Multitasking ovisnici

Piše : Tarik Kapetanović – Ka5aN

Godina 2012 je definitivno bila godina marketinga na mobilnim uređajima. Mobiteli danas nisu samo mobiteli, u tu skupinu spadaju i smartphone-i i tableti koji svakoga dana sve više tehnički napreduju.

Mobitel je postao sprava s kojom idemo u krevet, s kojom se budimo i u koju zurimo dok smo na kafi s prijateljima. Tako su mobiteli u vrlo kratkom roku postali integralni dio naših života koji se sve češće i sve aktivnije digitalizuju i poprimaju pixelasti oblik.

Podatak koji govori da preko 120 miliona ljudi koristi smartphone uređaje te da je samo u prošloj godini taj broj narastao za još 30 miliona nikako nije zanemariv. Po procjenama 48 miliona ljudi posjeduje neku vrstu tableta, rast korisnika ovih uređaja je označen sa 300 % u prošloj godini. Zbog toga se procjenjuje da je tržište tableta najbrže rastuće tržište u svijetu.

Smartphoneovi i tableti rapidno zauzimaju bitan faktor u korištenju digitalnih medija i društvenih mreža. Po nekim statistikama 15 % korištenja društvenih mreža se ujedno bazira na tablete i smartphone uređaje.

Android (čitaj Google) dominira tržištem smartphone uređaja u Americi dok nešto više od trećinu tržišta pokriva Apple.

Dok se smartphone uređaji koriste i kod kuće, više od 80% smartphone korisnika ne napušta vlastiti dom bez smartphone uređaja. Čak 66 % korisnika koristeći svoj smartphone uređaj ujedno i pristupa internetu barem jednom na dan. Interesantno je znati kako bi se mnogi korisnici smrtphone radije odrekli gledanja televizije i tv aparata – nego li smartphonea.

Korisnici na mobilnim uređajima najčešće koriste usluge pisanja poruka te korištenja društvenih mreža na telefonu. Email i direktna razmjena poruka putem različitih messengera je tek na trećem i četvrtom mjestu.

Korisnici smartphone uređaja analitički gledano instaliraju 28 aplikacija od kojih aktivno koriste njih 11. Prosječan korisnik smartphonea  provede 127 minuta na dan koristeći mobilni uređaj. Aplikacije poput eBaya i Amazona na smartphonu korisnici koriste kako bi provjerili određeni produkt, njegove karakteristike i cijenu ali rijetko kupuju koristeći smartphone. To pokazuje da su upravo te aplikacije wikipedi za shopingholičare na internetu.

Čak se 57 % svih pretraga na internetu svakoga dana obavi putem mobitela, 70 5 mobilnih pretraga dovode do pravog rezultata ukoliko ih korisnik pretražuje na mobilnom internetu.

Ono što je važno za marketing agencije jeste da su budžeti za mobilno oglašavanje podignuti za 8.41 milona dolara u 2012 godini.  Čak 30 % marketara misli kako je oglašavanje na mobitelu efektno. To znači da će marketinške i media kuće pronalaziti načine kako da poboljšaju usluge i približe se korisnicima mobilnih platformi u narednom periodu.

Čak 76% smartphone korisnika pregleda video materijale na svom uređaju a 25 % njih pregleda video materijale svakoga dana.  Super je znati da čak 92 % videa pregledanih na mobitelu korisnici podijele sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

Kada gledamo iz ugla prosječnog marketara, veličina mobilnog uređaja je zaista bitna. Treba znati kako korisnici koriste pojedine tipove telefona da bi znali rasporediti sadržaje na malom ekranu. Aplikacije koje se prave primarno za tablete sadržavaju više marketinških sadržaja jer je ekran veći i lakše je rukovati takvom aplikacijom.

Nemojte misliti da je kupovina na internetu dječja igra koja se prepušta slučaju. Mlađe grupe korisnika se strogo kontrolišu jer mladi ljudi koriste smartphone uređaje mnogo češće nego stariji. Zbog toga marketari i prave aplikacije koje bi mladima bile dostupne te ih odvele direktno do e prodavnice na mobitelu.

Sa smartphoneom ili tabletom koji je uvijek dostupan mi postajemo multi tasking ovisnici koji koriste više ekrana odjednom. Naravno, bitno je znati da smo svi koristili multi tasking i prije mobilnih uređaja. Danas se multi tasking samo proširio na drugačije i praktičnije gadgete koje možemo koristiti svakoga dana.

Sa porastom tržišta smartphonea i tableta poraslo je i korištenje multi screena. Zaista je zanimljivo saznati da ljudi vole ekrane. Još se nije došlo do spoznaje da jedan ekran ljude zbunjuje niti da se ljudi više orjentišu na jedan ekran u odnosu na druge. Naravno tržište se povećava s brojem ekrana što je glavni pokazatelj efikasnosti korištenja smartphone uređaja ali i efikasnosti e kupovine generalno.

Ostavite komentar