Nedelja kad je otišo NotW

Piše : Kemal Koštrebić

Kemo.ba

Google+ je nastavio proizvoditi buzz. Već je skupio preko 10 miliona korisnika. Ono što sam propustio eksplicitno obraditi u postu o G+, sada me inspiracija navela da nadoknadim i proširim.

Mediji, i sami brandovi, su tu primarno da grade druge brandove – kako ljude o kojima pričaju/pišu/prikazuju tako i brandove koje promoviraju. I društvene mreže su medij, u kojem je svaki korisnik brand i upravlja vijestima o sebi. Google+ u online svijetu mijenja pravila brandiranja svih nas koji koristimo društvene mreže.

Ranije su to radili drugi mediji i druge društvene mreže. Google+ je počeo svoj put, a News of the World ga je završio.

 

Nakon 168 godina ugašen je najstariji list na svijetu. I kako oni sami kažu – najbolji na svijetu. Sve o aferikoja je prethodila gašenju ovog medijskog giganta, te hapšenju njihove urednice, svjedočenju vlasnika Ruperta Murdocha i smrti njihovog bivšeg dopisnika možete pročitati svuda po netu.

Za News of the World sam prvi put čuo u pjesmi U2-a Last Night on Earth.

She’s not waiting on a saviour to come

She’s at a bus-stop with the NEWS OF THE WORLD

And The Sun, sun here it comes

She’s not waiting for anyone

Sada sam pronašao da je NotW bio, zbog svog statusa, poprilično rasprostranjen u popularnoj kulturi. Ima ih i u jednoj pjesmi The Beatles-a, a i jedan album Queen-a se zove News of the World. Često se kaže da kada želimo da dokučimo šta znači naš brand, treba da zamislimo kako bi svijet izgledao da ga nema.

News of the World je gradio brandove, kako one koji su se nalazili u novinama, tako i one koji su nosili novine.

Novinarka Sunday Timesa Margarette Driscoll prisjeća se svoga prvog posla u prodavaonici novina. Mnogi pripadnici visokog društva tražili su je da primjerak NOTW-a sakrije u Sunday Times.

Onda sam primjetio vezu – Google+ nam omogućava da bolje upravljamo vlastitim brandom. Ono što sada za nas radi Circles, nekada je radio Sunday Times i/ili NotW (ili bilo šta drugo što će sakriti nešto u određenim krugovima). Pokazuje/predstavlja ono što želimo, a sakrivamo ono što ne želimo da se vidi. Neću sada ulaziti u raspravu da li je to dobro ili ne – ljudi to trebaju, na jedan ili drugi način – i uvijek će trebati!

Svako od nas je jedan brand. Mi želimo da upravljamo svojim brandom – da komuniciramo što želimo i da zaustavimo komunikaciju koju ne želimo. Da nas se vidi u jednoj, a da nas se ne vidi u drugoj situaciji.

Kako sam preko Wikipedije uspio pronaći – najstarija novina koju i danas možemo čitati u našem regionu je beogradska Politika. Osnovana je 1904. godine. Sarajevsko Oslobođenje je u refrenu pjesme Nedelja kad je otišo Hase Zabranjenog pušenja.

Pokušao sam preko foruma saznati šta obični ljudi misle o našim dnevnim novinama i kako percipiraju druge ljude koji čitaju određene novine. Da li se sakrivaju kad čitaju određene listove? Međutim, naišao sam na žučne i neargumentovane rasprave pristalica jednih protiv drugih. Vjerovatno zato što se tamo niko ne potpisuje svojim imenom (pa i ne mora voditi računa o svom brandu).

Kako vi (potpisani svojim imenom) percipirate druge kada čitaju određeni dnevni list? Koje novine vi u svojim gradovima čitate i zbog čega?

PS Danas se otvara McDonald’s u Sarajevu. Nek nam je sretan novi globalni brand!

Ostavite komentar