Prodaja facebook lica

Piše : Tarik Kapetanović

Društvenost, socijalizacija i otvorena komunikacija do sada nisu bile karakteristike BiH političara, a u tu skoro pa zabranjenu dimenziju bi sporadično ulazili neki kao po nekom službenom pozivu obavezno pred izbore koji osiguravaju četiri godine lagodnog života i još lagodnijeg nerada. Građani s BiH političarima najčešće komuniciraju monologom,  dok političar govori u programu sijaset televizija ili mu se photosohop fotografija nađe na billboardu ispred građanina ovaj drugi vrlo osviješteno psuje, proklinje ili daje negativne epitete.

Dugo nakon izbora jedini komunikatori s običnim pukom su iskrzani plakati sa licima političara koji se kiselo smiju i kao da u sebi ponavljaju staru „Levati otpušteni ste!“ Fantastičan vid komunikacije naroda i političara jesu i grafiti na tim plakatima putem kojih narod jednostavno razdvaja, naciste, kicoše, separatiste ali i vlastite seksualne frustracije.

Za prekidanje te komunikacije zaduženi su čistaći ulica koji trošeći budžet kantona i stružući skidaju plakate sa fasada i svih teško dostupnih lokacija.

Na sreću, BiH političari su prije nekoliko godina otkrili Internet, web portale a u zadnjih godinu dana sve češće poznata lica možemo sresti i na društvenim mrežama ili da ne pretjeram bolje reći na Facebooku.

Komunikacija s njima pogotovo ako iza vašeg imena stoji 1000 i više prijatelja i poznanika je preporučena i opravdana čak šta više i poželjna jer će Vas političar s kojim komunicirate brzo i olako dodati na listu elektronskih prijatelja.

Preporuka #1 : Nemojte živjeti u zabludi, elektronski prijatelj političara nije i stvarni prijatelj, biti će te na pomenutoj listi sve dok hvalite rijetko ispisane statuse, fotografije, youtube clipove, intervjue i društveno odgovorne akcije.

Dvosmjerna komunikacija je vrlo rijetka i ograničena na zahvale i pohvale ili šutnju i brisanje komentara u slučaju bilo kakve negativnosti.  Ruku na srce, treba reći da postoje i oni rijetki koji komentarišu tuđe statuse, daju svoj osvrt na temu koja se započne u komentarima pa čak i oni koji iznose vlastiti negativan uglavnom foto stav prema nekom od kolega iz oponentskih stranaka.

Preporuka #2 : Uglavnom, čim se počne govoriti konkretno i otvoreno te doticati javnih tema zbog kojih građani s početka ove priče, psuju i proklinju političar nestaje iz dvosmjerne komunikacije i ostavlja svoju sliku profila koja se i dalje smiješi.

Kako političari love glasove znamo svi, ali da su ih počeli loviti i na internetu do sada nismo znali, jer sam često bio svjedok čak i javnih istupa pojedinih političara u kojima govore da Internet nije kanal komunikacije od kojeg oni mogu profitirati. (Moram reći da sam se s tim stavom slagao te da mi je bilo drago da je to tako sve do posljednjih izbora).

Političari su danas koncentrisani oko web stranica matične stranke, rijetki pišu svoj blog a oni koji ga i pišu ne ažuriraju sadržaje po godinu i više. Naravno nećemo im zamjeriti, nije se lako baviti politikom u ovom do kraja korumpiranom i nacionalističkom društvu koje treba uvesti u EU.

Političari su o ovom novom komunikacijskom periodu otkrili Facebook kao najmasovniji izvor sticanja pohvale i izbjegavanja kritike. Mnogi često ne gledaju kada i gdje kliknu like pa im se omakne taj prstć gore a političaru je sve dobro došlo. Na sreću BiH političara rijetko ili nikako ima na Twitteru a o video blogu i podcastu nikako i ne možemo govoriti.

Ipak rijetke treba i pohvaliti, svoj facebook profil redovno održava i provjereno komunicira čak i iz automobila gosp. Živko Budimir – Predsjednik FBIH, svoje Facebook profile održavaju i mladi ministri poput  Salmira Kaplana i Damira Mašića te predstavnika u Parlamentu FBIH Mirze Ustamujića Asima Sarajlića i drugih koji komuniciraju sa zatvorenim krugom prijatelja.

Prelijepo iznenađenje bila je i službena (fan) stranica sekretara stranke SDA gosp. Amira Zukića koji je vrlo profesionalno shvatio koliko Facebook može uticati na kampanju i mišljenje ljudi. Ukoliko počnem analizirati gosp. Amir Zukić (ili neko od njegovih savjetnika) je od klikanja na „LIKE“ mislio na sve.

Od linka „Djeluj“ do poruke F. Ruketa u kojoj stoji da „Sam u svojim djelima, čovjek može otkriti sebe“ pa i javnog Youtube clipa u kojoj gosp. Zukić otvoreno poziva na razmjenu mišljenja, prijedloga pa čak i na saradnju. Iz prve moram reći – svaka čast!

Slika profila FB stranice je prilagođena i selektivno odabrana ali nije dorađena u photoshopu što je jako važno i utiče na komunikaciju ispod imena FB stranice su i slike gosp. Zukića koje su očito selektivno odabrane ali vrlo pozitivne, od porodičnih posjeta Turskoj do stranačkih akcija te zajedničkih slika sa stranačkim liderima i licima poput Ivice Osima i Milana Bandića gosp. Amir Zukić istinski i jako komunicira sa svima nama.

Postovi na stranici su lijepo raspoređeni i selektivno odabrani ali na moje pozitivno iznenađenje redovno ažurirani. Iznenađuje međutim mali broj fun-ova koji iznosi 189 te mali broj čak i pozitivnih komentara na statuse i postove gosp. Zukića. Da li će se primjerom gosp. Zukića voditi i drugi BiH političari ali i stranačke kolege ostaje da vidimo. Gosp. Zukić je svakako napravio pozitivan iskorak s kojim se treba iznijeti i komunicirati do kraja.

Neke stvari su sad i do nas, trebamo komunicirati, pitati i predlagati kako bi vidjeli da li baš sve počiva na temeljima interesa ili ljudskost i pozitivan stav na kraju donesu i pozitivne rezultate u dvosmjernoj komunikaciji.

Sad smo na potezu svi mi i gosp. Amir Zukić ili njegov PR tim koji će nadam se dokazati istinsku bit dvosmjerne komunikacije na internetu ili neće… ali to ne zavisi od mene.

Ostavite komentar