privući će željene korisnike, a vama pružiti priliku da im se izravno obratite putem push-notifikacija ili pak monetizirate preuzimanje aplikacije putem in-app kupovine ili oglasa.

Tablet uređaji

Premda je bosanskohercegovački prosjek vlasnika tablet uređaja u postocima nešto znatno niži od prosjeka zapadnoeuropskih zemalja, apsolutne brojke nisu zanemarive. Štaviše, to predstavlja i veliki potencijal za komunikaciju i marketinške aktivnosti, od posebnih aplikacija za tablet uređaje pa do korištenja tableta za distribuciju vlastitih digitalnih magazina.

Oglašavanje

Nakon što ste postavili web-stranicu i optimizirali je za mobilne uređaje, vrijeme je da je promovišete. Mobilno oglašavanje nudi niz mogućnosti – od slikovnih oglasa na portalima, Google Adwordsa za mobilne uređaje ili pak oglašavanja putem društvenih mreža.

Previše je opcija i mogućnosti mobilnih oglasa, zbog toga izdvajamo  samo nekoliko praktičnih savjeta. Google Adwords oglasi za rezultate mobilnih pretraga zakupljuju se gotovo istovjetno kao i klasični Adwords oglasi. No nude još jednu zanimljivu mogućnost, a to je posebna ”klik akcija” kojom se klikom na oglas poziva definirani broj telefona. Ovo je nevjerojatan call to action jer pronalaženjem informacije odmah pozivate službu za korisnike ili prodajnog predstavnika za više detalja.

Putem Google Adwordsa, odnosno oglašavanjem na Facebooku, možete odabrati kojim će se korisnicima mobilnih uređaja prikazivati vaši oglasi. Promovirate li preuzimanje Android aplikacije, možete odabrati prikazivanje oglasa isključivo korisnicima s Android pametnim telefonima te tako optimizirati svoje oglašavanje.

SMS

Uz razvoj mobilnih uređaja i sve napredne opcije oglašavanja često previđamo onaj klasični, ponekad i najučinkovitiji – SMS.

SMS poruke dostavljene direktno vašim korisnicima ne ostaju neprimijećene. Imate li podatke o broju mobitela svojih korisnika (i dopuštenje da ih kontaktirate tim putem), pošaljite im poruku. Kratko i sažeto bit će dovoljno. Samo ubacite poveznicu na mobile-friendly web-stranicu za više detalja i uspješno ćete prenijeti poruku korisnicima.

Offline za kraj

I kada sve digitalne kanale pripremite za mobilno oglašavanje, samo još provjerite jeste li spremni ioffline – na štampane materijale gdje to ima smisla (leci i oglasi, ne reklamni panel pored autoputa) postavite QR kod kao brzu poveznicu na vaše online mobilno odredište.

www.jasnoiglasno.com / ka5an.ba

Ostavite komentar