Spin doktori

Piše : Tarik Kapetanović

Veze između politike i medija su prirodne i neminovne. To je tako jer i jedni i drugi djeluju jednako, obraćaju se javnosti i žele da pridobiju istu, svako na svoj način ali i svako za sebe. Političari imaju izbore a mediji imaju tiraž, neki imaju i reklamu pa čak i broj gledaoca koji se svakim danom povećava. Kada tako promatramo stvari sve je jasno i ne bi trebalo biti nikakve zabune.

mark_penn

Do sukoba dolazi kada se poruka upućena javnosti podjeli između medija i političkih stranaka. Tada svi tvrde kako samo oni znaju pravu istinu i da ovi drugi lažu. Takav sistem je kod nas izražen i sveprisutan u elektronskim i pisanim medijima. Šta bi bilo kada bi se sva energija utrošena na blaćenje i klevetu usmjerila u pravom smjeru i kada bi svi jednom zašutjeli?

U našoj političkoj realnosti politički programi stranaka nisu uopšte bitni. Dokazali smo da su nam puno bitniji finansijski interesi centara moći koji su ujedno finansijeri i medija i stranaka na našim prostorima. Kada bi upitali građane BiH koji je medij „čiji“,  teško da bi dobili precizne odgovore. Sve ovisi od ličnog opredjeljenja i preferiranja jednog u odnosu na drugi.

Stručnjaci kažu da prepoznavanje medija na osnovu pozitivnih ili negativnih – ličnih simpatija nije dovoljno, bilo bi puno interesantnije istraživati koje su to kompanije, ličnosti i institucije pošteđene negativnog uticaja medija? Ukoliko to počnemo analizirati ubrzo ćemo doći do ekonomije i do svega onoga što rade nadležni institucija o kojima se piše na vrlo selektivan način.

Za takve stvari su na zapadu direktno odgovorni „spin“ doktori koji su zaduženi za izmjenu javnog stava i mišljenja o nekoj organizaciji ili instituciji.  Kod nas je odavno utvrđeno da se može uticati i „spinovati“ do neslućenih granica. Oni koji to znaju koriste situaciju i neupućenost okoline do maksimuma. Zbog toga se i izvode stalne medijske akcije koje imaju za cilj proširiti strah i nelagodu među neukim svijetom koji jednostavno želi vjerovati u izgovoreno i napisano.

Pri tome se ne smije ni spomenuti kolika je cijena PR ili „spin“ teksta u novini, kakav je uticaj novinarstva na marketing te kolika je cijena naslovne i unutrašnje strane novine ili video materijala koji se emituje tik pred dnevnik. Treba znati da je sve navedeno rezultat politike i medija koji svoj opstanak na tržištu duguju politici i rukovodstvu koje sjedi u sjedni.

Ostavite komentar