Share je dio posla

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an

Kada mi na ulici ljudi priđu i kažu zbog čega sam i kako postao prepoznatljiv na internetu  te mogu li oni i njihove kompanije to postati koristeći sposobnosti svoje djece ili njihovih prijatelja mogu jedino da se nasmijem ali to je realnost shvatanja komunikacije na društvenim mrežama u BiH.

Na sreću i u BiH ljudi i njihove kompanije sve više postaju svjesni da se o njima ili njihovim uslugama priča na internetu. Oni koji se zadube u komunikaciju na internetu ostaju preplašeni onda kada shvate i prihvate da se čak i bez njihovog pristanka o njima priča online te da sve to ostaje na webu, društvenim mrežama i forumima nekih portala.

Kada utipkate svoje ime u pretraživač on izbaci svoje rezultate o vama ili vašoj usluzi. Većina nas tokom pretrage prati osnovne rezultate u prvih pet do deset redova, nekima od nas rezultati pretrage na drugim stranicama i nisu bitne tj za većinu ne postoji 11 22 ili bilo koja treća stranica pretrage na kojoj su često jako vrijedne informacije.

I tada počinje prava priča, kako biti prvi i kako koristiti online resurse? Ukoliko se radi o kompaniji koja želi prodati svoj proizvod ili pojedincu koji želi prodati svoju uslugu, i jednim i drugim je potrebna pažnja medija i javnosti. Možda jeste a neki nikada i nisu slali saopštenje za novinare.

Kažu da je to lak posao koji ima svoju proceduru od naslova do bitnih informacija, na internetu je to malo drugačije, svoje saopštenje trebate prilagoditi i dodati mu ključne riječi. Ono što je bitno jeste da saopštenje mora pronaći svoje odredište koje tražili te da efikasnost i odjek te čitanost istog možemo provjeriti  jednostavnim klikom miša nakon objave.

Ukoliko imate dobru priču, kvalitetan sadržaj i ono što ste kreativno zamislili vaša internet zajednica će te sadržaje prepoznati i nastaviti sa efikasnom reklamom i vi se nećete imati potrebu dalje reklamirati sami. Share će uraditi dio posla za vas.

Cijela priča ima smisla jer su ljudi do kojih želite doći upravo tu na internetu i društvenim mrežama, ljudi žele vašu informaciju a na vama je da odredite kome ćete istu plasirati i na koji način. Ono što uradite u momentu postavite na internet i ostavite tamo ostaje zauvijek što je pozitivno jer će se korisnici nebrojeno puta vraćati na isti sadržaj.

Ukoliko Vam se desi greška, stvari i dalje ostaju na internetu jer nikada niste sigurni kada je i kako neko pohranio vašu negativnu informaciju ili sliku o vama te će je u datom momentu iskoristiti na milion loših načina.

Kada znate šta želite reći i kako to želite reći te ste odredili ciljanu grupu kojoj se obraćate morate se fokusirati i na one koji u toj ciljanoj grupi izdvojeno žive. To su oni kojima se vjeruje i koji će vašu informaciju prenijeti drugima koristeći svoj kredibilitet.

Ukoliko komunicirate online morate znati i da komunikacija na ultra popularnom Facebooku i Twitteru nije ista. Dok na Facebook dodajte fotografije koje će plijeniti pažnju znajte da se na fotografije više klika te da se na njih stavlja fokus tokom komunikacije.

Twitter je malo drugačija priča a tamo je važan vaš tekstualni sadržaj od 140 znakova gdje morate ostaviti prostora i za RT (prijenos tweeta drugim korisnicima) ali i dodatni komentar, što nije nimalo lagan proces.

Naravno koristeći blog mijenjate kompletan način komuniciranja, jer se blog u potpunosti razlikuje od facebooka i twittera. Ukoliko koristite isti način komunikacije, pravite grešku jer blog sam po sebi nije društvena mreža i tu sadržaj nije direktno podređen dvosmjernoj komunikaciji.

Nikada nemojte izbjegavati duhovnost vaših opaski, budite interesantni a kada napravite neku grešku jednostavno recite, da to sam učinio uskoro ću sve popraviti. Nikada nemojte biti pritajeni i skriveni čak i ako nešto ne poznajete dovoljno nemojte da se povlačite, nego jednostavno i otvoreno pitajte jer niko se nikada nije naučen rodio.

Osluškujte i uključujte se u komunikaciju, uvijek imajte jokera u rukavu jer je uvijek bitna istina i vaš stav o nečemu. Nikada nemojte lagati ljudima jer ljudi jedva čekaju da otkriju laž i da je iskoriste protiv vas. Ukoliko imate problema sa onima koji negativno komentarišu to je samo dio posla jer morate znati da ti ljudi žele provokaciju u jednom smjeru te da se drže činjenica koje većinom nisu potpuno istinite i samo povlačenje iz takve komunikacije rezultira gašenjem iste.

Komuniciranje na internetu je težak i mukotrpan posao koji ne mogu raditi neki tamo članovi porodice za vas ili vašu firmu , ukoliko to i učine možete očekivati nepopravljive greške koje se na kraju uvijek odraze na posao kojim se bavite.

Jedan okmentar

  1. vene 16 Maja, 2012

Ostavite komentar