Skriveni X

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an

Koliko nas koristi smart telefone ili kako ih mi zovemo pametne telefone? Radimo to zbog jednostavnosti pristupa aplikacijama, velikom displayu, velikim tipkama i svih drugih sitnih aplikacija koje nas mogu uveseliti i razonoditi.

Međutim, pametni telefoni su se uhvatili u koštac sa oglašivačima koji su do sada koristili sve druge medije za njihove reklame namijenjene nama.  Međutim, danas oglašivači imaju problem jer se ne displayu pametnog telefona ne može naći dovoljno prostora za oglašavanje.

Zbog toga je logično da će oglašivači ulagati u aplikacije koje mogu distribuirati reklame na velikim PC ekranima ili tabletima.

Koliko sam mogao da primijetim, praksa pokazuje da mi ponekad reklame na pametnom telefonu iskoče ali i nestanu istim intenzitetom. Puno je drugačija stvar sa oglasima na internetu kojih se nikada ne mogu riješiti a o televiziji i printu da ne govorim. Linkovi na pametnom telefonu su drugačiji i potpuno suprotni onima koje bilježi neki od pretraživača tipa google chromea ili explorera.

Na internetu se sve bilježi pa je oglašivačima lakše kreirati bazu te praviti procjene o željama i interesima onoga ko reklame promatra. Iz svog iskustva znam koliko su mi oglasi na internetu primamljiviji od onih u drugim medijima jer se takvi oglasi mogu optimizirati i prilagođavati vlastitom ukusu.

Kada se  pojavi određena reklama na ipad ili iphone displayima koje koristim , toliko se iznerviram pogotovo kada mi marketari sklone i sakriju x sa kojim sklanjam reklamu sa displaya. Zbog toga nije dobro postavljati reklame na mobilne uređaje.  Dodatno me nerviraju i reklame koje se pojavljuju u jednom čosku displaya. Takve reklame ili gasim ili ignorišem.

Ipak pametni telefon koji koristim ima svoje prednosti pa su mi tako indirektne reklame koje latentno nameće lokacijska mreža foursquare itekako interesantne i primamljive.

Moje je ipak mišljenje kako je mobitel ili pametni mobitel svejedno, lična stvar koja je uvijek uz mene i taj aparat mi niko nema pravo kontrolisati osim mene. Poštujem i pravila određenih aplikacija koje me uredno „pitaju“ želim li dopustiti pristup trenutnoj lokaciji pa se s tim u vezi i opredijelim.

Zbog toga imam ne tako lak savjet za sve one koji će u budućnosti praviti (a mnogi već prave) reklame za mobilne uređaje:

„Napravite reklame koje su dovoljno velike da ih primijetim ali ne tako velike da mi smetaju i da ih teško gasim. Istražite koliko je pojedini internet korisnik sposoban da reklamu percipira i kakvi su zaista njegovi interesi. Ne namećite reklame  kroz aplikacije nego ih koordinirajte sa određenim PR sadržajima na webu, i tako ćete i sebi i nama smanjiti dozu napetosti i agresivnosti ali i iritiranja kada se pojave pred našim očima“

Hvala

Jedan okmentar

  1. Maja 21 Novembra, 2012

Ostavite komentar