Zaradite uspešnim blogovanjem

Piše : Deda Bor

Elementi uspešnog blogovanja mogu biti:

-sadržaj bloga

-poseta

-ko bloguje na blogu

-marketing

-ažurnost

-edukacija na bilo koji način

-vreme

Ali će svako uspešan ( percepcije su lične i svakako različite), imati neke svoje elemente. Nekome je uspeh samo što je na mreži…

Pre tri godine desio se ovaj blog I prvi post na njemu gde je odmah data namera komercijalizacije. Posle nekoliko dana, na blogu je postavljen prvi baner . Interesantna stvar sa ovim banerom je ta što je klijent dao ( namerno) telefon koji ne koristi, ali je prihvatio da napravim reklamu za njega i da on plaća što će njegova reklama stajati kod mene na blogu. Oni koji redovno prate DedaBor blog sećaju se reklame za „Autoprevoznik Djordjević”. Posle godinu dana osvanula je jos jedna reklama beogradske kompanije, koja je sa izuzetno pozitivnim efektima ( sve je merljivo),stajala narednih godinu dana na mom blogu.

Postavljanje banera na blog i komercijalizacija istih je previše smešna u srpskom blog društvu bez obzira koliko banera imali, tačnije koliko klijenata reklamirali. Smešna je zbog iznosa novca za postavljanje istih na blog, kao i jurnjava, molbe i ostalo dok klijentu objasnimo zašto, kako, gde, koliko, a da nije Pink ili B92, farma i slicno. Klijentima je mnogo a nama je uvek malo. Klijenti često osporavaju rezutate kako bi prekinuli saradnju. Ok, razumljivo, kriza, nedovoljno znanje klijenata, ulaganje u druge medije… L

Zato, u ovom trenutku slobodno mogu naglasiti da se leba nikada neču najesti od ovog načina komercijalizacije bloga. Mošda neki veliki sistem poput Infostuda može, ali su oni drugačiji i na prvom mestu „sistem” a ne lični blog pojedinca.

Blogovi pojedinaca mogu tražiti komercijalni put na drugačiji način. Vidim dva: direktni i indirektni.

Prvi i osnovni elemenat je sadržaj bloga.

Ukoliko je blog uskostručan i orjentisan na jedan segment ( najgluplji naziv je niša), onda on može privuči zainteresovane ljude i kompanije samo za tu oblast koju obradjuje. Primer je  MojeGrne gde autor bloga Gaga piše samo o hrani. Osim što redovno dolaze svi oni korisnici interneta koji su u potrazi za odličnim, jednostavnim receptima, kod nje dolaze i kompanije koje se bave hranom na bilo koji način ( proizvodnjom, distribucijom, pripremom i slično).. Još jedan odličan primer je iGadgeterija , blog o najnovijim gadzetima.

Drugi elemanat komercijalizacije bloga je poseta istog.

Ukoliko blog ima odličan sadržaj a malu posetu, primer je Kišobran, on definitivno ne može imati veliku komercijalizaciju. Medjutim, neposredno može, dovoljno je da to autor bloga želi. Jedan od načina za Kišobran je prodaja knjiga preko bloga. To nije mnogo ali jeste način.

Svi ostali koji nemaju posetu neče moći da računaju na bilo kakvu dobit osim ličnog uživanja u blogovanju.

Blogovi koji imaju odličnu posetu, mogu komercijalizovati svoj blog kroz postavljanje oglasa ( Google, Etarget i dr.).

Na žalost, u Srbiji je ovo presmešno za razliku od recimo Amerike gde posle odredjenog vremena blogeri prelaze u profi blogere i pored zarade od reklama ove vrste, zaradjuju i od banera, reklamnih tekstova i na još nekoliko načina.

Treći elemanat koji bi mogao biti i prvi je: „ko bloguje” ili ko je autor bloga.

Blog može preskočiti neke početne korake ukoliko blog krene da piše poznata ličnost ili više njih. Primer je skoro dao gospodin Dragan Varagić radio emisiji o blogovima ( 43:19), obavezno je preslušajte, odlična je. On je kao primer naveo  The Haffington Post magazin.

Ovde bih naveo i blog agregate gde pojedici imaju mogucnost blogovanja, a agregat mogučnost zarade. Ukoliko je agregat dovolnjo „jak” može „nagraditi” icon razz Zaradite uspešnim blogovanjem pojedine autore sa agregata i to je još jedna mogučnost zarade od blogovanja.

Četvrti elemanat, koji mora ići uporedo sa svakim od prvog do zadnjeg je marketing.

Marketing autora, bloga, sadržaja ili svega u kompletu je nešto neizostavno. Marketari bi ovaj elemant stavili na prvo mesto.

Meni je bilo potvrdno da moj blog treba drugi da marketiraju i da će sve biti ok. Ali je to bila greška.

Prosto, ljudi više reklamiraju i promovišu sopstvene blogove, ideje ili kompanije, pa tako nisam ni sa “odličnim” sadržajem mogao da se izborim za moju ideju „ Neka drugi Promovišu!” i morao sam da se okrenem samoreklamerstu, nametanjem sebe samog, ponekada i preterano, ali za sadauspešno.

