Biram Facebook

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an

 

Dugo sam radio u novinarstvu i često sam bio u situaciji da sjedim ispred monitora uredskog računara potpuno bespomoćan u nedostatku informacija koje su se nizale na internetu. Priučeni medijski šefovi i njihovi savjetnici su u tom ranom periodu zabranjivali Facebook dok se na sreću Twitter nije zabranjivao jer se za njega nije ni znalo.

Novinarima zabraniti Facebook kao osnovni izvor punjenja novine i dolaska do ekskluzive nema nikakvu svrhu čak i ako se gazda opravda tim da novinari ništa ne rade i igraju igrice na već spomenutoj društvenoj mreži. Međutim, pitam se i kakva je novina gdje novinari igraju igrice na Facebooku ali nećemo sad o tome.

Zbog takvih i sličnih situacija ljudi u svijetu provedu istraživanja dok se u BiH doslovno samo „poklopi ušima“ i nastavi pisati zadati tekst u wordu.

Jedno od takvih istraživanja provedeno je u mnogim kompanijama pokazalo je da mnoge kompanije uopšte nemaju politiku upotrebe društvenih mreža i medija na radnom mjestu.

Rezultati su bili impresivni pa se pokazalo da čak 76% anketiranih u kompanijama koriste društvene mreže u poslovne svrhe. Čak je 70 % kompanija već prije tri godine počelo obilato koristiti društvene mreže dok u i u razvijenom svijetu čak 30 % kompanije uposlenim zabranjuje pristup društvenim mrežama.

Užasno je kad se mladim novinarima zabrani putovanje u EU kada proces dobivanja vize traje i do mjesec dana i još na to sve neko doda i blokadu društvenih mreža. Mi nismo bili u prilici ali mislim da nije daleko dan kada će mlađe generacije bukvalno odbijati posao kod onih poslodavaca koji zabranjuju korištenje društvenih mreža.

Ta generacija dolazi i ti su ljudi već među nama ma koliko se to nama (starijim) činilo nemogućim. Mladoj generaciji korištenje društvenih mreža nije samo želja niti neka kako bi to oni rekli (furka). Društvene mreže diktiraju način života i ponašanja u društvu.

Zbog toga se realno trebamo zapitati hoćemo li mlađima moći ponuditi posao u kompaniji koja zabranjuje pristup društvenim mrežama i hoće li ta zabrana uopšte imati smisla u svijetu modernih medija i razmjene brzi informacija koje nam nude društvene mreže?!

Uposlenici najboljih kompanija na svijetu govore kako niti jedna od tih kompanija ne zabranjuje korištene društvenih mreža. Kako kaže Liberman Eri, potpredsjednica instituta dobrog mjesta za rad u USA, ako nam poslodavci ne kontrolisu vrijeme provedeno u WC-u, krevetu i na odmoru zašto bi nam onda kontrolisali i zabranjivali korištenje društvenih mreža?!

Novim generacijama i novim uposlenicima jednostavno moramo vjerovati, jer korištenje društvenih mreža ne možemo zabraniti.

 

Ostavite komentar