Kada 44 godine ne pratiš razvoj tehnologije svijet izgleda čudno (VIDEO)
May 31, 2016 – 9:53 am | No Comment

Otis Džonson je čovek koji je zbog pokušaja ubistva osuđen na 44 godine zatvora, a unutar ta četiri zida boravio je sve do 2014. Uhapšen je sa 25, a danas na slobodi čeka okruglih 70

Read the full story »
24/7

Društveni mediji

Featured

Headline

Intervju

Home » Featured, Headline

Ljubav unazad – ali baš unazad

Submitted by on April 13, 2011 – 9:51 am10 Comments

Piše: Kemal Koštrebić (kemal.kostrebic@gmail.com)

Jedna vijest o repozicioniranju branda mi je došla kao kec na desetku za temu o pozicioniranju koju već duže vremena želim da obradim.

Carlsberg je odlučio da repozicionira svoj brand i više ga poveže sa mladim ljudima. Carlsberg želi da bolje iskoristi svoju jako dobru prepoznatljivost branda, odnosno da udupla profit koji dolazi od branda Carlsberg (jednog od nekih 500 brandova piva unutar grupacije Carlsberg).

U ovoj globalnoj kampanji brand će biti drugačije pozicioniran, te žele da Carlsberg bude povezan sa jednakim vrijednostima/asocijacijacijama u cijelom svijetu. Osavremenjuje se i svjesno se blago udaljava od svojih jakih korijena – naslijeđa i historije (iako je to do sada bio izvor snage branda).

 

Preporučujem i da posjetite njihov jako zanimljivo kreiran (u sklopu ove kampanje) YouTube kanal.

Ranije sam pisao o repozicioniranju branda i redizajnu loga u slučaju GAPa i Starbucksa. Sada neću davati svoj sud, jer ću se posvetiti domaćim brandovima.

Dugo sam vjerovao da će biznis i brandovi biti ti koji će srušiti međunacionalne zidove u Bosni i Hercegovini. Nije mi drago što sam (ponovo) shvatio da barijere ne postoje na TV-u, u stvarnosti, već u glavama ljudi. Pa tako i onih ljudi koji kreiraju brandove.

Bosna i Hercegovina je nedavno dobila svog predstavnika na Eurosongu koji će nas predstaviti (nadam se u dobrom svijetlu) na ovogodišnjoj manifestaciji u Düsseldorf-u.

Ova zabava za široke narodne mase je dobro prepoznata od domaćih marketara kao dobar događaj uz koji se može povezati brand (ako se to pametno uradi, naravno). Ovogodišnji predstavnik, Dino Merlin je kao jedan od najvećih muzičkih brandova sigurno bio veliki mamac na koji se upecao m:tel. Kažu „Imamo hit“.

Napravljena je i prodajna akcija i oglašivački spot. (Moram napomenuti da me u spoti jako iziritiralo (možda je do mene?!) što Dino Merlin (iako sam često bio pozitivno iznenađen pozitivnim primjerima promovisanja lijepih običaja i vrijednosti s njegove strane; u ovom slučaju slično kao Halid) u ovom spotu promoviše bahati običaj dugih razgovora u društvu, gdje je društvo tu onako usput, da se ima s kim prokomentarisati šmek jela i pića, u pauzi između telefonskih razgovora. Pogotovo što mu društvo pravi lijepa djevojka, koja tu izgleda kao predmet, modni dodatak – slično kao mobitel – uspješnom kreatoru.)

Brzo nakon toga sam se sjetio da je Dino Merlin prije svega par godina bio zaštitno lice drugog bosanskog telecom operatera – BH Telecoma (kako li su oni ovo sebi dozvolili???). Tada je njima otkrivao tajnu, a sada sa m:tel-om ima hit. Da je redoslijed obrnut, bilo bi još zanimljivije.

Ovo je više primjer loše prakse telecom operatera, nego Merlinov, ali to sada nije tema diskusije.

Nakon daljnjeg pretraživanja svoje skromne lične memorije, YouTube-a, te Google-a, našao sam još zanimljivih/ijih stvari. U ovo bosansko telecom/motorola kolo se vrlo rado uključio i Eronet.

Oni nisu koristili Dinu Merlina, ali sa BH Telecomom imaju istu lokaciju snimanja. Ipak, moram istaći da po mom mišljenju, Eronet ima najkvalitenije urađenu reklamu, iako to nije moja oblast interesovanja.

Da BH Telecom „ide prvi“, a da je m:tel njegov vjerni pratilac pokazuje i to da su u ovoj reklami koristili čak i istog statistu (djevojku-predmet u spotu m:tela sa Merlinom). M:tel nije koristio BBI Centar za ovu reklamu, ali jeste drugi objekat koji neodoljivo podsjeća na BBI :). (kad smo već kod BBI-a, doživljaj je nedavno upotpunila i UNIQA osiguranje – mada im čestitam na korištenju rukometaša)

Dakle, Carlsberg se blago odmiče od svog najvećeg bogatstva da bi se drugačije pozicionirao i izgradio drugačiji kapital, a naši telecomi se (vjerovatno) čude zašto im je glavno obilježje i konkurentska prednost nacionalni predznak, a ne nešto drugo.

Pozicionirani su identično, pa od elemenata odabira jedino ostaju cijena i nacionalni predznak. Odmah mi je palo na pamet da oni možda, u stvari, slijede državno uređenje BiH? (pa sam shvatio ono o barijerama s početka) Merlin je prvo bio BH Telecom-ov, sad je m:tel-ov, a možda će za koju godinu doći red na Eronet? A i BBI mora biti dostupan svim nacijama podjednako?

Iako bi neko rekao da tri telecom operatera u ovako maloj državi treba da označavaju žestoku konkurenciju, ja bih prije rekao da se radi o oligopolu. Koji je nastao od monopola. A možda ova tri operatera, ipak, sanjaju da se:

I zna bi govorit: Kad tad će se spojit

Polovice, bit jedno i imat puno dice

I svejedno dal si bogat, crn ili rogat

…ponovo spoje u stari PTT?

Odgovornost za razvoj je najviše na najvećima. Naši najveći oglašivači, tri telecom operatera, nas kao i političari – dobro Merlin kaže – zavode, ali unazad.

Nadam se da će u budućnosti više koristiti svoju fantaziju.

10 Comments »

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar .