Superuspješni kao kompas života
October 23, 2014 – 12:07 pm | No Comment

Piše : Tarik Kapetanović @ka5an
Prije nekoliko godina sjedimo u jednoj važnoj i respektabilnoj firmi moji prijatelji i ja, mi maleni uposlenici kojima nije dozvoljeno ni da dignu glavu od posla kojeg rade i za koji …

Read the full story »
24/7

Društveni mediji

Featured

Hapa hapica (Food)

Headline

Home » 24/7, Headline

Šta ne propustiti na ovogodišnjem 17. SFF-u

Submitted by on July 17, 2011 – 9:06 pm2 Comments

Piše: Sead Vegara za radiosarajevo.ba   / ka5an.ba

Dobro se sjećam džingla na nekom od radija (najvjerovatnije je to bio legendarni ISV): ”Život je jako loš film. Dođite i pogledajte nešto bolje. Sarajevo Film Festival.”

Kad se taj džingl vrtio, bog dragi zna, a sada… da li još uvijek vrijedi taj slogan… Život je svakako otrcani holivudski film i baš zbog toga trebate doći na 17. Sarajevo Film Festival, bar da za tih devet dana zaboravite na svakodnevne probleme i prepustite se onima na celuloidu.

Jer od kako je ekipa SFF-a od desetog izdanja odlučila da izbaci holivudske blockbustere iz programa Open Air i namjerila se da sarajevskoj publici ponudi nešto drugo – umjetnički film, počele su priče i pitanja u stilu: ”Zašto im je to trebalo?”, ”Zbog čega nam oduzeše Hollywood?” i slično. Treba uzeti u obzir da je na početku SFF-a kino distribucija u BiH bila na niskim granama i da filmovi nisu stizali na vrijeme, bar filmovi koji se distribuiraju u kinima, a to su holivudski blockbusteri. Čelnici SFF-a su imali jedinstvenu priliku da ih prikažu na Festivalu, dok je sada sasvim drugačija priča. Imamo multipleks, a filmovi se prikazuju manje-više paralelno sa premijerom u Americi.

Stoga, Festival nudi kvalitetne evropske i filmove iz ostatka svijeta, a ne filmove tipaništa-se-ne-vidi-ali-je-sve-brzo-i-šareno holivudske produkcije, mada, kada imamo gosta poput prošle godine Morgana Freemana, bude prikazan i kvalitetan holivudski film, posljednje režisersko ostvarenje velikog Clinta Eastwooda –Invictus.

Na ovogodišnjem Open Airu, tj. u Ljetnom kinu !hej, će kao i prethodnih godina prikazati filmska ostvarenja sa filmskih festivala iz Berlina i Cannesa. Svakako ne biste trebali propustiti sljedeće filmove:

LE HAVRE r. Aki Kaurismäki, gl. André Wilms, Kati Outinen, Jean-Pierre Darroussin, Blondin Miguel, Elina Salo, 2011.

Marcel Marx, bivši pisac i poznati boem, dobrovoljno se povukao u mali lučki grad Le Havre gdje osjeća da je uspostavio bliži odnos sa ljudima koji se bave časnim, ali ne pretjerano unosnim poslom čistača cipela. Pokopavši svoje snove da će jednom napraviti veliko književnog djelo, živi sretno u trokutu između svoje omiljene kafane, svog posla i supruge Arletty, dok mu jednog dana sudbina na put ne donese malodobnog imigranta iz Afrike.

Aki Kaurismäki je za svoj posljednji film dobio nagradu filmskih kritičara FIPRESCI u Cannesu, a kritičari filmskog magazina Screen International su mu dodijelili drugo mjesto. Riječ je o drami protkanoj suptilnim humorom kakvu samo Kaurismäki zna da snimi.

 

ORKESTAR r. Pjer Žalica, dokumentarni, 2011.

Film se bavi bogatom i dinamičnom karijerom sarajevske grupe “Plavi orkestar”. To je priča o jednoj generaciji koja je na veoma specifičan način obilježila naš prostor i vrijeme; pozitivna priča o snazi i neuništivosti talenta koji će, nošen strašću i potencijalom, pronaći put i u najkompliciranijim okolnostima. Frontmen grupe Saša i “Plavci” susreću se s brojnim poznatim i proslavljenim ličnostima koje su obilježile vrijeme i prostor u kojem se grupa razvijala, padala i ponovo uzdizala. U filmu će se pojaviti i potpuno anonimne ličnosti, koje su na drugačiji, intimniji način utjecale na razvoj priče o “Plavom orkestru”.

Svjetska premijera dokumentarca o poznatom sarajevskom bendu Plavi orkestarstiže nam u režiji Pjera Žalice. Film se dugo pripremao i snimao i biće zaista interesanto vidjeti finalni proizvod.

