Puštanje golubova
March 27, 2014 – 10:41 am | One Comment

Vodič „Politika za lakovjerne“ bi sadržavao pitanja i odgovore, od onih osnovnih, primjerice : zbog čega ljudi žele da se bave politikom?

Read the full story »
24/7

Društveni mediji

Featured

Hapa hapica (Food)

Headline

Home » Društveni mediji, Priča se o ...

Novo hit zanimanje II – Facebook promoteri

Submitted by on December 20, 2011 – 10:54 amNo Comment

Šta su Fejsbuk promoteri – Upoznajte Ivanu Đujić?

Piše : Dragan Varagić

Ivana DjujicVišegodišnja popularnost Fejsbuka je dovela do toga da su neke osobe postale dovoljno popularne zbog svojih aktivnosti na ovoj društvenoj mreži, da su različite kompanije počele da im plaćaju za deljenje informacija o aktivnostima ovih kompanija.

Za razliku od klasičnih promotera (promoterki) po super-marketima ili parti/klabing promotera, najbolji učinak Fejsbuk promotera daju osobe koje već imaju određenu popularnost na ovoj društvenoj mreži (izgrađen kapital na društvenim medijima). Iako se Fejsbuk promoteri najčešće poistovećuju sa klub promoterima, u zavisnosti od interesovanja popularne osobe na FB različiti su i tipovi promocije koji imaju smisla putem njihovog angažovanja. Odmah da se razumemo, Fejsbuk promoter ne znači da osoba koja radi ovaj posao promoviše sam Fejsbuk, već mogućnost promocije preko ove platforme.

Jedna od osoba koja već duže vreme kod nas ima respektabilnu korist od svoje Fejsbuk popularnosti jeste Ivana Đujić (19) sa preko 40.000 prijavljenih za praćenje (subscribers) njene lične stranice. Interesantan je podatak da je ona unuka Vojvode Đujića, ali ta činjenica očigledno nema nikakve veze sa njenom online popularnošću.

Pre neki dan smo u razgovoru sa Ivanom, Pavle SavovićIstok PavlovićMilan Strongman i moja malenkost došli do zaključka da će se ona u narednom periodu još više aktivirati po planu posla Facebook promoterke, uključujući i njeno aktivnije korišćenje alatki društvenih medija kao što su Tviter i blog.

 

Dovoljno je pregledati brojeve lajkova po Ivaninim statusima da se vide mogućnosti efekata ovakvog tipa promocije na Fejsbuku.

Fejsbuk promoter – posao za tinejdžere?

Kao i u slučaju ostalih tipova poslova promotera, posao Fejsbuk promotera je uglavnom namenjen mlađim osobama, što je logično obzirom na činjenicu da u tinejdžerskom dobu jeste veoma važno postati na neki način popularan, što nekima u tom periodu i uspeva.

Kako su veoma popularni online mediji počeli da pišu na temu Facebook promotera, očekuje se u narednom periodu značajno povećanje broja FB promotera, ali i povećanje potražnje za ovim poslovnim profilom.

Problem sa ovim tipom posla je u činjenici da većina mlađih korisnika FB-a retko poznaje pravila kvalitetne online komunikacije, a kako se ovaj posao može proširiti na sve one vrste društvenih medija gde je moguće kreirati popularne profile pojedinaca, napomenuću 6 tipova smaranja putem društvenih mreža koje ističe Greg Finn:

1. Nemojte tražiti da šerujem nešto za vas! U više razgovora sa većim broja osoba došao sam do zaključka kada neko jednom ili dva puta traži uslugu šerovanja, to može da eventualno prođe ako se sa tom osobom još na neki način komunicira, a ne samo iz tog razloga. Posle drugog puta traženja ovakve usluge, to postaje problem.

2. Nemojte da mi šaljete linkove do vašeg članka preko drugih SM naloga! Pokušaj da dodatno ispromovišete vaše druge naloge na društvenim mrežama time što ćete nekoga terati da preko njih stigne do onoga što ste šerovali (vaš ili tuđ sadržaj), i kada to redovno radite – veoma smara i ne postiže svoj efekat (promocija drugog SM naloga).

3. Ako želite da vam pomognem, nemojte samo nešto tražiti non-stop, morate i vi nešto da dajete! Veliki broj osoba pokušava da koristi društvene mreže na taj način što im je stalno nešto potrebno, a takvi ne shvataju da su društvene mreže dvosmerne – prvo dajte nešto drugima da bi ste eventualno dobili nešto nazad.

4. Verujte da svaka vaša online aktivnost nije najvažnija stvar na svetu! Znate li one korisnike koji non stop imaju neke ekstremno važne i hitne statuse za prenošenje? Sve što oni rade je od ekstremne važnosti i hitnosti. Malo sutra!

5. Kada ti nešto treba – smaraš, a kada ja nešto od tebe trebam – nema te nigde! Još jedna kategorija egoista (na žalost, puno ih je) koja specifično (intenzivno) smara kada je nešto njima potrebno, ali sa druge strane upadnu u VIP trip (“nema me nigde, strašno sam tražen”), pa možete da zaboravite bilo kakvu uslugu od njih.

6. Hajdovani spameri. To su oni koji uopšte ne shvataju da toliko smaraju da njihove aktivnosti retko ko prati, jer konstantno spamuju. Ako su vam to prijatelji, dajte im prijateljski savet da ih malo ko uopšte zarezuje, jer šalje informacije koje nikoga ne interesuju.

Srećno sa novim poslom!

Izvor : http://www.draganvaragic.com

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar .