Formula skrivena u pauzama

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an

Nakon prvog dana PR Arena Internetional, edukativne konferencije za studente o odnosima s javnošću koju organizuje agencija Apriori komunikacije svi sumiramo utiske. Prvi dan konferencije protekao je u dobrom okruženju sa puno studentskih pitanja. PR Arena International je tako dokazala da je jedan od značajnih događaja koji tretira temu PRa u BiH i  regiji.

Zahvaljujući organizatorima Apriori komunikacije prošle godine sam imao priliku govoriti nešto  više o digitalnim komunikacijama i korištenju istih u BiH. Na PR Areni International imam priliku obavljati funkciju službenog blogera i communitya.

Kada pogledamo program dvodnevne konferencije možemo uočiti da se isprepliću mnoge aktuelne teme koje se tiču korporatvinih komunikacija i PRa u regiji ali i u Bosni i Hercegovini.

Na konferenciji je predavala  rukovoditeljica sektora za odnose s javnošću Regulatorne agencije za komunikacije BIH Amela Odobašić koja je govorila o svojim poslovnim uspjesima ali i razvoju lokalnih medija u BiH koji su  još uvijek tradicionalno orijentisani. Bilo je interesantno slušati predavanje tim više što je potencirana činjenica koja govori u prilog medijima koji se radi „orjentacije“ nikako ne prilagođavaju željama konzumenata.

Posebno lijepo predavanje održala je Nataša Bojanić, Direktorica korporativnih komunikacija Delta Holdinga koja je govorila o izgradnji branda, njegovom pozicioniranju, vrsti korporativnog djelovanja, nedostatku razumijevanja društveno odgovornih kampanja koje iniciraju velike korporacije, sestrinskim i bratskim brandovima ali i svim drugim lijepim stvarima koje se dešavaju unutar interno orjentisanih komunikacija velikih korporacija.

Naravno, škakljiva pitanja nisu bila nepoznanica te su se studenti šesto doticali politike, upravljanja te značajnim dijelom mnogih drugih „škakljivih“ tema koje ulaze u segment kriznog komuniciranja. Na sva pitanja je dat pozitivan odgovor i time je Nataša Bojanić dokazala svoju funkciju Direktora i osobe koja je cijelo vrijeme bila fokusirana na publiku i korektno odgovaranje na sva postavljena pitanja.

Po meni, najbolje predavanje prvog dana PR Arene International održala je Nataša Kuzmanovski inače Direktor za identitet i komunikacije UniCredit Bank Srbija.  Njeno predavanje se pratilo u jednom dahu, govorilo se o djelovanju velike kompanije na lokalnom nivou te direktnoj komunikaciji sa ljudima na terenu u posebno „zapostavljenim“ lokalnim zajednicama koje zaslužuju veće poštovanje i pažnju. Prezentacija nas je vodila kroz primjere koji su izvedeni sa terena i direktno iz jedne od lokalno orjentisanih kampanja UniCredit Bank Srbija.

Nije bilo neobično čuti fraze : „mislite globalno, djelujte lokalno“ ali i sve savjete koji će studentima tokom kreiranja sličnih kampanja ali i rada u kompanijama iznimno dobro doći. Predavanje Nataše Kuzmanovski je pratio i tečan engleski jezik sa američkim akcentom koji je ujedno i najrazumljiviji i najprihvatljiviji studentskoj populaciji.

Zbog toga kada govorimo o komunikacijama zaista kao dodatnu referencu možemo pozvati sve navedene predavače koji su ujedno i dobro kombinovana formula uspjeha na polju komunikacija i PRa ali i specificiranog odnosa sa medijima.

Fokusiranje na konkretne primjere koji su izneseni tokom prvog dana PR Arena International se itekako mogu iskoristiti u lokalnim kampanjama a neki od spomenutih primjera bi mogli zauzeti i visoko mjesto u političkim kampanjama u reginu koje se rade po sličnom principu.

Znači,  kada od Direktora-ke odjela za komunikacije čujete da pričaju o brandu, identitetu, internom i eksternom komuniciranju, odnosima sa blogerima i novinarima znajte da se nešto ozbiljno dešava na polju PR-a generalno. Do tada učite što više i čitajte jer je često prava formula skrivena u pauzama a nekada između zareza koji često zvuče kao kraj rečenice.

Samo oni koji budu znali „pročitati“ taj vješto skriveni „code“ će ujedno i znati najefikasnije koristiti sadržaje i formule uspjeha koje se nikad ne nude na dlanu. O svemu će se nesumnjivo pričati i tokom drugog dana PR Arene International . Za sve one koje zanima šta imam za reći, možete pratiti moj twitter gdje ću slati impresije o onome što čujem na PR Arena International . Na kraju dana slijedi rezime i nastavak na ovaj tekst koji ću napisati čim prije…

4 0 komentara

  1. Natasa K 18 Novembra, 2012
  2. Mladen K. 25 Januara, 2013
  3. Jasmina 8 Februara, 2013
  4. Camel 26 Aprila, 2019

Ostavite komentar