BILO JEDNOM U ANADOLIJI r. Nuri Bilge Ceylan, gl. Muhammet Uzuner, Yilmaz Erdogan, Taner Birsel, Ahmet Mümtaz Taylan, 2011.

Život u malom gradu je poput života u stepi: osjećaj da će se nešto novo i različito pojaviti iza svakog brda, ali jedino su prisutni uvijek slični, monotoni putevi koji se sužavaju, nestaju i lelujaju… 

Iz ovog sinopsisa se gotovo ništa ne otkriva, ali ono što je sigurno jeste da Nuri Bilge Ceylan svakim novim filmom pravi pomak u režiji te mu je i ovaj uradak osigurao Grand Prix žirija u Cannesu.

JANE EYRE r. Cary Joji Fukunaga, gl. Mia Wasikowska, Michael Fassbender, Jamie Bell, Judi Dench, 2011.

Radnja filma se odvija u 19. stoljeću gdje Jane Eyre (Mia Wasikowska) odjednom bježi iz Thronfield Halla ogromnog izoliranog mjesta gdje radi kao guvernanta za Adèle Varens, djevojčicu nad kojom skrbi namrgođeni gazda Thornfielda, Edward Rochester (Michael Fassbender). Položaj koji joj je nametnut, kao i sama Rochesterova nametljiva priroda, doveli su njenu toleranciju do same granice. Pošto nema gdje da ide, pomoć joj pruža svećenik St. John Rivers (Jamie Bell) i njegova porodica. Dok se oporavlja u St. Johnovoj kući u maurskom stilu i sumira burne događaje koji su doveli do njenog bijega, Jane se pita da li je prošlost stvarno prošlost…

Fukunagina verzija popularnog i omiljenog romana Charlotte Bronte.

MELANHOLIJA r. Lars von Trier, Kirsten Dunst, Charlotte Gainsbourg, Kiefer Sutherland, Charlotte Rampling, 2011.

Justine (Kirsten Dunst) iz von Trierovog remek djela Melancholia je depresivna, kao što je  to bio i sam von Trier dok je snimao ovaj film, kako sam kaže. Von Trier dijeli film na dva dijela, a svaki od dijelova nazvan je po jednoj od sestara. U prvom dijelu pratimo Justinino propadanje od blistajuće mladenke sa prekrasne svadbene večeri do manijakalne noćne more za jedno veče, dok Claire pokušava da održi kakav takav red u tom ludilu. U drugom dijelu, potpuno depresivna, skoro katatonična Justine dolazi kod Claire, na njen posjed, mjesto otkazane svadbene proslave, kako bi je ova njegovala.

Filmovi Larsa von Triera su se od programa Panorame uspjeli naći u najposjećenijem programu Ljetnog kina !hej, a ono što će sviju očarati jeste glumačka performansa Kirsten Dunst koja je zasluženo osvojila nagradu u Cannesu za najbolju glumicu.

ČUVAR r. John Michael McDonagh, Brendan Gleeson, Don Cheadle, Liam Cunningham, Mark Strong, 2011.

U svom prvom igranom filmu, McDonagh, irski reditelj sa sjedištem u Londonu i istaknuti scenarista (”Ned Kelly”), udružuje vulgarnog, bezobzirnog i sasvim jedinstvenog irskog policajca Boyla kojeg tumači izvanredni Brendan Gleeson i Crnca, američkog policajca, Everetta (Don Cheadle), koji dolazi u zapadnu Irsku, u područje u kojem se govori irski jezik, Gaellic, kako bi pomogao da se prekine jedan lanac trgovine narkoticima. Everett je tu kao komičarev sekundant. Sve se vrti oko Boyla, sile prirode i njegovog identiteta, koji je jedva prikriven dok se obraća svom nesigurnom partneru, koristeći se svim poznatim knjiškim, crnačkim klišejima. McDonagh miješa žanrove u ovom zapanjujuće svježem i ritmički usklađenom filmu: Ovo je solo improvizacija o ubojitom policijskom tandemu, crna komedija, akcioni film, sentimentalna drama i na koncu klasični western koji svo vrijeme podgrijava pomamna španska muzička tema benda Calexico.

Još jedan film iz Panorame koji će biti prikazan u Metalcu; ima zanimljiv sinopsis, ali i dobru glumačku postavu. Ono što treba naglasiti jeste da će se film prikazati zadnje veče u Metalcu, na zatvaranju. Organizatori su predvidjeli prije prikazivanja filma Čuvar svjetsku premijeru novog filma oskarovca Danisa Tanovića Prtljag.

