Kako lajk PRetvoriti u glas na izborima?!

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an

Trebamo na samom početku razjasniti neke stvari i činjenice, naime kampanje na društvenim mrežama su realne i javne koliko i terenske kampanje i skoro da se ne razlikuju od terenske kampanje. To ukazuje samo na jedno, pravila koja važe na terenu važe i moraju se poštovati i online, čisto da ne bi bilo zabune. 

Za kvalitetnu online kampanju su potrebna tri vrlo bitna sastojka koja će učiniti vašu kampanju efikasnom a to su vrijeme kojeg morate imati, ljudi koji moraju biti razumni i koji moraju razumjeti bitnost kampanje te se ponašati u skladu s tim pravilom i novac tj. novčana sredstva namijenjena kampanji.

Kad imate ključne sastojke trebate ih pažljivo sjediniti. Svima je na kraju bitan cilj a kako bi ga imali morate ga na samom početku definisati, nakon toga slijedi razrada strategije i taktike. Tad imate sve na stolu, još samo da počnete kuhati.

Kada se ponašamo i govorimo kao gastronomi sve zvuči jednostavno, ali kada stvari pokušamo pretočiti u stvarnost stvari postaju iznimno komplikovane.

Neki su se već našli u toj nezahvalnoj poziciji kandidatkinje ili kandidata na lokalnim izborima koji je kao alat za prikupljanje glasova odlučio/la koristiti društvene mreže?!

Da li ste već tada koristili društvene mreže, jer su svi drugi kanali praktično nedostupni običnom čovjeku sa niskim budžetom. 

Zbog toga je bitno na samom početku razmisliti o tri sastojka o kojima sam već govorio. Ukoliko već niste mjesecima ranije kreirajte svoj blog, fanpage na facebooku kao i lični profil na facebook društvenoj mreži. Počnite pričati priču i tu informaciju širiti među onima koji vas podržavaju. 

Međutim, politika i politički stavovi nisu golišavi i seksi kao mnoge druge stvari na internetu. Za početak kampanje će vam biti potreban novac primarno na Facebooku. Koliko imate sadržaje koje komunicirate za sitan novac ćete moći oglasiti svoj sadržaj onima koje želite nanišaniti.

Nikada nemojte zaboraviti da su društvene mreže zabava za većinu glasačkog tijela a politika generalno nije zabavna i ljudima koji žive u Bosni i Hercegovini politički sadržaji često jesu iritantni i dosadni.

Zbog toga sadržaj koji komunicirate i promovišete mora biti dopadljiv, zanimljiv i inovativan. U samom sadržaju mora biti satkan i odgovor na pitanje : 

Šta će se meni promijeniti ukoliko glasam za njega/nju ?! Ili dobro poznata Ima li mene tu (IMT) ?

Zbog toga dok kreirate sadržaje dobro pazite da sve bude napisano u duhu publike kojoj se obraćate.  Za taj posao trebate profesionalce, a ne članove porodice i simpatične dječake i djevojčice iz komšiluka koji dobro znaju «TO»  s kompjuterima. 

Kampanja će vas koštati, primjerice 5.000 KM uloženih u promociju na društvenim mrežama je nerijetko ušteda od 20.000 KM koje bi pojela neefikasna terenska kampanja. 

Treba odgovoriti na pitanje, kako LIKE pretvoriti u GLAS?!

Odgovor je lagan ako želite samo likove oni vam neće donijeti ništa sami po sebi, vaša rodbina i bliski prijatelji ili ljudi s kojima radite će svakako glasati za vas bez obzira na LIKEove. 

Kako bi LIKEove pretvorili u glasove treba vam i konkretna terenska akcija koju ćete komunicirati online i strategija koju trebate kreirati već sada iako se da izbora čini dalek. Potrebni su vam dobar fotograf, video montažer, vlasnik nekog medija i neko ko će vam pored online oglašavanja uraditi kampanju na terenu.

Jedan okmentar

  1. Laz 19 Avgusta, 2014

Ostavite komentar