Community man… šta je ba sad to ?

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an

Sve češće se priča o ulozi Facebooka u BiH i kampanjama na ovim društvenim mrežama. Broj prisutnih ljudi nije zanemariv ako se za primjer uzme da na Facebooku u BiH „boravi“ oko dva miliona ljudi.

Zbog toga je to postala platforma na kojoj se kompanije, političari i brandovi predstavljaju širim javnostima. Na taj način, navedeni lako komuniciraju sa svojim konzumentima ili glasačima ili potencijalnim glasačima.

Kad smo već sve to shvatili i saznali ostaje nam da se pitamo kako ćemo komunicirati i kojim sadržajima plijeniti pažnju ljudi koji su već odabrali da budu fanovi te da likeaju neku kompaniju ili brand ?

Naravno, to je intenzivan posao koji oduzima vrijeme, jer je za uspješno vođenje određene facebook fan stranice potrebno vješto odabrati i smišljati postove kako bi ljude potakli na komunikaciju a interakciju podigli na što veći nivo.

Mnogi u BiH nisu čuli za zvanje community manager koje isključivo tretira angažovanje porifesionalke-ca koji će komunicirati na društvenim mrežama u ima određene kompanije ili branda.

Da bi uspjeli u komunikaciji primarno na facebooku te podigli bitnost vaše fan stranice potrebno je slijediti određena pravila koja se mogu sažeti u par tačaka.

Prvenstveno, post „status“ treba biti smislen i kratak. Facebook je slikovna mreža i korisnici malo čitaju – više vremena odvajaju na pregledanje fotografija i novosti na zidu. Zbog toga kreirajte što kraće statuse – postove do max 100 karaktera sa razmacima kako bi podigli interakciju i zainteresovali fanove.

Naravno,  nemojte ljudima samo nuditi kvalitetne sadržaje bez interakcije. Potičite ljude na komunikaciju, postavljajte pitanja i učinite da internet komunikacija bude zanimljiva. Razmislite ko Vam je ciljana skupina i kakav je  profil ljudi kojima se obraćate. To je bitno za traženje mišljenja, koja ujedno i čine interakciju i komunikaciju intenzivnijom ali i ljude – fanove bitnima u cijelom procesu.

Pazite kada objavljujete postove, određeni vremenski periodi u danu itekako utiču na komunikaciju. Istraživanja pokazuju da je najbolje postove objavljivati krajem sedmice ali i da postovi za vrijeme vikenda postaju zapaženiji i čitaniji. Naravno poseban fokus je na periodu dana od 7 pm do 8 pm kada je interakcija najjača te su postovi u tom periodu i za 20 % intenzivniji i uspješniji.

Nikada nemojte zanemariti fanove, odgovarajte na pitanja komunicirajte što više, dajite savjet, objavljujte njihove sadržaje. Tako im ističete važnost te pokazujete da cijenite njihovo prisustvo na vašem facebook fan pageu.

Potrudite se da pronađete što bolje fotografije. Fotografija  za raziliku od teksta i videa prednjači na facebooku i time postaje alat koji se najviše dijeli i like-a. Objave sa fotografijom su preglednije i interesantnije. Uz fotografiju možete koristiti i link koji je značajan jer vodi na direktno biranu lokaciju na webu.

Nadam se da sam kroz ove male primjere pomogao barem malo u obavljanju community management posla za sve one koje ovaj „zanat“ zanima . Mnoge stvari čete učiti uz sam rad na facebook stranici te će cijeli proces postajati sve više zanimljiv.

Jedan okmentar

Ostavite komentar