Ako ne i najbolji program Festivala –Panorama, za koje filmove bira neumorniHoward Feinstein, će i ove godine ponuditi pregršt odličnih i zanimljivih igranih i dokumentarnih filmova. Zaista je teško odlučiti se koje filmove iz Panorame da ne propustite. Uz dva koja će biti prikazana u Ljetnom kinu !hej –Melanholija i Čuvar, izdvajamo Kairo 678 –film o seksualnom uznemiravanju žena, tabu temi u Egiptu, za kojeg je režiser Mohamed Diab napisao i scenario, a nagrađen je na Dubai Film Festivalu 2010. sa nagradama za najbolju glumicu i glumca

Pablo Giorgelli je sa filmom Akacije osvojio nagradu Camera d’Or u Cannesu kao najbolji, prvi igrani film u svim festivalskim sekcijama i koji se odbija nametnuti kao neka vrsta kinematografskog dostignuća.

Ljubitelji rap muzike svakako ne bi smjeli propustiti indijski film Gandu. To je priča o jednom amoralnom mladiću iz sirotinjskog kvarta, kojeg vršnjaci ismijavaju i koji odušak od napornog posla pronalazi u rap muzici koju izvodi direktno pred kamerom.

Selekcija Panorame predstavit će još i kineski film Kad ubice zavladaju, švedski dokumentarac The Black Power Mixtape 1967-1975 o bitnoj epohi američke crnačke historije, britanski film Tiranosaur sa velikim Peterom Mullanom u glavnoj ulozi; srbijanski film Bijeli bijeli svijet Olega Novkovića, ruski film Ložač koji na polukomičan način govori o Rusiji devedesetih; Dječak sa biciklom braće Dardenne; holandski dokumentarni Mjesto među zvijezdama, dobitnik nagrade na međunarodnom festivalu dokumentarnog filma IDFA; filmovi u paru –dokumentaracHimne rudara i igrani Koristan život; poljski film Krštenje; i za sve one koji se odluče da propuste novi film Danisa Tanovića koji će se prikazivati istu večer, tu je na krajuBolji svijet režiserke Susanne Bier.

Što se tiče takmičarskog programa tu su filmovi: Konj iz Torina Bele Tarra koji je osvojio Srebrnog medvjeda u Berlinu (gala projekcija koja se preklapa sa filmomOrkestar, pa koga šta intersuje…).

Dva filma iz takmičarskog dokumentarnog programa zaslužuju punu pažnju –Her cinema love mlade sarajevske režiserke i velike nade bh filma Nejre Latić-Hulusićkoji je snimila zajedno sa Davidom Janom Bronsgeestom i hrvatski Zemlja znanjaSaše Bana.

Austrijski film Disati prikazat će se u Takmičarskom programu – igrani film, a u njemu je ulogu ostvarila mlada Luna Mijović.

Bit će teško odabrati između Panorame i filma Gandu i turskog Polomljene školjkekoji se prikazuje u isto vrijeme.

U Takmičarskom programu pogledajte još i grčki Protraćena mladost i rumunskiLoverboy; slovenački Izlet; crnogorski Posljednje poglavlje u kojem je ulogu ostvario Amar Selimović (film se preklapa sa zaista dobrim filmovima iz programa Panorame –Himne rudara i Koristan život, ali te filmove možete pogledati i sljedeći dan u multipleksu).

Naravno, naš je savjet da ne propustite Takmičarske kratke 1i 2. Kratki filmovi u konkurenciji prikazat će se u utorak i srijedu (26. i 27. juli) u 14,00 u Narodnom pozorištu u Sarajevu

Ostali programi na SFF su svakako zanimljivi, pogotovo BiH Film sa dokumentarcima; Novi tokovi u kojima bude i fula, ali i kvalitetnih filmova, pogotovo u selekciji kratkog filma; program U fokusu uvijek donese kvalitetne filmove; Dječiji program donosi dva filma u 3D-u Kralj lavova Auti 2 koji će biti prikazani u Skenderiji; Teen Arena u kojoj ćemo vidjeti i jedan holivudski stripovski spektakl –Prvi osvetnik: Kapetan Amerika.

Za program Posvećeno: Howard Feinstein je odabrao režiserku, scenaristkinju i producenticu iz Argentine Lucreciju Martel.

SFF: Program posvećen Lucreciji Martel

Poseban događaj na SFF-u će biti dolazak proslavljnog njemačkog režisera Wima Wendersa koji će u Skenderiji predstaviti svoj 3D dokumentarac Pina posvećen jednoj od najvećih umjetnica 20. stoljeća, koreografkinji Pini Bausch.

Za sve do sada navedene filmove trebao bi vam pozamašan budžet, a i tog toliko dragocjenog vremena, da ih pogledate. Na vama je da odaberete, saberete i izračunate koliko novaca i vremena imate da ih posvetite gledanju filmova na 17. Sarajevo Film Festivalu.

2 Comments »

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar .