Snaga plesa

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an

Dok svi plešu vođeni suludim ritmom i nerazumljivim tekstom popularnog hita Gangnam Style niko ne piše o njegovim efektima koji su sveprisutni u medijima. Nakon što su veliki svjetski mediji pisali o ovom spotu koji je sad i oficijelno ušao u Ginisovu knjigu rekorda po najvećem broju YouTube likeova u istoriji.


Uploaded with ImageShack.us

Međutim kao što se uvijek nešto krije za nečega, a poštovalac sam torija zavjere onda nije slučajno da The Wall Street Jurnal, Financial Times i mnogi drugi magazini baš pišu o video internet ludilu koje se zove Gangnam Style.

Koliko su stvari ozbiljne ostaje mi da analiziram ali da sve nije simpatično samo zbog suludog plesa koji imitira jahanje konja to zaista nije. Tradicionalni mediji u BiH pjesmu i video spot ponekad zavrte na lokalnim tv i radio stanicama ali je internet doveo do opšte pomame ovog novog fenomena.

Za razliku od ostatke Evrope i Balkana, poznati u BiH se nisu odlučili zaplesati ovaj ples iako je izborna godina. Zasigurno bi im takav potez donio puno više likeova nego suludo plakatiranje i rat ljepilom i papirom na ulicama. U susjednoj Srbiji lavinu je pokrenuo Novak Djoković dok su mnogi drugi poznati u Evropi učinili isto.

Nekim još nedefinisanim čudom od 15 jula 2012. godine kada je Gangnam Style video i uploadovan na youtube sa svim svojim šarolikom verzijama, sadržaj je pregledan 700 miliona puta – dobro ste čuli a možete pročitati još jednom. Dobro, svjesni smo da Koreanaca ima mnogo na ovoj planeti ali da će pomama biti toliko velika i odjeknuti tom brzinom to još nismo znali.

Kada se malo dublje uvedemo u sam okvir ovog fenomena, možemo zaključiti kako je jahački ples sam po sebi razlog  uspjeha ove pjesme i video spota. Imamo primjere iz 90tih kada je bila ultra popularna Lambada koju su svi počeli plesati i mlatarati rukama.

Druga moguća karakteristika uspješnosti spota jeste i savršeno izbalansiran engleski povik među nrazumljivim koreanskim frazama. Ono što je možda poveznica svega jeste naziv pjesme „Gangnam style sto neodoljivo, barem mene podsjeća na Gangsta style i može poslužiti kao keywoard.ž

Da južni Koreanci znaju šta rade, dokazuje i činjenica da su krerali čudni ples po uzoru na generalnu definicuju plesa određene grupe koji sam po sebi objedinjava više osoba kako bi se uradio određeni posao. Samim tim dolazimo do toga da može koristiti grupu u plesnoj skupini koja se trenutno nalazi na jednom mjestu ali i želju ljudi koji bi htjeli postati njenim dijelom pa tako korište društvene medije i internet u smislu promocije svojih plesnih sposobnosti.

Tako smo došli i do vrlo ozbiljnog korištenja društvenih medija koji imaju za cilj, brzo širenje poruke. Zanimljivo je da su ovaj spot prvenstveno podijelili poznati Katy Perry i Robbie Wiliamsa što je opet smišljeni dio strategije koja uključuje poznate i brzo uspostavlja reputaciju.

Ostaje nam da vidimo koliko će se kopija i izvođenja ovog spota pojaviti u BiH i da li će neko od lokalnih celebritya iskoristiti snagu ovog „plesa“. Bilo bi interesantno vidjeti neke od kandidata za načelnika koji već nose crne naočale u Gangnam Style pozi ili nekoga od javnih ličnosti koji se ne libi o svemu govoriti javno.

Za nas koji uvijek u svemu pronađemo dodatni smisao, ostaje da analiziramo i učimo, jer kreirati međunarodnu razumljivu poruku koja je u isto vrijeme opšteprihvaćena nije nimalo lagan niti slučajan posao.

Ostavite komentar