Postoje skromni ljudi koji će osporiti ovako nešto, ali oni imaju svoje ciljeve koji nisu poput mojih,oni ne vole pare, ne vole da su u centru pažnje, ne vole da imaju ikakvu korist, ne bloguju da bi spojili zadovoljstvo i potrebe. Njihova stvar, želim im svu sreću!

Idemo dalje.

Sledeće je ažurnost i konstantno prisustvo na mreži.

Ako vas nema, nema ničega pa ni komercijalizacije. Ako niste ažurni i u skladu sa trenutkom, nečete biti interesantni. Primer je fenomenalni Dudarim. Njegovi tekstovi su savrseni za svaki trenutak, ali kada nije ažuran i kada bloguje sa pauzama od nekoliko meseci do godinu dana, onda sve pada u vodu. Čak je i on pisao da se od zarade može kupiti par bureka i nekoliko jogurta ( Srbija majka,lol icon razz Zaradite uspešnim blogovanjem )…

Ovo bi bili direktni načini, a postoje i indirektni gde autor bloga dobija neke poslove zarad toga što je svojim blogovanjem pokazao odredjene vrline, znanja, veštine i tako dalje. Od dobijanja stalnog posla ( primer je Miff koji radi ono sto najbolje zna a to je programiranje), do povremenih angažovanja na različitim projektima.

Najjači primer u regionu je Dragana Djermanovic koja je edukacijom drugih ( seminari),  zaradila nekoliko desetina hiljada evra, a sve zahvaljujući svom blogu i pisanjem na njemu, tek kasnije dobijanjem poslova.

Edukacija je jedan od načina zarade, definitivno.

Ali da bi edukovali, sami morate imati odredjene kvalifikacije, znanja i sposobnosti. To se stiče dugogodisnjim prisustvom na netu i samoedukacijom ( permanentnim učenjem),  na razne načine kao i sticanjem zvanja.

Opet ću linkovati post gospodina Dragana Varagića ( i on je primer kako treba blogovati i indirektno zaraditi od blogovanja), gde možete pročitati kako izgleda jedno radno mesto “ Community Manager “.

Jedno ovakvo radno mesto iziskuje stalno prisustvo na mreži, veliko znanje i umešnost komuniciranja kao i prednost u istom ( biti informisan o svemu i svakom). Razmislite koje su vaše mogučnosti i želje?

Vaš blog mošete iskoristiti za prodaju nekog proizvoda. WTF Jeans je najbolji primer kod nas u regionu.

Komercijalizacija ne može biti trenutačna I odmah po početku blogovanja ( može ako ste Obama), več je potrebno neko vreme dok ne izgradite indentitet.

Puno poslova nisam uspeo da komercijalizujem, ali kroz vreme svi ti poslovi su doprineli da neke druge dobijem I da kroz njih, indirektno kad je blog u pitanju, ostvarim neke benefite (primer je CRI domeni ) I konkretnu zaradu. Trebalo mi je tri godine I mnogo hiljada pročitanih rečenica.

Ukoliko pažljivo pogledate moje predavanje sa ovogodišnjeg BlogOpena, videćete mnogo toga u onome što sam prezentovao, jos više iz izgovorenog a najviše izmedju redova, jer ni sam ne želim da poklonim bilo kome ono što godinama stičem pre svega učeći na netu I van njega od ljudi sa neta I vrhunskih stručnjaka priznatih u celom svetu iz različitih oblasti (Upravljanje ljudskim resursima, Marketing, Etika, E-poslovanje, Umeče komunikacija I mnoge druge…), kroz njihove knjige I predavanja.

Na kraju prezentacije je I PrPeper kao najbolja srpska firma sa kojom sam ostvario najveci broj poslova. Njih ne reklamiram kroz baner na blogu, ne pišem komercijalne ili plaćene naručene tekstove na blogu, ne klikčem na njihovu reklamu, jednostavno indirektan način na obostrano zadovoljstvo koje traje.

Zašto sve ovo pišem?

Da bih na neki moj način približio svima neke od mogučnosti koriščenja bloga, komercijalizacije istog i potvrdu da bez konstantnog usavršavanja ne možemo ništa konkretnije postići, kao i bez kostantnog marketinga, promocije, samoreklamerstva ( ali sa osnovom, inače je kratkog veka icon razz Zaradite uspešnim blogovanjem ), te potrebe da se bude na mreži i koristi, pored zadovoljstva.

Sve nešto lepo u ovom tekstu kao krajnji rezultat je novac i količina istogHvala!

Preneseno sa : http://www.dedabor.com

5 0 komentara

  1. Ali 24 Januara, 2014
  2. jual hajar jahanam 8 Marta, 2015
  3. semelle louboutin 1 Septembra, 2015
  4. jordan six rings 1 Septembra, 2015
  5. newest jordans out 1 Septembra, 2015

Ostavite komentar